Існує думка, що CRM — це надто складно і дорого. Дійсно, для малого бізнесу деякі програми можуть не підійти через велику кількість непотрібних функцій та через високу ціну. У цій статті ми розповімо, як вибрати просту CRM для невеликої компанії, щоб вона принесла користь, а не зайві проблеми.

Що таке CRM система?

CRM-система дослівно перекладається як «система управління взаємовідносин з клієнтами» (скорочено від Customer Relationship Management). Це програма, яка об’єднує всі процеси взаємодії з клієнтами. CRM для бізнесу покликана звільнити від непотрібної роботи та надати додаткові можливості

Розглянемо докладніше, що ж вміють сучасні CRM та що необхідно врахувати при виборі CRM-системи для малого бізнесу.

Основні можливості CRM для малого бізнесу

Сьогодні на ринку існує величезний вибір програм з функціоналом під різноманітні задачі. Щоб зрозуміти, що таке CRM-система та на що вона здатна, звернемо увагу на основні цілі програми:

·         Створити та вести єдину базу клієнтів в одній системі.
·         Фіксувати всю комунікацію з клієнтами та управляти нею централізовано.
·         Відстежувати ефективність праці кожного співробітника.
·      Збирати розгорнуту статистику та аналізувати ефективність продажів для подальшої зміни стратегії та тактики.

В інтерфейс CRM-системи може бути внесена вся інформація про клієнта:

— Контактні дані, день народження, особливості, переваги, інша доступна для вас інформація (наприклад, чи є у нього діти).

— Інформація щодо продажів: які запити поступали від цього клієнта, що і коли було продано (або не продано), на якому етапі закінчилася кожна з угод.

— Історія комунікації: дзвінки, листи, зустрічі та будь-які деталі, які будуть необхідні для вашого бізнесу.

— Актуальні задачі та хід їхнього виконання.

— Відповідальні особи та багато іншого.

CRM для малого бізнесу допомагає просто та наочно отримувати інформацію про те, скільки заявок у роботі на даний момент, на якому етапі вони знаходяться, які задачі у кожного співробітника. Це дає можливість швидко та зручно керувати роботою менеджерів, персоналізувати спілкування з клієнтами, вдосконалювати комунікацію та продажі.

Якому бізнесу буде корисна CRM-система

Перед тим, як розбиратися у можливостях CRM, варто зрозуміти, наскільки вона підійде для вашої компанії. CRM стане незамінним рішенням для товарного бізнесу та послуг, відділів підтримки та продажів, управління проектами, а також у тих сферах, де ведеться активна комунікація з різними спеціалістами та підрядниками. Консалтинг, продажа та оренда нерухомості, навчальні курси, рекрутинг, б’юті-індустрія, ІТ, туризм, страхування, побутові послуги — ось тільки деякі приклади напрямків бізнесу, якому CRM значно спростить роботу.

Керівники зможуть:

  • адресно призначати завдання;
  • завжди бачити актуальний статус та нюанси ведення робіт по кожному завданню;
  • коментувати, додавати додаткові прохання та зауваження;
  • призначати та змінювати відповідального співробітника;
  • відстежувати виконання ключових показників.

Маркетологи та керівники продажів отримають можливість:

  • переглядати дані по різним сегментам та фільтрам;
  • керувати масовими розсилками;
  • аналізувати успішність продажів на кожному з етапів, виявляючи причини невдалих угод та способи підвищення продажів.

Співробітникам відділу продажів, які безпосередньо спілкуються з клієнтами, проста CRM допоможе мінімізувати рутинну працю:

  • фіксувати всі деталі комунікації з кожним клієнтом;
  • автоматично додавати нову інформацію (контакти, ліди та ін.) без затрат часу на внесення даних вручну;
  • просто та швидко змінювати статуси задач;
  • Додавати нотатки, нагадування, вести календар та багато іншого.

HR-менеджери та рекрутери також оцінять можливості CRM для ведення та обробки бази співшукачів. Оцініть, наскільки CRM підійде для вашого бізнесу.

