Автоматизація маркетингу: чому бізнесу не обійтися без CRM-системи

Якщо у вас накопичуються завдання, губляться ліди, команда витрачає час на оброблення даних, а маркетингові кампанії не дають результатів, допоможе NetHunt CRM. З нею робота стає більш упорядкованою, прозорою та ефективною.

У статті ми розглянемо, чому бізнесу ліпше впровадити CRM-cистему, що таке автоматизація маркетингу та як вона працює.

Від практичних порад до прикладів — читайте, як інтеграція CRM-системи змінить ваш підхід до маркетингу й продажів

Що таке автоматизація маркетингу та її переваги для бізнесу

Це використання програмного забезпечення для автоматизації маркетингових завдань, як-от відстеження активності клієнтів, сегментації аудиторії, відправки імейл-кампаній, запуску рекламних кампаній тощо.

«Завдяки автоматизації маркетингу в NetHunt CRM компанії можуть налаштувати кампанію один раз і надалі спрямовувати свої зусилля на інші ключові процеси. Поки система автоматично взаємодіє з клієнтами, ми зосереджуємося на аналізі даних, оптимізації майбутніх активностей. Усе це допомагає постійно покращувати результати й зменшувати витрати часу на рутинні процеси».

Анна Позняк, керівниця відділу маркетингу в NetHunt CRM

Не втрачайте клієнтів — упровадьте NetHunt CRM для автоматизації маркетингу прямо зараз!

Як NetHunt CRM змінює підхід до маркетингу

NetHunt CRM — інструмент, що відкриває перед маркетологами нові можливості автоматизації та оптимізації процесів. У сучасних реаліях маркетинг потребує гнучких рішень, які здатні реагувати на зміни в поведінці клієнтів. NetHunt CRM і є рішенням, яке допомагає:

Створити портрет ідеального клієнта (ICP)

Портрет ідеального клієнта (ICP) — детальний опис або образ людини, яка отримає найбільшу цінність від продукту або послуги компанії. Щоб визначити його, проаналізуйте базу клієнтів і знайдіть спільні риси.

CRM-система як єдиний центр усіх даних про клієнтів допомагає маркетологам отримати доступ до інформації та проаналізувати дані про клієнтів. Наприклад:

  • індустрія, у якій працює бізнес;
  • посада;
  • локація;
  • особа, що приймає рішення;
  • цілі;
  • виклики;
  • болі.

Сегментувати аудиторію

У NetHunt CRM клієнтів можна сегментувати за різними параметрами та зберігати цю інформацію. Наприклад, за індустрією, розміром компанії, посадою клієнта, місцем проживання, джерелом угоди або причинами її втрати.

Завдяки цьому можна підвищити конверсію та залученість клієнтів, краще розуміти, які маркетингові кампанії приносять результат, виявляти проблемні місця, наприклад, причини втрати угод, і знаходити шляхи для їх усунення.

Сегментація клієнтів за причиною втрати угоди

Оцінити маркетингові канали

NetHunt CRM дає змогу бачити, звідки прийшли ліди, групувати їх за джерелами та оцінювати, які з них працюють найкраще.

Сегментація клієнтів за джерелом угоди

Підвищити ефективність імейл-маркетингу

З NetHunt CRM не потрібен додатковий інструмент для імейл-маркетингу, оскільки можна надсилати масові розсилки та налаштовувати тригерні листи безпосередньо в системі.

NetHunt CRM допоможе вам досягти цих цілей завдяки низці корисних функцій:

  • Створення тестових та задизайнених шаблонів листів, щоби ви або ваша команда могли ними користуватися
  • Налаштування фоловап- (тригерних) кампаній на основі поведінки користувачів
  • Аналізу результативності кампаній

Залучати потенційних клієнтів

NetHunt CRM дає змогу збирати заявки з різних каналів, наприклад, через форму на сайті. Вся інформація з форми автоматично додається до відповідних полів у CRM. Ви можете автоматично надіслати лист у відповідь на заповнену форму та повідомлення менеджеру для швидкого зв'язку.

