Що робити, якщо потенційних покупців вдалося залучити, але конверсія не надто висока? Одне з рішень — дати можливість покупцям ближче познайомитися з продуктом.

Якщо ви пропонуєте щось нове, незнайоме, тоді користувачу буде корисним досвід, пов’язаний з вашим товаром чи послугою. Коли продукт типовий і популярний, безкоштовне знайомство допоможе виділитися серед конкурентів.

У цій статті ми зібрали приклади безкоштовних лайфхаків, які допоможуть підштовхнути людей до покупки, підвищити лояльність, стати помітнішими на фоні інших компаній.

1.Запропонуйте спробувати

Практично будь-який продукт можна дати спробувати — безкоштовно або за невелику вартість. Для деяких товарів можна підготувати невеликі пробники. Це актуально для косметики, продуктів харчування. Якщо ви продаєте техніку, її можна спершу надати в оренду. Розробники програм і додатків дарують пробний період.

2. Подаруйте перший крок

Цей прийом одночасно допомагає залучити покупців у взаємодію і створити необхідний user experience. Практично всі інтернет-сервіси пропонують безкоштовну версію свого продукту. Метод першого кроку активно використовується і для продажу офлайн-послуг. Так, салони краси та клініки часто пропонують «вхідні» послуги для знайомства — повністю безкоштовно або із суттєвою знижкою. Компанії-виробники меблів безкоштовно роблять дизайн-проекти. Консалтингові, інтернет-маркетингові агентства можуть провести аудит і презентацію.

3. Запровадьте розширену гарантію повернення

Ще один спосіб, який варто використовувати — це гарантія повернення. Можливість повернути товар, якщо він не підійшов, переконує користувача в якості та допомагає сміливіше зважитися на покупку навіть при наявності сумнівів. Повернення багатьох товарів обумовлене законом. Але деякі компанії розширюють його рамки, пропонуючи повернення, наприклад, косметики, яка не виправдала очікувань.

4. Візуалізуйте результат

Коли послугу не можна «спробувати» заздалегідь, зважитися на її покупку допоможе візуалізація кінцевого результату. Це активно використовують у багатьох сферах: салони краси, дизайнери інтер'єрів, веб-дизайнери та багато інших.

5. Зіграйте в гру

Коли мова йде про щось безкоштовне, дайте можливість аудиторії взяти участь у грі без покупки. Основне завдання — створити для користувача досвід в ігровій формі. Тут не підійдуть ігри з умовами: «Купи такий-то товар і візьми участь у розіграші».

Інтернет-сервіси нагадують про себе, в тому числі, за допомогою ігор. Наприклад, Аліекспрес пропонує участь у простих іграх в обмін на монети і дисконтні купони. Навіть якщо користувач нічого не планує купувати, гра буде підштовхувати його знову і знову заходити в додаток.

Зовсім не обов'язково робити ігри зі складною механікою. Наприклад, можна провести дегустацію, але попросити покупців вгадати, що саме вони пробують. Або просто запропонувати вибрати навмання гарантовану знижку після презентації товару.

6. Запросіть «за лаштунки»

Це чудовий спосіб, щоб підвищити лояльність покупців. Виробники меблів, косметики та інших товарів можуть запрошувати клієнтів на виробництво. Зовсім не обов'язково робити це з кожним покупцем особисто — можна обмежитися веб-камерою. Цей прийом давно використовують ресторани по всьому світу, розміщуючи кухню за скляною стіною або виносячи приготування страв прямо в зал. Навіть метрополітен періодично проводить екскурсії в технічні приміщення. Бізнес з інших сфер може поділитися будь-якими цікавими «секретами» про свою роботу.

7. Проведіть майстер-клас

Майстер-класи з приготування страв, які часто використовуються в ресторанному бізнесі, більше нагадують видовищні шоу. Це весело, захоплююче і допомагає отримати відмінні враження. Успішно використовуються майстер-класи в магазинах, що торгують різними товарами й обладнанням. Магазини солодощів проводять уроки по виготовленню цукерок для дітей. Такі розважальні заняття мають великий успіх і мотивують користувачів зайвий раз відвідати магазин або заклад.

8. Використовуйте навчання

Наявність індивідуального навчання для дорогих продуктів — це стандарт обслуговування. У всіх інших випадках достатньо записати серію відеороликів про те, як використовувати ваш товар або послугу.


Іноді маркетингові акції нагадують фразу з Простоквашино: «Щоб продати що-небудь непотрібне, треба спочатку купити що-небудь непотрібне». Щоб безкоштовні методи допомагали підвищити продаж, використовуйте прості правила:

  1. Розробляйте акцію з чітким розумінням, які задачі та яким способом вона допоможе досягти.
  2. Безкоштовна пропозиція повинна не тільки захоплювати, але й приносити користь. Інакше вона не дасть позитивного досвіду для користувача.
  3. Не забувайте про емоції. Емоції залишаються важливим фактором у прийнятті рішення про покупку. Порівнюючи кілька аналогічних пропозицій, користувач вибере ту компанію, взаємодія з якою була приємною, комфортною, а в якихось випадках — яскравою і незабутньою.

Зміст