Конверсія продажів — не просто статистика. Це індикатор, як добре бізнес уміє перетворювати цікавість клієнтів на реальні угоди. Чому деякі маркетингові стратегії дають приголомшливі результати, а інші майже не працюють? Як виявити слабкі ланки в лійці продажів і перетворити кожен її крок на джерело прибутку?
У статті ми не лише відповімо на ці запитання, а й розкажемо, як NetHunt CRM перетворює контакти на контракти завдяки автоматизації бізнес-процесів.
Читайте про конверсію продажів: як використовувати дані й NetHunt CRM для максимального прибутку
Що таке коефіцієнт конверсії і як його обчислити
Конверсія продажів — відсоток лідів, які виконали бажану дію після контакту з бізнесом: оформили замовлення, підписалися на розсилку, заповнили форму зворотного зв’язку, завантажили чекліст тощо.
Є альтернативні назви коефіцієнта конверсії: CR, conversion rate, close rate. Але не плутайте коефіцієнт конверсії із CTR (click-through rate), який відображає ефективність рекламних оголошень.
Якщо ви розумієте різницю між цими показниками, то успішно проаналізуєте й оптимізуєте маркетингові кампанії. Високий CTR свідчить про вдалий рекламний креатив, але якщо конверсія продажів низька, отже, є проблеми з дизайном сайту, оформленням замовлення або клієнт не знайшов на сторінці відповідну пропозицію.
Розрахувати коефіцієнт конверсії просто:
Коефіцієнт конверсії (%) = кількість виконаних цільових дій ÷ загальна кількість відвідувачів або взаємодій × 100
Якщо 200 із 4000 відвідувачів сайту оформили замовлення, коефіцієнт конверсії дорівнює: (200 ÷ 4000) × 100 = 5 %
Щоб уникнути помилок, скористайтеся онлайн-калькулятором.
Чинники, які впливають на конверсію в продажах
Висока конверсія продажів — мета будь-якого бізнесу, підтвердження, що ви правильно вибрали стратегію залучення й утримання клієнтів. Щоб цього досягти, треба врахувати багато чинників. Розгляньмо кожен з них.
Розуміння цільової аудиторії
Для ефективного залучення клієнтів недостатньо просто знати, хто вони. Треба розуміти їхні потреби, біль, інтереси, звички, аналізувати канали комунікації, де ліди проводять найбільше часу (соціальні мережі, електронна пошта), і тип контенту, який споживають.
Що точніше ви визначите ідеальний портрет клієнта, то легше буде комунікувати й зробити пропозицію, від якої важко відмовитися.
Персоналізація комунікації
Клієнти радше придбають продукт або послугу в компанії, яка розуміє їхні потреби й пропонує рішення, яке можна використати тут і зараз. Не дивуйтеся, якщо клієнти виберуть конкурентів, які не надсилають загальні рекламні повідомлення, а враховують їхні запити.
Ціноутворення
Якщо клієнти переконані, що ціна відповідає високій якості обслуговування або унікальним характеристикам продукту, бажання придбати продукт або послугу суттєво зростає.
Час відповіді на запит
89 % клієнтів зазначають, що швидка реакція на їхні запити сильно впливає на рішення про покупку. Ба більше, конверсія продажів збільшується на 391 %, якщо зв’язуватися з лідами тієї ж хвилини, коли вони надіслали запитання про продукт або послугу. Водночас лише 12,5 %, клієнтів готові чекати на відповідь протягом тижня.
Пам’ятайте: кожна хвилина зволікання зменшує шанси на успішний продаж.
Зручність сайту
Сайт — обличчя бізнесу, яке створює перше враження про компанію.
88 % користувачів не повернуться на сторінку, якщо вона повільно завантажується, структура меню незрозуміла або сайт не адаптований до мобільний пристроїв.
Кожен етап — від перегляду продукту до оформлення замовлення — має бути продуманим, форми для заповнення — мінімалістичними, а кнопки — помітними й зрозумілими.
Як NetHunt CRM підвищує конверсію
Кожен лід може стати вашим клієнтом, якщо використовувати правильні інструменти. Читайте далі, як з NetHunt CRM досягти цієї мети.
Ручне введення даних
NetHunt CRM автоматично зберігає всю інформацію про лідів — від контактних даних і електронних листів до записів дзвінків, комунікації в месенджерах, документів, коментарів менеджерів і повної історії взаємодії.
Ви можете налаштувати автоматизацію оброблення заявок із сайту. Нові контакти й запити автоматично потраплятимуть до бази CRM. Для цього треба синхронізувати поля вебформи з полями CRM, щоб дані зберігалися коректно.
Неорганізована воронка продажів
NetHunt CRM структурує та візуалізує весь процес продажів. Тримайте угоди під контролем, зосередьтеся на тих, які найбільш імовірно закрити. Відстежуйте ключові показники, як-от відсоток переходу клієнтів на наступний етап, час перебування угоди на кожному етапі й середній обсяг угод.
Виявляйте вузькі місця в процесах, усувайте затримки й поліпшуйте співпрацю між різними відділами. Так ви не лише збільшите конверсію, а й побудуєте сталу систему продажів, що працює на результат.
Втрата лідів
З NetHunt CRM ви точно визначите, з якого каналу надійшов лід, проаналізуєте конверсію з різних джерел залучення й направите маркетингові ресурси на ті, що дають найкращі результати.
