Прямі продажі (D2C) з NetHunt CRM: максимум ефективності, мінімум зусиль
Прямий продаж — потужна конкурентна перевага, бо цільова аудиторія цінує комунікацію з компанією без посередників. Але водночас це велика відповідальність, адже залучення клієнтів, оброблення замовлень, відстеження перебігу угод і ведення звітності лягає на плечі компанії. Кожна дрібниця впливає на довіру споживачів.
Упоратись із цими викликами допоможе NetHunt CRM — хмарна CRM-система, яка об’єднує замовлення з різних каналів у єдиному вікні, організує базу клієнтів, автоматизує процеси продажу, маркетингу й підтримки клієнтів тощо.
Більше про CRM-рішення для прямих продажів читайте в статті!
Читайте про прямі продажі, їхні переваги й недоліки і як NetHunt CRM автоматизує кожен етап продажу — від першого контакту до завершення угоди
Що таке прямі продажі (D2C)
Прямі продажі (D2C) — модель бізнесу, коли компанія продає товари або послуги клієнтам і оминає посередників: магазини, дистриб’юторів чи онлайн-платформи. Підприємства знижують витрати на комісії чи націнки: тільки ви, клієнт і вигідна співпраця для обох сторін.
Як це працює
Уявімо виробника органічного чаю. Замість того щоб передавати продукцію до супермаркетів, компанія продає чай через власний сайт і соціальні мережі. Клієнт заходить на сторінку, переглядає асортимент, вартість, дізнається про походження чаю, його виробництво й користь, листується з менеджерами в чаті, запитує все, що йому цікаво, отримує рекомендації.
Для компанії це не лише продаж продукту, а й можливість отримати зворотний зв’язок, удосконалити продукт і сервіс, сформувати базу лояльних клієнтів, які, найімовірніше, повернуться ще щось купити.
Прямі продажі: основні виклики
Ось як NetHunt CRM допомагає з основними викликами для компаній і менеджерів у прямих продажах.
Пошук цільової аудиторії
Це один з найважливіших етапів у прямих продажах, який визначає ефективність подальшої роботи. Успіх залежить від того, як добре продавець розуміє, кому саме потрібен продукт, як він розв’язує проблеми клієнта, які аргументи зацікавлять покупця.
Без правильного сегментування аудиторії менеджер ризикує витратити час, зусилля та ресурси на взаємодію з людьми, які не зацікавлені в покупці. Щоб цього не сталося, скористайтеся NetHunt CRM. Сегментуйте клієнтів за стандартними параметрами: джерелом угоди, розміром компанії, сферою діяльності чи посадою — і за унікальними критеріями, які враховують специфічні потреби продукту чи послуги.
Ба більше, налаштуйте структуру CRM до своїх бізнес-процесів. Управляйте теками й полями — змінюйте все, що треба. Редагуйте наявні поля, додавайте нові й групуйте їх для зручної навігації.
Робота з відмовами
Відмова — частина процесу прямих продажів, яка демотивує менеджерів. Але їм, навпаки, треба конструктивно реагувати на заперечення, сприймати їх не як кінець діалогу, а як можливість краще зрозуміти потреби клієнта.
Наприклад, NetHunt CRM не лише фіксує факт відмови, а й відстежує її причину. Клієнти можуть зазначити, що продукт не на часі, що не влаштовує ціна або що немає потрібного функціоналу. CRM зберігає цю інформацію, і згодом її можна проаналізувати.
Якщо клієнт відзначив, що ціна на продукт зависока, налаштуйте автоматизовану розсилку й запропонуйте знижку. Покажіть, що готові йти назустріч та ухвалювати рішення, вигідні обом сторонам!
Конкуренція
На ринку безліч схожих товарів і послуг. Менеджеру важливо виділити пропозицію, розповісти про переваги продукту. Поділіться відгуками клієнтів — своєрідним доказом якості й надійності пропозиції. Люди довіряють іншим і дослухаються до порад, особливо коли не можуть ухвалити рішення про покупку.
Мотивація команди
Якщо продажі — основне джерело доходу, то невдалі періоди впливають на мотивацію та настрій менеджерів. Нерідко після кількох невдач виникає вигорання, сумніви у власній компетентності. Навчання, конструктивні відгуки й наставництво від керівництва збереже фокус на довгострокових цілях, а NetHunt CRM стане ключовим елементом мотивації команди.
Установіть віджети й відстежуйте цілі, активність команди та просування угод лійкою продажів. Налаштуйте чіткі показники для кожного тижня чи місяця: кількість укладених і втрачених угод, надісланих листів, проведених зустрічей, здійснених дзвінків тощо. Менеджери побачать, чого саме від них очікують, і досягатимуть KPI.
Персоналізація
Кожен клієнт унікальний: має свої потреби, пріоритети й очікування. Стандартні сценарії взаємодії можуть не спрацювати, бо той самий підхід не завжди ефективний для різних споживачів.
CRM-системи накопичують і структурують інформацію про минулі взаємодії, покупки, уподобання тощо на картці клієнта. Отже, можна персоналізувати кожен етап взаємодії — від початкового контакту до підтримки й повторного продажу чи допродажу.