Обробляти запити реєстрації на події

Уявімо, що ви проводите вебінар для потенційних клієнтів. Користувачі реєструються через сайт, і CRM-система автоматично додає їх до списку учасників, відправляє лист-підтвердження й за кілька днів до події надсилає нагадування з деталями вебінару.

Після вебінару CRM-система може автоматично надіслати учасникам запис події та додаткові матеріали.

Автоматизація з налаштування реєстрації на вебінар 

Що можуть CRM-системи для маркетингу: основні функції

Системи автоматизації маркетингу полегшують взаємодію між бізнесом і клієнтами. Основні функції маркетингу на сучасному етапі та приклади їх використання подано в таблиці.

Автоматизація лідогенерації

Збирання й сегментування даних про потенційних клієнтів з різних каналів, як-от вебформи, соціальні мережі й імейл-розсилки

Сегментація аудиторії

Розподіл клієнтів на групи за спільними характеристиками: демографія, поведінка, інтереси

Автоматизація імейл-маркетингу

Створення й відправлення персоналізованих імейл-кампаній на основі дій або інтересів клієнтів

Мультиканальна комунікація

Управління маркетинговими кампаніями через різні канали (імейл, СМС, соціальні мережі)

Кваліфікація лідів

Присвоєння рейтингу лідам на основі їхньої активності й зацікавленості в продукті

Аналітика й звітність

Відстеження результатів кампаній у реальному часі, оцінювання показників ефективності (відкривання листів, конверсії)

Як створити персоналізований маркетинг із CRM

Розглянемо, як працює CRM-маркетинг.

Лідогенерація
Ви запускаєте рекламну кампанію, наприклад, пропонуєте безплатний посібник із автоматизації продажів. Щоби його отримати, користувачі заповнюють форму, вказують контактні дані. Це допомагає зібрати нових лідів.

Збирання даних
Після заповнення форми дані користувачів автоматично зберігаються у CRM-системі: їхні імена, електронні адреси, а також будь-які інші деталі, які ви запросили в формі, наприклад, назва компанії, посада тощо.

Сегментація
На основі зібраних даних поділіть лідів на групи. Наприклад, один сегмент може складатися з тих, хто зацікавлений у послугах автоматизації продажів, а інший — у рішеннях для управління проєктами.

Налаштування тригерів
Якщо лід відкриває електронний лист із посиланням на безплатний посібник, він миттєво отримує додатковий лист з запрошенням на вебінар про оптимізацію процесів продажів.

Надсилання персоналізованого контенту
Створіть серію електронних листів, що відповідають потребам кожної групи. Наприклад, для сегмента, який цікавиться автоматизацією продажів, розсилайте інформацію про нові функції продукту, кейси клієнтів, які вже запровадили автоматизацію продажів.

Налаштування автоматизованих взаємодій
Якщо користувач, який цікавиться автоматизацією продажів, відкриє лист про нові функції продукту, він автоматично отримає запрошення на безплатний вебінар.

Якщо не відкриє листа протягом тижня, система надсилає нагадування з оглядом переваг автоматизації та посиланням на корисні ресурси.

Інструменти автоматизації маркетингу

Є різні інструменти автоматизації ключових етапів взаємодії з аудиторією. Розглянемо основні з них.

CRM-система

Один із ключових інструментів, який дає змогу збирати заявки та звернення з усіх каналів, організовувати клієнтську базу, централізувати кожну взаємодію з клієнтом, автоматизувати бізнес-процеси, планувати завдання для команди та контролювати їхню ефективність.

Наприклад, завдяки NetHunt CRM можна автоматизувати:

  • Збирання лідів із вебформ
  • Сегментацію аудиторії для точного таргетування маркетингових кампаній
  • Створення персоналізованих кампаній на основі історії покупок
  • Надсилання листів на основі тригерів
  • Надсилання листів на основі тригерів
  • Відстеження ефективності кампаній та каналів залучення клієнтів
Автоматизуйте процеси маркетингу з NetHunt CRM!