CRM потрібна, якщо:

✔ Компанія орієнтована на вибудовування довготривалих відносин з клієнтами;

✔ Продажі, зазвичай, включають кілька етапів та контактів з клієнтом, переговори до прийняття остаточного рішення, задіяні різні відділи та спеціалісти.

✔ Бізнес надає тривалу послугу, яка має на увазі «ведення» клієнта протягом усього часу співробітництва.

✔ Компанія прагне мати якісну аналітику продажів та активну клієнтську базу.

CRM не потрібна, якщо:

✗ Компанія націлена, головним чином, на одноразові продажі та не планує формувати довгострокові відносини з покупцями.

✗ Немає необхідності у веденні бази клієнтів та аналітиці.

Переваги CRM-системи для малого бізнесу

Як  пріоритезувати задачі? Як оцінити навантаження кожного менеджера? Скільки закрито угод у минулому кварталі та на яку суму? Скільки продажів не відбулося та на якому етапі вони були перервані? Це лише неповний список запитань, на які миттєво відповість CRM-система.

Завдяки гнучкому обліку всієї історії комунікації, відносини з клієнтами стають більш довірливими. Відповідальний співробітник може бачити всю ключову інформацію у картці клієнта. Переглядати, якими послугами/товарами раніше цікавився клієнт, які побажання залишав.

У CRM можна зібрати найбільш повну клієнтську базу, яка завжди буде під рукою. Окрім цього, зі встановленням CRM можна повністю забути про неприємні випадки, коли справи були передані не повністю у зв’язку з тим, що хтось із співробітників звiльнився. Гнучкі налаштування доступу до інформації не дозволяють викрасти базу клієнтів з компанії.

CRM не дасть можливості забути, пропустити чи загубити будь-який нюанс, включаючи призначені зустрічі, угоди, прохання керівництва та інші важливі моменти.

І, найголовніше, CRM максимально скоротить час на виконання рутинних завдань за рахунок можливостей автоматизації, включаючи організацію даних з різних серверів, роботу з шаблонами документів та листів, масові розсилки, присвоєння статусів та ярликів одним кліком та багато іншого.

Чому CRM-система краще, ніж таблиці та блокноти?

Як основний спосіб обліку клієнтів, у малому бізнесі часто використовують таблиці (наприклад, Excel або Google Spreadsheets). Ще частина інформації зберігається на пошті, частина — в месенджерах, а частина фіксується у блокнотах та на папері.

Тут виникає безліч проблем: одному клієнту забули вчасно передзвонити, по іншому — не внесли інформацію про оплату. Хтось із співробітників витрачає більшу частину часу на скрупульозне заповнення таблиць, а хтось не веде їх зовсім, зберігаючи всю інформацію в голові. Повноцінним веденням клієнтської бази, зазвичай, жертвують заради виконання більш важливих справ.
Хоча перехід на CRM-систему пов'язаний з додатковими витратами, вони повністю окупаються за рахунок її переваг:

Інтерфейс. У таблицях текстова інформація організована у вигляді одноманітних стовпчиків та колонок. У кінці робочого дня від різнокольорових комірок рябить в очах, а рядки просто починають розпливатися.

У CRM весь обсяг інформації зручно організований для перегляду. Інформація може бути представлена у вигляді карток, іконок, графіків. Непотрібні дані можна легко приховати. У CRM нічого не загубиться і не видалиться від випадкового руху, як це часто трапляється у таблиці.

NetHunt CRM

Відсутність дублікатiв інформації. При використанні таблиць для обліку клієнтів кількість файлів та листків починає збільшуватися. В одній таблиці контакти, в іншій — запити, в третій — закриті продажі. Один і той же клієнт може бути записаний як «Іванова Анна», «Іванова А.», «Аня Іванова» або навіть «Аня». З очевидних причин, таку інформацію часто не представляється можливим об'єднати та виявити дублі.

У CRM дублювання виключено за рахунок продуманої системи. Частина даних заповнюється автоматично. Продажі, які відбулися, та поточні продажі завжди прив'язані до конкретних клієнтів, їх легко знайти та зручно переглядати.

У CRM ви можете фільтрувати і сегментувати дані, сортувати клієнтів за різними критеріями та відображати дані воронки продажів так, як вам зручно.

