В умовах конкуренції стандартні підходи до продажів і маркетингу неефективні. Бізнес повинен чітко розуміти, кому продає продукти чи послуги, які потреби й очікування мають ліди. Але як визначити найперспективніших споживачів серед тисяч потенційних? Сегментувати ринок — розподілити цільову аудиторію за спільними характеристиками.

У статті розповімо, що таке сегментація ринку і як NetHunt CRM не тільки автоматизує цей процес, а й структурує та аналізує дані про кожного клієнта.

Читайте, що таке сегментація ринку, яку роль вона відіграє в маркетингових стратегіях і як NetHunt CRM сегментує ринок за різними критеріями

Що таке сегментація ринку і як вона впливає на ефективність маркетингових стратегій

Це поділ його на менші групи споживачів зі схожими характеристиками, потребами, поведінкою або інтересами. Сегментація  допоможе компанії ефективніше таргетувати продукти чи послуги на конкретні групи, адаптувати маркетингову стратегію для кожного сегменту.

Cегментація ринку
Сегментація ринку 

Переваги й недоліки сегментації

Як і будь-який підхід, сегментація  має переваги й недоліки. Основні подано в таблиці.

Переваги

Недоліки

Допомагає знайти нішу

Чітко визначає цільову аудиторію компанії, її потреби й уподобання.

Потребує часу й грошей

Компанії мають інвестувати в дослідження ринку, аналітичні інструменти, а іноді — залучати експертів для глибинного аналізу.

Витрати на дослідження можуть бути значними, особливо для малих і середніх компаній.

Проте якщо правильно провести сегментацію, витрати окупляться завдяки зростанню продажів.

Фокусується на перспективних сегментах аудиторії

Компанія може спрямовувати маркетингові зусилля на перспективні групи споживачів, які найімовірніше стануть постійними клієнтами, і не витрачати кошти на залучення не зацікавленої в продуктах чи послугах аудиторії.

Ризик неправильного сегментування

Якщо критерії сегментування неправильні або не відповідають реальним потребам ринку, компанія витратить ресурси на просування продуктів чи послуг серед аудиторії, яка ними не цікавиться.

Це не принесе прибутку, а компанія витратить час на розроблення стратегії, яка не виправдовує себе.

Допомагає планувати маркетингові стратегії та вибирати канали комунікації

Сегментування допомагає зосередитися на важливих аспектах для кожної аудиторії, надавати їй доречний контент.

Можна втратити нову аудиторію

Потреби й очікування споживачів постійно змінюються, і актуальне може з часом стати неважливим.

Без оновлення стратегії можна втратити зв’язок з новою аудиторією, яка шукає щось інше.

Передбачає потреби кожного сегменту користувачів

Якщо один сегмент цікавиться певними функціями продукту або трендами — це сигнал для розроблення нових рішень або адаптації продукту до нових вимог.

Дані стають неактуальними

Змінення поведінки споживачів, нові технології, ринкові тренди впливають на правила гри. Якщо компанія не коригує маркетингову стратегію, то ризикує відстати від конкурентів.

Поліпшує обслуговування клієнтів

Чітко розуміючи потреби й очікування кожного сегменту, компанія може надавати більш персоналізовані послуги й відповідати на конкретні запити клієнтів.

Є ризик отримати неповні дані

Якщо запитання в опитуванні або анкеті сформульовані некоректно чи загально, компанія ризикує отримати неповну або неточну інформацію про поведінку й потреби клієнтів.

Це суттєво вплине на точність сегментації, оскільки рішення базуватимуться на недостатніх або спотворених даних.

Як сегментувати ринок у NetHunt CRM

NetHunt CRM — максимально гнучка CRM-система, яка надає повну свободу дій у налаштуванні системи до ваших потреб. Можна легко додавати нові поля, видаляти зайві або застарілі дані й налаштовувати структуру CRM-системи до специфіки бізнесу.

Сегментуйте ринок у NetHunt CRM — збільшуйте конверсію продажів!

Понад те, NetHunt CRM дає змогу сегментувати ринок за будь-яким значенням. Головне — додати відповідне поле в картку потенційних або наявних клієнтів у CRM-системі.