Інструменти для імейл-розсилок

Імейл-маркетинг

Імейл-маркетинг — це не просто розсилка повідомлень, а ефективний інструмент для персоналізованої комунікації з клієнтами у потрібний момент.

Наприклад, NetHunt CRM дає змогу автоматизувати імейл-розсилки за допомогою тригерів. Якщо клієнт завантажив посібник із автоматизації маркетингу, система автоматично відправить лист із корисними матеріалами. Ви можете налаштувати умови для відправлення листів на основі різних дій користувачів: відкриття попередніх листі, кліків на посилання або заповнення форми на сайті.

У NetHunt CRM можна створити такі імейл-кампанії:

  • підігрівання лідів;
  • вітальний лист;
  • пропозиції для лояльних клієнтів;
  • робота з клієнтами після продажу;
  • розсилка з новинами;
  • запрошення залишити відгук.

Чатботи

Це потужний інструмент автоматизації комунікацій з клієнтами у соціальних мережах, месенджерах або на вебсайтах. Завдяки чатботам, компанії можуть оперативно відповідати на поширені питання, пропонувати допомогу в реальному часі, навіть коли робочий день співробітників закінчився.

Як аналізувати результати впровадження автоматизації маркетингу

Ось кілька ключових метрик, за якими можна оцінити успіх автоматизації маркетингу:

  • Рентабельність інвестицій (ROI) — це співвідношення чистого прибутку й витрат на певний проєкт, ініціативу чи кампанію. Формула для розрахунку:

    ROI = Дохід - Витрати / Витрати × 100

  • Конверсія (Conversion Rate) — це відсоток людей, які виконали бажану дію після контакту з бізнесом: підписалися на розсилку, заповнили форму або зареєструвалися на вебінар.Формула для розрахунку:

    CR (%) = Кількість виконаних цільових дій / Загальна кількість відвідувачів або взаємодій × 100

  • Вартість залучення клієнта (Customer Acquisition Cost, CAC) — середня сума, яку ви витратили на залучення одного нового клієнта. Формула для розрахунку:

    CAC = Сума всіх витрат на залучення кількість клієнтів, яких вдалося залучити

  • Життєва цінність клієнта (CLV) — прибуток, який ви отримаєте від клієнта за весь час роботи з ним. Формула для розрахунку:

    CLV = Середній чек x Частота покупок x Тривалість життя клієнта

Секрети успішної автоматизації маркетингових процесів

Щоб успішно впровадити автоматизацію маркетингу, дотримуйтеся таких рекомендацій:

Розробіть карту подорожі клієнта, щоби чітко відстежити шлях споживача від пошуку товару до покупки. Це дає змогу налаштувати автоматичні нагадування та повідомлення, що допомагають не лише завершити покупку, а й утримати клієнта.

  1. Розробіть карту подорожі клієнта, щоби чітко відстежити шлях споживача від пошуку товару до покупки. Це дає змогу налаштувати автоматичні нагадування та повідомлення, що допомагають не лише завершити покупку, а й утримати клієнта.
  2. Сегментуйте аудиторію за різними критеріями — від поведінкових до демографічних. Це допоможе вам персоналізувати контент і точніше пропонувати товари або послуги.
  3. Чітко сформулюйте цілі, яких ви хочете досягти завдяки автоматизації маркетингу. Наприклад, збільшення конверсії, покращення взаємодії з клієнтами чи підвищення залученості. Від цього буде залежати стратегія та вибір інструменту.

Висновок

CRM-система — суперсила відділу маркетингу. Вона не лише автоматизує процеси, а й перетворює хаос даних на злагоджений механізм, що допомагає бізнесу зростати. Із CRM кожна взаємодія з клієнтами стане більш персоналізованою, кожна кампанія — ефективнішою, а кожне рішення — точнішим!

Популярні запитання

Поділитися дописом з друзями та колегами!