Мінімум ручного введення даних. CRM-система призначена для того, щоб мінімізувати ручне введення даних. Вона автоматично створить картку клієнта, а щоб оновити його статус або додати нову інфу, досить пари кліків.

Як вибрати найкращу CRM для малого бізнесу

CRM-системи вирішують найрізноманітніші завдання. Одні створені, в першу чергу, для того, щоб спростити операційну частину продажів. Інші надають широкі можливості для аналітики. Є CRM-системи, які більше підходять для продажу послуг. А є такі, що розроблені для товарного бізнесу. Саме тому перед власниками компаній постає нагальне питання: яку CRM вибрати для задач бізнесу?

Найбільш поширене упередження, яке утримує від переходу на CRM — це висновок, що «мій бізнес ще не доріс до цього». Найбільш розкручені CRM можуть виявитися досить громіздкими і занадто дорогими для невеликої компанії. Великі CRM вимагають зусиль, щоб розібратися у складному функціоналі, вкластися в навчання співробітників, виконати складні налаштування. Зіткнувшись з такою програмою, малий бізнес часто відмовляється від неї, оскільки не зацікавлений платити за функції, які йому не потрібні.

Насправді, не компанія повинна підлаштовуватися під CRM, а CRM — під компанію. Саме з цього випливають основні критерії вибору CRM-системи для малого бізнесу: вона повинна бути простою, досить гнучкою та функціональною, і в той же час — недорогою.

На що потрібно звернути увагу при виборі CRM для невеликої компанії:

Функціонал «Усе в одному»: уточніть, чи інтегрується CRM з тими сервісами, які ви використовуєте в роботі. Програма повинна вміти об'єднати їх, тоді роботи стане менше. В іншому випадку, ви отримаєте ще на один сервіс більше.

Проста установка та налаштування: впровадження деяких CRM може обійтися дорожче, ніж сама програма. Маючи обмежений бюджет, малому бізнесу вкрай важливо мати можливість встановити та налаштувати CRM самостійно, не вдаючись до дорогих послуг фахівців.

Простий імпорт бази: наскільки легко та швидко ви зможете імпортувати клієнтську базу в CRM, визначає, чи будете ви користуватися нею надалі. Звичайно, вводити всі дані вручну — не варіант. Тому дуже важливо вибирати ту CRM, яка зможе самостійно «підтягнути» всю інформацію по клієнтам з таблиць, пошти та інших сервісів.

Можливість налаштування «під себе»: гнучкість CRM-системи для малого бізнесу — одна з найважливіших умов. Ми рекомендуємо зупинитися на тому сервісі, де можливості кастомізації передбачені з самого початку, входять у базову вартість та не вимагають залучення програміста. З іншого боку, також важливо вибирати CRM з урахуванням майбутніх перспектив компанії — так, щоб при необхідності завжди можна було розширити її функціонал.

Зручність використання: інтерфейс програми повинен бути зручним та інтуїтивно зрозумілим, тоді співробітники самі захочуть нею користуватися. Тут знову спрацьовує основне правило вибору CRM для малого бізнесу: вона повинна спрощувати роботу, а не ускладнювати її.

Хороший варіант — безкоштовно протестувати вподобаний сервіс протягом пробного періоду та оцінити, наскільки зручно ним користуватися.

Мобільна версія: все більше комунікацій відбувається за допомогою смартфонів. До того ж, є співробітники, які працюють «у полях», не маючи доступу до комп'ютера. Та й коли потрібно оперативно уточнити якусь інформацію, перебуваючи поза офісом, наявність мобільної версії CRM виявиться дуже доречною.

Гнучкі тарифи: оптимальним варіантом для малого бізнесу є можливість оплачувати базові та обрані функції (і не платити за ті, якими ви не користуєтеся), а також вибирати тариф з урахуванням кількості співробітників. Це дозволяє значно економити на використанні CRM. Підтримка: невелика компанія часто не має у своєму штаті технічних фахівців. Тому, вибираючи CRM-систему, важливо переконатися, що у неї дійсно є якісна підтримка, яка допоможе вирішити питання, що виникатимуть.

Усім цим критеріям відповідає NetHunt — проста CRM-система для малого бізнесу. При її розробці були спеціально враховані потреби невеликих компаній. Коротко розповімо про її можливості.

