29–30 квітня у Києві відбувся 18-й Український маркетинг-форум — подія, яка об’єднує тих, хто формує маркетингові стратегії в українському бізнесі. Захід пройшов під гаслом «Сенсотворці: шукай своє» і став майданчиком для дискусії про нову роль брендів — як носіїв культурного коду, сенсів і відповідальності перед суспільством.
За 18 років проведення форуму виросло нове покоління маркетологів, а сам маркетинг став зрілішим і глибшим. Команда NetHunt побувала на форумі, слухала й надихалася й тепер Тетяна Троіцька, менеджерка з маркетингу ділиться добіркою головних інсайтів!
Цитати, тренди та головні меседжі з 18-го маркетинг-форуму — в огляді від NetHunt CRM.
«Сulture is The New Black»
Ярослава Гресь, співзасновниця комунікаційної агенції Gres Todorchuk та громадської організації Ukraine WOW, підкреслює, що кожен український бізнес має приносити користь своїй країні.
Люди втомлені. Комунікації, що тиснуть чи викликають провину, більше не працюють — аудиторія просто піде.
Натомість саме українська культура — новий клондайк для бізнесу. Це і зброя, і наш потужний захист.
Мистецтво, музика, історія, мова, театр, дизайн — усе своє сьогодні стає цінним, як ніколи. Великі бренди за кордоном зацікавлені в тому, щоб культура, закладена в їхній ДНК, поширювалася світом.
Українським брендам час зробити те саме — поєднати сенсотворців-художників і сенсотворців-підприємців, і разом вони зроблять неймовірні речі.
«Інвестиції в культуру = інвестиції в бренд», — резюмувала спікерка.
«Цікаві часи. Виклики моменту для маркетолога і власника»
Андрій Федорів, засновник і CEO FEDORIV GROUP, присвятив свій виступ темі викликів, із якими щодня стикаються маркетологи та власники бізнесу. Його головний меседж — сьогодні швидкість рішень важливіша за їхню якість.
«Тестуйте якомога більше гіпотез. Те, що працює — масштабуйте. Те, що ні — відкидайте», — радить Андрій.
Маркетинг має працювати за принципом OODA-петлі (Observe — Orient — Decide — Act). Спостерігаємо, орієнтуємось, ухвалюємо рішення, діємо. І знову по колу.
Цікаво, що ще 11 років тому Федорів радив клієнтам не витрачати ресурси на створення внутрішньої маркетингової команди. Сьогодні ж він визнає: майбутнє маркетингу — за внутрішніми командами.
«Маркетинг — це борщ», — говорить Андрій Федорів. — «Старе + нове = зараз».
У сучасному світі бренд = стартап, а стартап = бренд. Один має вчитися в іншого!
Інтервʼю «Історія впертих людей. Покоління захисту, нової філософії та ціннісних підходів до бізнесу»
Про важливість поваги, контексту і нових сенсів у комунікації говорили Яна Гончаренко (директорка з комунікацій і сталого розвитку Starlight Media, членкиня правління НГО «Точка опори») та Олександр «Терен» Будько (ветеран російсько-української війни, головний герой проєкту «Холостяк» на СТБ).
Їхня розмова стала нагадуванням: бренди більше не можуть стояти осторонь соціальних трансформацій.
Олександр підкреслює, якщо працюєте з ветеранами, то варто залучити їх до розроблення концептів.
За словами Терена, після його участі в проєкті «Холостяк» помітно, як у суспільстві змінюється ставлення до ветеранів: з жалості — у бік поваги. І це має знаходити відображення в комунікаціях бізнесу.
Для ветеранів надзвичайно важливо, щоби бренд був українським, та — що принципово — комунікував українською мовою.
«Культурний код бренду: як медіаплатформи створюють сенси та залучають аудиторію»
Валерія Толочина, Global Chief Marketing Officer MEGOGO, наголосила: сьогодні недостатньо просто створити бренд — потрібно додати в нього культури. Адже саме вона формує глибший зв’язок з аудиторією, масштабує бренд і відкриває нові можливості завдяки технологіям.
«Де є сенс — там з’являється довіра. Де є культура — там починається масштабування. А де є технології — там відкривається новий рівень взаємодії», — підкреслює спікерка.
Перед тим як робити проєкт, маркетологам варто задавати собі прості, але важливі запитання:
- Який біль суспільства стоїть за проєктом?
- Чи будує він емоційний місток до бренду?
- Чи буде це цікаво завтра, не лише зараз?
- Чи підтримають це люди в компанії?
- Чи підтримають це люди в компанії?
- Чи хочеться цим ділитися?
- Для чого це все?
Це не просто про кампанію — це про довіру, сталість, аудиторію, яка обирає, і бренд, який надихає.
«У пошуках сенсів: як українці створюють нові стратегії життя і споживання у 2025-му та як на це відповідати брендам»
Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця Gradus Research і Corestone Group, спеціально для 18 Українського маркентинг-форуму презентувала дослідження споживчих трендів 2025 року:
- Стрес українців стабільно тримається на рівні 90 %. Психоемоційний стан погіршується: рівень стресу виріс із 39 % до 47 %, погіршення фізичного здоров’я — з 37 % до 45 %, відчувають себе «вигорілими»— з 23 % до 39 % порівняно з квітнем 2023 року.