Ба більше, у системі можна автоматизувати підігрівання лідів і налаштувати ланцюги листів для кожного етапу продажу. CRM активує їх залежно від певного тригера: змінення етапу угоди, значення поля, додавання нового запису, контакту, заповнення вебформи.
Якщо лід потребує додаткової уваги або довго не отримував відповіді на запит, CRM нагадає зв’язатися з ним. Такий підхід гарантує безперервність комунікації, зменшує ризик відпливу клієнтів і підвищує шанси на успішну конверсію.
Неефективна сегментація
NetHunt CRM класифікує лідів за різними характеристиками: галуззю, країною проживання, посадою, розміром компанії, джерелом угоди, причиною її втрати тощо.
Замість того щоб надсилати загальні повідомлення всім лідам, створіть таргетовані маркетингові кампанії, що враховують специфіку кожного сегменту. Персоналізуйте комунікацію та підвищуйте відповідність пропозиції бізнесу.
Складнощі зі звітністю
Завдяки гнучким фільтрам і налаштуванням створюйте звіти, що відповідають потребам бізнесу, та аналізуйте результати за будь-який період. Більше не треба витрачати години на пошук даних — уся аналітика доступна за кілька натискань.
Відстежуйте результати окремих етапів лійки продажу й виявляйте слабкі місця: хто скільки обробляє заявок, закриває угод, на яку суму, середній чек тощо.
З детальними звітами можна оптимізувати процеси, розставляти пріоритети й розробляти стратегії для досягнення цілей. Завдяки автоматизації ви отримуєте не просто цифри, а готовий інструмент удосконалення бізнесу.
5 способів безплатно збільшити конверсію продажів
Збільшення конверсії продажів не завжди потребує додаткових витрат. Ось п’ять простих, але ефективних лайфхаків, як спонукати клієнтів до покупки.
Запропонуйте протестувати продукт
Ніхто не готовий купувати кота в мішку. Підкажіть клієнтам, що вони можуть безплатно спробувати продукт компанії, оцінити його переваги й недоліки, функціонал тощо. Це розвіє сумніви, і клієнти швидше ухвалять рішення про покупку.
Перегляньте заклики до дії (СТА)
Уникайте загальних фраз на кшталт «Натисніть тут». Використовуйте конкретні заклики й додайте елементи терміновості: «Пропозиція діє до кінця дня», «Залишилося тільки три одиниці» або «Спробуйте зараз і отримайте знижку 10 %».
Переконайтеся, що заклик до дії помітний і привертає увагу. Використовуйте контрастні кольори для кнопок, розміщуйте їх у верхніх блоках сторінки поруч з описом продукту або іншою важливою інформацією.
Спростіть процес покупки
Перегляньте форму замовлення — залиште тільки потрібні поля, а решту деталей уточніть після оформлення, якщо буде потреба. Додайте функцію автозаповнення до стандартних полів, як-от ім’я або адреса, щоб клієнти витрачали мінімум часу на внесення даних.
Комунікуйте з клієнтами
Підтримуйте діалог із клієнтами через онлайн-чати на сайті, соціальні мережі, месенджери або імейл. Ми вже згадували, що швидкість відповіді — ключовий чинник успішної комунікації, але без CRM-системи відповісти на всі запити вчасно може бути складно.
Автоматизуйте відправлення повідомлень новим лідам, щоб вони не залишалися без уваги. Звертайтеся до них на ім’я, адже ви спілкуєтеся з реальною людиною, а не із чатботом. Будьте проактивними: запитуйте про їхні потреби, пропонуйте допомогу чи додаткову інформацію, яка може зацікавити.
Публікуйте відгуки про продукт чи послугу
Це не просто слова, а ваша репутація, яка створює ефект народного телеграфу. Кожен позитивний коментар — безплатна реклама, яка працює на вас без додаткових витрат на маркетинг.
Пам’ятайте: що більше відгуків, то вищі шанси, що ліди виберуть ваш продукт чи послугу.
Висновок
Конверсія продажів — ключовий показник ефективності бізнесу. Якщо знати, як її обчислювати й аналізувати, можна поліпшувати маркетингові стратегії, виявляти слабкі місця й не втрачати прибутку, а, навпаки, примножувати його!
Не нехтуйте аналізом і впроваджуйте NetHunt CRM — скористайтеся всіма перевагами системи, щоб бізнес був на крок попереду конкурентів.
Що таке конверсія в продажах?
Конверсія продажів — один з основних показників успішності сайтів і маркетингових кампаній, який показує відсоток відвідувачів, що виконали дію: придбали товар, скористалися послугою чи підписалися на новини.
Який показник конверсії вважають нормальним?
Коефіцієнт конверсії вище за 3,2 %, свідчить про значні успіхи, адже ви належите до двадцяти найефективніших цифрових майданчиків. Якщо показник сягає 4,8 % і вище — ви вибрали правильну стратегію залучення й утримання клієнтів.
Однак якщо коефіцієнт конверсії опускається нижче за 0, 2 % — це тривожний сигнал, який указує на проблеми із залученням аудиторії, неефективність маркетингових інструментів тощо.
Як порахувати конверсію в продажах?
Конверсію продажів розраховують за формулою:
Коефіцієнт конверсії (%) = кількість цільових дій ÷ загальна кількість лідів × 100
Зміст
Підпишіться на CRM Lab
Отримуйте інформацію про останні тренди та стратегії для вашого бізнесу!