NetHunt: основні функції та можливості

Однією з головних переваг NetHunt є виняткова гнучкість налаштувань. Ця CRM створена як конструктор, де ви можете налаштувати і змінити під свої завдання буквально все. Більш цього, завдяки зрозумілому і простому інтерфейсу всі налаштування можна зробити самостійно, не залучаючи фахівців.

Інтеграція з сервісами Google і LinkedIn: NetHunt не вимагає працювати в самому сервісі. CRM впроваджується в сервіси Google і LinkedIn. Це означає, що вам не доведеться звикати до незнайомого інтерфейсу або примушувати співробітників користуватися сервісом, адже ваша CRM знаходиться прямо у вас в пошті! Ви можете працювати в CRM прямо з Gmail пошти і LinkedIn, не відкриваючи NetHunt. Календар, контакти, файли на Google Drive — все це буде об'єднано в інтерфейсі CRM.

Інтеграція з іншими додатками через Zapier: більше 2000 додатків можуть бути інтегровані з NetHunt, включаючи і соціальні мережі.

Ведення та систематизація клієнтської бази та продажів: ви можете додавати нові контакти всього одним кліком, а також керувати лідами та продажами від А до Я, створюючи воронки, зберігаючи всю історію комунікації та формуючи наочні звіти.

Управління завданнями: додавайте нові завдання, призначайте відповідальних, змінюйте статуси, призначайте пріоритети та відстежуйте їхнє виконання. NetHunt містить всі функції таск-менеджера.

Ієрархія ролей: ви завжди можете контролювати, хто має доступ до різних рівнів інформації, гнучко управляючи ролями користувачів у CRM-системі.

Створення звітів: у NetHunt передбачені можливості створення наочних звітів на основі будь-яких даних, з якими ви працюєте.

Ведення розкладу: це можуть бути переговори або запис клієнтів на послуги, інформація з Google-календаря завжди буде в CRM.

Масові розсилки: що дає систематизація клієнтської бази з NetHunt? Одна з можливостей — сегментувати базу для масових розсилок. Так ви можете легко відфільтрувати тих клієнтів, хто не здійснював покупок в останні 3 місяці, і зробити персональну розсилку для них. У вашому розпорядженні — шаблони листів, аналітика, необмежений обсяг розсилок і захист від попадання в спам.

100% безпека вашої інформації: оскільки NetHunt вбудовується в сервіси GSuite, ваша інформація залишається під надійним захистом Google. Продукти NetHunt успішно пройшли оцінку безпеки від Google і мають статус Google Cloud Partner.

Якісна підтримка: Наш відділ підтримки дійсно допомагає клієнтам при роботі в NetHunt. Ми будемо супроводжувати вас протягом усієї співпраці: проведемо презентацію, допоможемо імпортувати всі дані та налаштувати CRM під індивідуальні завдання, навчимо команду, і надалі завжди допоможемо вирішити питання, що виникатимуть.

Мобільна версія: Невеликий бізнес вимагає багато уваги. У будь-який час і в будь-якому місці вся інформація про ваш бізнес буде завжди під рукою, оскільки у NetHunt є повнофункціональна мобільна версія.

Як імпортувати дані в NetHunt

Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс і простий старт роботи — один з головних критеріїв вибору CRM-системи. З NetHunt ви можете впровадити CRM у ваш бізнес вже сьогодні, буквально за кілька кроків:

1. При установці CRM всі існуючі контакти у ваших сервісах Гугл вже будуть доступні в NetHunt.

2. Якщо ви ведете базу клієнтів в Гугл Таблицях або Excel, імпортуйте її всього в кілька кліків, завантаживши в CRM за допомогою файлу CSV.

Iмпорт даних в NetHunt CRM

3. Щоб CRM виконала усунення дублікатів при імпорті бази, досить вибрати критерій, за яким будуть порівнюватися картки клієнтів (наприклад, адреса електронної пошти).

Готові переконатися, що NetHunt — це саме та CRM-система, яку ви шукали? Скористайтеся 14-денним доступом безкоштовно!


Поділитися дописом з друзями та колегами!