- Для 44 % людей бренд не має значення (у грудні 2022 було 33 %)
- У менших містах на бренд звертають ще менше уваги, натомість більшу увагу звертаючи на ціну продукту.
- Більшість споживачів обирає знайомі бренди, але готовність до експериментів зростає: 39 % обирають нові бренди (проти 34 % у 2022)
- Переважна більшість користувачів обирає дешеві бренди — цей показник залишається стабільним із 2022 року. Водночас за рахунок зетів та міленіалів зростає частка дорогих брендів.
- 74 % українців свідомо обирають українське (було 69 % у 2022).
- Повертаються спонтанні покупки: 21 % людей ухвалюють імпульсивні рішення (було 15 %), найбільше — молодь.
- Найбільше зростають витрати на базові потреби: продукти, ліки, комунальні послуги. Найбільше економлять на розвагах і відпочинку.
«Фінансові звички українців: як «Конверт» від ПриватБанку змінює підхід до заощаджень»
Олеся Жулинська, керівниця напряму зі зв’язків із громадськістю та комунікацій ПриватБанку, поділилася, що сьогодні українці накопичують з чітким розумінням своїх пріоритетів.
- Жінки віком 18–34 років піклуються про дітей, освіту, красу та здоров’я.
- У чоловіків у пріоритеті автомобілі, донати й розваги.
- Тінейджери збирають гроші на техніку: смартфони, ноутбуки.
- А ось фінансову подушку безпеки найчастіше створюють саме жінки.
«Філософія мрійдійництва. Як масштаб мрії може змінити життя, освіту, країну?»
Лідія Білас, підприємиця та засновниця мережі освітніх проєктів MRIYDIY, наголошує: Коли ми перестаємо мріяти — ми втрачаємо бачення майбутнього. Країна, яка не мріє — не рухається вперед.
50 % українців мріють щоденно. Найбільше — про перемогу, про мирне, безпечне життя та здоров’я своїх близьких.
«Аудиторія на долоні: як використовувати дані для глибокого розуміння клієнтів та змін маркетингових стратегій»
Світлана Могилевська, CEO та засновниця Nexinsight, наголошує: за нудними цифрами ховаються великі можливості для бізнесу.
Дивитись не на все, а на головне.
Технометрія — це не про сотні метрик, а про правильні сигнали:
- Час сесії — показує зацікавленість
- Співвідношення кількості сесій до унікальних користувачів — індикатор лояльності, повторні візити
- Глибина перегляду сторінок — свідчення зручності сайту
У рекламі — свої орієнтири:
- Охоплення, частота показу, кліки та CTR варто аналізувати у розрізі різних аудиторій;
- Порівнювати тих, хто бачить рекламу, з тими, хто клікає;
- Зіставляти очікувану аудиторію з реальною;
- Аналізувати, як поводяться аудиторії з різних джерел, платформ та розділів сайту.
«Знаєш особливості своєї аудиторії — додаєш більше сенсів у взаємодію з нею», — підкреслює спікерка.
І головне питання: чи приводить реклама цільову аудиторію? Якщо так — кампанія працює. Якщо ні — змінюйте креатив, меседж, майданчик або таргетинг.
«Антитренди в SMM: як НЕ просувати бренд у соцмережах — і потрапити в топ найшвидкозростальних акаунтів»
Вадим Гордєєв, СЕО the most mid creative agency idealer$, та Ірина Охріменко, маркетинг-менеджерка KFC, наголошують: SMM — це вже не додаток до маркетингу, а головна точка контакту з аудиторією.
Чому SMM — наше все?
- 73 % українців отримують новини з соціальних мереж
- Ринок SMM в Україні виріс на 60 % у 2024 році
- Кожен українець проводить онлайн понад 11 годин щодня
П’ять правил виживання в SMM
- Реакція важливіша за план
- Сміливість — сильніша за обережність
- Автентичність виграє в ідеальності
- Адаптація цінніша за копіювання
- Стратегія — проти сліпого слідування
Місія команди NetHunt на 18-тому Українському маркетинг-форумі
Команда NetHunt долучилася до форуму не випадково — ми прийшли з чіткою метою: показати маркетологам, керівникам і підприємцям, що рутина більше не має відбирати час і сили команди. Усе, що можна автоматизувати, варто автоматизувати.

«Такі заходи — це можливість нагадати про себе ринку, поспілкуватися з клієнтами, лідами та партнерами особисто. Живий формат допомагає вибудовувати довіру, зміцнювати стосунки й знаходити нові точки дотику з аудиторією. Це також спосіб побачити, куди рухається галузь, почути про тренди з перших вуст і переосмислити власні підходи».
Тетяна Троіцька, менеджерка з маркетингу в NetHunt CRM

Команда NetHunt дякує організаторам 18-го Українського маркетинг-форуму за подію, яка об’єднала всіх, хто творить сенси в новій реальності. Було надзвичайно цінно послухати спікерів, зануритися в живі обговорення, побачити різні перспективи розвитку ринку й осмислити виклики, з якими щодня стикаються фахівці з різних галузей.
Зміст
Підпишіться на CRM Lab
Отримуйте інформацію про останні тренди та стратегії для вашого бізнесу!