Наведемо приклади сегментів за кількома критеріями розподілу:

  • Сфера діяльності
    Ви можете запропонувати рішення для конкретної галузі, використовувати знайомі клієнтам слова в рекламі й швидше реагувати на вимоги ринку.
Розподіл ринку за сферою діяльності клієнтів
Розподіл ринку за сферою діяльності клієнтів
  • Країна проживання клієнтів
    Це корисно для бізнесу, оскільки ви можете адаптувати пропозиції до місцевих потреб і культурних особливостей, враховувати сезонні фактори в певній країні.
Розподіл ринку за країною проживання
Розподіл ринку за країною проживання
  • Розмір компанії
    Ви можете створювати окремі стратегії для малих, середніх і великих компаній, враховувати їхні специфічні побажання, фінансові можливості й потреби.
Розподіл ринку за розміром компанії
Розподіл ринку за розміром компанії
  • Посада
    Якщо працівник знає, що засновник компанії особисто ухвалює рішення про партнерства, то може звернутися до нього й швидше обговорити умови угоди, домовитися про ціну або знижку.
Розподіл ринку за посадою
Розподіл ринку за посадою 

Етапи сегментування ринку в маркетингу

Сегментування ринку в маркетингу складається із семи послідовних етапів:

1. Визначення цілей сегментування

Це перший важливий етап, який задає напрям сегментації. Компанія визначає, навіщо проводить сегментацію і яких результатів хоче досягти.

Наприклад, підвищити ефективність маркетингових кампаній на 30 %, краще розуміти потреби різних груп споживачів і збільшити конверсію на 15–25 % або вийти на нові ринки й збільшити частку продажів у регіонах на 15 %.

2. Збирання інформації та аналіз ринку

Від якості й точності зібраних даних залежить успіх наступних етапів сегментування. Аналіз виявляє тенденції, закономірності й відмінності в поведінці споживачів, які можуть стати критеріями ефективного поділу ринку.

3. Вибір критеріїв сегментування

Правильно вибравши критерії, ви краще зрозумієте аудиторію і налаштуєте маркетингові стратегії та пропозиції для кожної групи.

4. Розподіл ринку на сегменти

Ринок ділять на групи споживачів за певними критеріями, щоби виокремити сегменти зі схожими характеристиками й потребами. Компанія краще зрозуміє відмінності між різними групами клієнтів та адаптує маркетингові стратегії.

5. Оцінювання й вибір цільових сегментів

Компанія оцінює розмір сегменту, тобто кількість потенційних клієнтів у ньому; потенціал зростання — як швидко він збільшується із часом; рентабельність — наскільки він прибутковий; рівень конкуренції — які гравці вже працюють на цьому ринку й наскільки активно.

6. Розроблення маркетингової стратегії для кожного сегменту

Для кожного цільового сегменту створюють свою маркетингову стратегію з урахуванням особливостей і потреб споживачів, щоб реклама була максимально ефективною.

7. Реалізація стратегії та моніторинг результатів

Компанія відстежує ефективність маркетингових заходів, аналізує результати, оцінює, чи вдало працює сегментація, і за потреби коригує кампанії.

Критерії сегментації ринку

Під час сегментації ринку маркетологи використовують кілька критеріїв, щоб правильно розподілити споживачів на групи:

Місткість — кількісна характеристика, яка визначає, скільки продукції потрібно для задоволення попиту в конкретному сегменті й за якою ціною її можна реалізувати.

Доступність — витрати компанії на просування й реалізацію товарів або послуг для конкретного сегменту.

Однорідність реакції в межах групи — споживачі в одній групі мають схожі реакції на маркетингові стимули.

Значущість — оцінювання важливості сегменту для бізнесу, щоб зрозуміти, чи достатньо прибутковий цей сегмент і чи виправдовує він інвестиції в маркетингові зусилля.

Ефективність попиту — оцінювання відповідності клієнта наявним ресурсам компанії та платоспроможності споживачів, їхнього рівня зацікавленості в продукті.

Конкурентоспроможність — аналіз переваг компанії, як порівняти з конкурентами в конкретному сегменті.

Рівень доходу — очікуваний фінансовий результат, який компанія може отримати від роботи з певним сегментом.

Висновок

Сегментування ринку — це потужний інструмент, який ділить клієнтську базу на чіткі групи, дає змогу краще розуміти аудиторію, адаптувати стратегії маркетингу й продажів.

Сегментація в NetHunt CRM ділить базу клієнтів на різні групи за певними параметрами. Усі сегменти зберігаються в системі. Так простіше налаштовувати персоналізовані розсилки й комунікації та запускати акції для кожної групи.

Крім того, сегментовану базу можна завантажувати в рекламні кабінети, щоби показувати рекламу аудиторії, якій вона підходить найбільше, і зменшувати витрати.

Популярні запитання

Зміст