94% українських компаній не використовують CRM-систему. На Заході статистика прямо протилежна: 91% організацій, в яких працює понад 10 співробітників, мають CRM. Цікаво, які упередження зупиняють підприємців України від переходу на CRM?

Міф 1: Невеликим компаніям не потрібна CRM

Напевно, найпоширеніший міф, що CRM не підходить для малого бізнесу. Часто таке враження створює активна реклама великих і дорогих CRM-систем, в той час як більш прості програми залишаються поза увагою підприємців.

Насправді, не потрібно чекати, поки компанія «виросте», щоб перейти на CRM. Навпаки: CRM-система допоможе в розвитку малого бізнесу за рахунок своїх можливостей: автоматизувати продажі та рутину, навести порядок в задачах і контролюванні роботи співробітників.

Сьогодні на ринку великий вибір рішень, спеціально розроблених для невеликих компаній, і NetHunt CRM — одне з них. Навіть якщо в компанії працює всього одна чи дві людини, CRM для підприємця спростить роботу за рахунок таких функцій:

  • Об'єднання всіх сервісів в один (можливість інтеграції з іншими програмами).
  • Пряма інтеграція CRM з Gmail і сервісами Google Workspace.
  • Шаблони листів і документів.
  • Автоматизоване ведення бази даних (в тому числі — автоматичне створення контактів зі всієї доступною інформацією).
  • Ведення детальної історії клієнтів: в CRM-системі зберігається вся інформація про дзвінки, листи, зустрічі, угоди та інші контакти з покупцем.
  • Наочна аналітика, візуалізовані воронки продажів.
  • Зручний таск- і тайм-менеджмент.

Дізнайтесь більше що таке CRM-система та основні її переваги для бізнесу.

Міф 2: CRM для малого бізнесу — це дорого

Якщо розглядати об'ємні CRM-системи з функціоналом «на всі випадки життя», вони дійсно коштують дорого. Більш того, крім використання програми, доведеться заплатити пристойну суму за встановлення і налаштування програми, а також за навчання персоналу.

Якщо ж звернути увагу на CRM-системи для малого бізнесу, їх вартість буде набагато демократичнішою. Але низька ціна не означає менше можливостей. CRM для підприємців і невеликих компаній може включати весь необхідний функціонал, ви просто не будете переплачувати за функції, якими не користуєтеся.

Вибираючи CRM для малого бізнесу, можна заощадити і на її впровадженні, оскільки така програма розрахована на самостійне встановлення і налаштування.

Міф 3: Налаштовувати CRM довго і складно

Як згадувалося вище, впровадження CRM для великих підприємств — дійсно не проста задача. У той же час CRM-системи, створені для окремих підприємців, максимально прості у використанні.

Так, CRM для Gmail NetHunt пропонує:

  • Інтуїтивно зрозумілий спосіб установки і налаштування програми.
  • Докладні інструкції по впровадженню CRM на російській та англійській мові (статті та відео).
  • Активну технічну підтримку, яка допоможе у випадку, якщо з чимось не вийде розібратися самостійно.

Міф 4: CRM вимагає постійних доплат за нові функції

Щоб уникнути такої ситуації, при виборі CRM-системи варто уважно вивчити її функціонал і тарифний план: які функції входять в ціну, а за які доведеться доплачувати додатково. Також перед покупкою потрібно чітко визначити, які завдання необхідно буде виконувати в програмі. Корисно перевірити себе і протестувати CRM-систему протягом пробного періоду, який зазвичай пропонується перед покупкою програми. Інакше можна зіткнутися з тим, що якихось функцій «не вистачило» і за них доводиться платити окремо.

Якщо CRM-система для бізнесу обрана вірно, вона допомагає заощадити. Наприклад, в стандартну вартість CRM для Gmail входять безкоштовні необмежені розсилки через електронну пошту. Це дозволяє відмовитися від стороннього сервісу розсилок і не переплачувати.

Міф 5: У нас особливий бізнес, нам потрібно кастомне рішення

Вперше впроваджуючи CRM-систему, деякі компанії роблять помилку, вибираючи програму з малим діапазоном налаштувань. Відкритий код теж не завжди рятує, оскільки кастомізація CRM із залученням програмістів може коштувати досить дорого.

Рішенням в цьому випадку може бути CRM для малого бізнесу, в якій передбачені гнучкі налаштування. Така CRM зможе просто підлаштуватися під особливі завдання. Якщо з розвитком бізнесу зміняться бізнес-процеси або рід діяльності, CRM можна буде переналаштувати під поточні потреби компанії.

Підведемо підсумки. Міфи про CRM-системи виникають з двох причин. По-перше, це недостатня інформованість підприємців про можливості та асортимент програм.

По-друге, покупка дорогої та громіздкої CRM-системи для невеликої компанії часто стає невдалим досвідом. Співробітникам важко освоїти CRM, вони роблять помилки і не хочуть працювати в програмі. Керівництву доводиться переплачувати за надлишковий функціонал, а потрібні функції купувати додатково. Якщо грамотне налаштування великої CRM виявляється не по кишені, програма залишається «наполовину робочою». По суті, коли CRM не підходить по бюджету, функціоналу і іншим параметрам, вона тільки створює проблеми і компанія, зрештою, відмовляється від неї.

Що потрібно врахувати, щоб уникнути такої ситуації? CRM підходить для малого бізнесу, якщо:

  1. CRM має оптимальний функціонал: можливості CRM відповідають вашим завданням, немає зайвих функцій і вартість включає всі необхідні функції (ви не доплачуєте за потрібний функціонал).
  2. Вартість програми рентабельна для компанії.
  3. CRM проста у використанні: CRM-систему легко освоїти самостійно, у неї інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, співробітникам подобається працювати в програмі.
  4. CRM можна встановити і налаштувати самостійно.
  5. Програма має досить гнучкі налаштування, щоб у ній можна було фіксувати всі основні бізнес-процеси.

Перед тим, як зробити остаточний вибір, не забудьте почитати реальні відгуки про використання, перевірити ефективність технічної підтримки і скористатися демо-періодом. Дотримуючись цих порад, ви можете бути впевнені, що CRM-система стане вигідною інвестицією в розвиток вашого бізнесу.

Зміст