На етапі вибору CRM-системи у більшості підприємців виникає питання: «Що краще — хмарне чи «коробкове» рішення?». Давайте докладніше поговоримо про переваги і недоліки хмарної CRM, а також про її відмінності від «коробкової» версії.

Що таке хмарна CRM?

Що таке «коробкові» та хмарні CRM-системи? Перший варіант — це програмне забезпечення, яке при покупці скачується і встановлюється на ваше обладнання. Відповідно, для «коробкової» CRM потрібен власний сервер з безперебійним живленням, а також системний адміністратор, який буде обслуговувати роботу програми. Зазвичай такі CRM-системи вибирають компанії, які замовляють розробку кастомної CRM індивідуально під свої потреби. Підтримка та обслуговування «коробкової» CRM зазвичай вимагає значних фінансових витрат.

Хмарна CRM-система — це програма, яка розміщується в хмарі — тобто, на серверах компанії-розробника.

Плюси використання хмарної CRM-системи роблять її найпопулярнішим рішенням у світі.

Кінцевий користувач звільняється від будь-яких технічних складнощів і просто використовує CRM для своїх задач. Всі турботи по обслуговуванню, оновленням, забезпеченню безперебійної роботи бере на себе постачальник CRM.

Це ж стосується і безпеки. У разі «коробкового» рішення задача гарантії безпеки лягає на плечі компанії. Якщо ви використовуєте хмарну CRM, захист даних забезпечує розробник.

Ще одна перевага хмарної CRM — всю технічну роботу здійснює велика команда висококласних фахівців. Вибираючи CRM «в коробці», ви навряд чи зможете дозволити собі найняти таких співробітників в штат.

Крім технічних особливостей, хмарна CRM має переваги і в ціні. «Коробкова» програма зазвичай коштує істотно дорожче і оплачується один раз на тривалий термін. Оплата за хмарну CRM-систему відбувається щомісяця, у вигляді абонплати. Це дозволяє знизити розмір кожного платежу і, при необхідності, відмовитися від CRM в будь-який момент без ризику фінансових втрат.

Хмарна CRM має і мінуси. У разі хмарного рішення можливості кастомного доопрацювання обмежені. Всім користувачам доступний однаковий функціонал. Тому хмарну CRM-систему потрібно вибирати уважно, щоб вона максимально відповідала вашим задачам.

Постачальник CRM сам визначає, які нові фічі додавати та як швидко. Підтримка деяких функцій може бути припинена. Зрештою, компанія може взагалі закрити проект. Щоб цього не сталося, вибір варто зупинити на надійному розробникові, а не компанії-одноденці.

Можливості хмарної CRM-системи

Ще одне важливе питання, яке варто обговорити:«Чи є якісь відмінності у хмарної CRM-системі в функціоналі?»

Ні. Хмарна CRM  — це повнофункціональна програма, яка не поступається «коробковій», а в багатьох випадках і перевершує можливості останньої.

  1. Повний функціонал.
    Хмарна CRM включає всі необхідні функції. Це і формування клієнтської бази, і ведення історії угод, аналітика продажів, звітність, широкі можливості автоматизації.
  2. Єдиний інформаційний простір.
    Дані в хмарній CRM-системі оновлюються в режимі реального часу. Вносити зміни можна спільно та одночасно. Вибираючи хмарну CRM, вам не доведеться пересилати файли між відділами та чекати, поки співробітники підготують звіт. Потрібна інформація буде доступна в CRM всій компанії — як тільки дані внесли в базу.
  3. Оперативність роботи.
    Швидкість роботи CRM — це ще одна задача, яку не доведеться вирішувати, вибравши хмарне рішення. Оперативність роботи забезпечується постачальником хмарної CRM, тому вона завжди максимальна.
  4. Мобільна версія.
    Хмарні CRM-системи часто включають повнофункціональну мобільну версію, яка дуже важлива в наші дні. Робота «в полях», відпустка, лікарняний, відрядження — у всіх цих ситуаціях мобільна версія CRM-системи допоможе не випадати з робочого процесу, коли комп'ютера немає під рукою.
  5. Експорт даних.
    Дані, які зберігаються в хмарній CRM, завжди залишаються з вами. Якщо буде потрібно вивантажити інформацію, ви з легкістю зможете це зробити за допомогою функції експорту.
  6. Необмежений обсяг даних.
    При використанні «коробкової» CRM-системи доводиться весь час вирішувати питання з розширенням місця для зберігання даних. Хмарна CRM-система надає необмежене місце на серверах або просту можливість його збільшення.