Управління часом
Прямі продажі потребують значних зусиль: треба підготуватися до зустрічей, знайти контакти, організувати презентації та переговори, обробити запити клієнтів.
NetHunt CRM буде помічна в такій ситуації, оскільки автоматизує більшість рутинних процесів:
- створення заявок з різних джерел (сайту, електронної пошти, месенджерів, дзвінків) і їх оброблення за єдиним сценарієм;
- рівномірний розподіл заявок між фахівцями з продажу та їх автоматичне додавання до лійки продажів;
- оновлення статусів угод, відправлення нагадувань і призначення актуальних завдань для кожного етапу лійки;
- відстеження відкриття листів і переходів за посиланнями для точнішого аналізу взаємодії з лідами;
- підігрівання лідів через автоматичні (і персоналізовані!) ланцюжки листів, що підтримують зацікавленість і сприяють конверсії.
Прямі продажі: переваги й недоліки
Прямі продажі скорочують відстань між компанією та клієнтом. Та чи завжди це ідеальне рішення? Усі за і проти подано в таблиці.
Прямі продажі: переваги
Прямі продажі: недоліки
Особистий контакт із клієнтами
Менеджер краще розуміє емоції клієнтів, їхню реакцію та мотивацію, може обговорити деталі пропозиції тет-а-тет і відразу адаптувати її до індивідуального запиту.
Ризик нав’язливості
Якщо компанія надто часто контактує з клієнтами або використовує агресивні методи продажу, вони можуть відчувати тиск і зрештою відмовитися від співпраці.
Миттєвий зворотний зв’язок
Ви дізнаєтеся, що подобається споживачам, а що викликає сумніви чи незадоволення.
Якщо кілька клієнтів указують на поліпшення функціоналу в продукті, врахуйте ці коментарі під час наступних оновлень.
Залежність від власних каналів комунікації
Якщо сайт, електронна пошта, соціальні мережі чи застосунок виходить з ладу, наприклад через технічний збій або блокування облікового запису, компанія втрачає потенційних покупців.
Контроль над ціноутворенням
Ви працюєте без посередників, значить самі визначаєте ціну на продукт або послугу, враховуєте специфіку ринку, попит і конкуренцію.
Шахрайство
Клієнт може здійснити платіж за фальшивими даними або підробити інформацію, щоб отримати товар без оплати. Це призведе до фінансових втрат і нашкодить репутації компанії.
Гнучкість у переговорах
Ви коригуєте умови співпраці, ціну, термін доставлення, обсяг послуг та інші важливі для клієнта умови.
Обмежена аудиторія
Прямі продажі охоплюють лише клієнтів, з якими вдається встановити контакт. Це звужує потенційне коло покупців, як порівняти з онлайн-каналами чи масовими кампаніями.
Швидке ухвалення рішень
Завдяки прямому контакту ви уникаєте тривалих листувань і затримок у комунікації та швидше підписуєте угоду про співпрацю.
Інвестиції чималих коштів у залучення лідів
Компанія залучає клієнтів самостійно, значить, потребує значних фінансових вкладень у PR-кампанії, контент-маркетинг, SEO.
Це тягар для нових або малих компаній, які ще не мають стабільної бази клієнтів і змушені витрачати ресурси на залучення першої хвилі покупців.
Висновок
Прямі продажі (D2C) — динамічний і водночас складний процес, який потребує не лише професійних навичок менеджерів, а й чіткої організації роботи. NetHunt CRM сегментує клієнтів і угоди, автоматизує рутинні завдання, відстежує причини відмов і зберігає фокус на головному: пошуку, утриманні клієнтів і персоналізації кожної взаємодії.
Популярні запитання
Які є три типи прямого продажу?
- Однорівневі прямі продажі
Продавець реалізує продукти безпосередньо клієнтам і отримує комісію за кожну успішну угоду. Цей підхід вважають одним із найпростіших і найпрозоріших, оскільки не треба залучати додаткових учасників. Ідеально підходить для тих, хто хоче отримати додатковий дохід. - Продажі за планом вечірки
Продавець організує зустріч, вечірку чи інший захід, на якому демонструє товари потенційним клієнтам. Головна ідея — створити невимушену атмосферу, де учасники не лише дізнаються більше про продукти, а й спробують їх на практиці, поставлять запитання й поспілкуються з іншими людьми. - Контекстна реклама (PPC)
Це платна реклама, яка з’являється в пошукових системах (наприклад, Google Ads) або на інших сайтах. Рекламодавець сплачує за кожен клік (PPC — Pay Per Click) і залучає зацікавлених користувачів через оголошення. - Багаторівневий маркетинг (MLM)
Продавець створює мережу дистриб’юторів і отримує частку від їхніх продажів. Що більша команда й активніші її учасники, то більший дохід (зокрема, пасивний).
Чим прямі продажі відрізняються від непрямих?
Основна різниця — у способі взаємодії з покупцем: у прямих продажах це безпосередній контакт, а в непрямих — через посередників.
Чи можна вважати прямі продажі частиною маркетингової стратегії?
Так, прямі продажі — частина маркетингової стратегії. Це джерело цінної інформації для вдосконалення продуктів або послуг, адже продавці отримують прямий зворотний зв’язок від покупців.