Кому підходить хмарна CRM

CRM «в коробці» є сенс купувати, якщо потрібно виключно кастомне рішення і ви можете найняти штат технічних фахівців для обслуговування, налаштування та доопрацювання CRM-системи.

У всіх інших випадках хмарна CRM для компаній буде більш вигідним рішенням.

Якщо ви ведете малий і середній бізнес. Хмарна CRM доступніша, оскільки передбачає щомісячну оплату, а всі технічні турботи бере на себе постачальник.

Якщо достатньо стандартного функціоналу. Хмарні CRM-системи досить гнучкі в налаштуваннях, щоб вирішити завдання бізнесу різноманітних напрямів. Переплачувати за індивідуальну розробку CRM є сенс, коли готові рішення не можуть задовольнити ваші запити.

Якщо компанія вперше впроваджує CRM. Хмарна CRM-система дає можливість безкоштовного тестового періоду. Якщо з якоїсь причини CRM не підійде, від неї можна буде відмовитися без фінансових ризиків.

Якщо ви вибираєте CRM для стартапу. Молоді компанії динамічні. Змінюються їхні завдання, продукти, перебудовуються бізнес-процеси. На цьому етапі хмарна CRM є найкращим варіантом.

5 оманливих думок про хмарну CRM

Коли ви збираєтеся довірити бізнес хмарній CRM-системі, цілком логічні побоювання та сумніви. Спробуємо їх розвіяти.

Міф 1. Хмарна CRM - небезпечна, вразлива

Часи, коли хмарні рішення не були безпечними, давно пішли в минуле. Світ масово переходить на роботу в хмарних сервісах. Одна з причин — якраз та, що професійній команді хмарної програми легше забезпечити високий рівень безпеки, ніж одному системному адміністратору. Крім того, безпека хмарних сервісів обходиться значно дешевше за рахунок їх масштабності.

Міф 2. Хмарну CRM дорого обслуговувати

Зовсім навпаки. Чим популярніша хмарна CRM-система, тим дешевше обходиться її обслуговування. На практиці, обслуговування власної CRM виходить більш затратним і менш якісним.

Міф 3. Абонплата містить приховані платежі

Щоб уникнути прихованих платежів, достатньо уважно прочитати умови використання хмарної CRM. Також потрібно заздалегідь продумати обов'язковий функціонал, щоб не виявилося, що за якісь функції доведеться доплачувати щомісяця.

Міф 4. У хмарній CRM може статися втрата даних

Компанія-постачальник, обслуговуючи тисячі компаній, може дозволити собі зберігати дані на новітніх надійних серверах, забезпечити їх безперебійну роботу і своєчасний бекап. Купуючи «коробкову» CRM, більшість компаній або орендують місце на тих же хмарних серверах, або купують домашній сервер, розміщуючи його де-небудь у гардеробі офісу. В останньому випадку безпека даних обмежується тільки вагою і габаритами серверу, оскільки його можна просто винести з офісу в руках.

Міф 5. На хмарну CRM складно перейти

Коли мова заходить про складність впровадження CRM, перевага стоїть на боці хмарних рішень. Встановити хмарну CRM максимально просто. Більшість з них розраховані на самостійну установку, яка включає всього кілька кроків. Основні труднощі переходу на CRM-систему виникають на етапі підготовки, коли необхідно ретельно спланувати майбутні налаштування, продумати і відпрацювати бізнес-процеси. Якщо цей етап виконаний відповідально, сама установка і налаштування CRM буде тільки формальністю.

CRM або ERP-система?

CRM і ERP-системи схожі в своїй основній задачі: автоматизувати та систематизувати роботу компанії. Однак, вони підходять до цієї задачі з різних сторін. CRM-система — це програма, сфокусована на управлінні взаємовідносинами з клієнтами та оптимізації продажів. ERP-система більшою мірою приділяє увагу інтеграції, синхронізації роботи всіх відділів.

ERP встановлюється на виробництвах, а також в компаніях, де ключовою потребою є товарообіг, логістика.

CRM-система — це рішення для компаній, основним напрямком яких є продаж товарів і послуг. Вона допомагає відслідковувати ефективність, знаходити шляхи для підвищення продажів, аналізувати і вибудовувати стратегії з різними сегментами клієнтів.

Хмарна CRM-система має як переваги, так і недоліки. Однак, демократична ціна, простота установки, високий рівень безпеки і зручність використання роблять цей варіант CRM найпопулярнішим на ринку.

Поділитися дописом з друзями та колегами!