Холодні листи залишаються одним з кращих методів залучення клієнтів. У роботі з холодними клієнтами емейл-розсилки забезпечують ROI в 2 рази вище, ніж дзвінки, нетворкінг та аналогічні методи.

Однак, більш ніж три чверті клієнтів виявляють цікавість до продукту не раніше, ніж після п'ятого листа. Щоб холодна розсилка приносила бажаний результат, необхідний ланцюжок листів — follow up email.

У цій статті ми розповімо, як написати холодний лист і не допустити 9 популярних помилок при створенні емейл розсилки.

Помилка 1. Нецікава тема холодного листа

Якщо тема неприваблива, заїжджена та дратує отримувачів, лист ніхто навіть не відкриє. Це особливо важливо при створенні холодних розсилок, адже більшість людей у холодній базі зовсім не зацікавлені у вашій пропозиції.

Тема холодного листа — найважливіша його частина. Тема визначає, буде лист прочитано чи ні. Робіть заголовок листа холодному клієнту цікавим, не банальним, лаконічним. Не забудьте, що заголовок повинен відображати основну мету листа, інакше подальший ланцюжок листів не буде результативним.

Помилка 2. Писати холодні листи в шаблонному, роботизованому стилі

Безликі, універсальні шаблонні фрази не підвищують інтерес, а мотивують швидше відписатися від розсилки та додати відправника в спам. Щоб цього не сталося, робіть текст холодного листа персоналізованим і живим. Звертайтеся до клієнтів по імені, використовуйте гумор і ввічливий стиль розмови.

Помилка 3. Робити холодну розсилку без урахування особливостей аудиторії

Найгірше, що можна зробити в холодних розсилках — це придбати базу невідомих емейл-адресів та відправити всім однаковий стандартний лист. Така тактика гарантує, що гроші будуть витрачені, а листи відправлені в спам.

Перед тим, як створити ланцюжок листів холодним клієнтам, необхідно зібрати якомога більше інформації про адресатів, сегментувати базу на основі демографії, інтересів та інших доступних вам параметрів. Після цього можна буде підготувати серію follow up листів індивідуально для кожного сегмента. Звичайно, такий підхід вимагає великих витрат, але в підсумку він призведе до більшої результативності.

Помилка 4. Не повідомляти в листі про подальші дії та кроки

Якщо ви прагнете писати холодні листи правильно, то створення follow up розсилки слід починати з продумування воронки продажів. Відповідно, кожен лист у ланцюжку буде прив'язаний до певного етапу воронки та логічно продовжувати попередній.

Але навіть маючи чіткий план дій, можна легко забути повідомити про це клієнтам. Тим часом, конверсія підвищується, якщо клієнт розуміє, що від нього чекають після прочитання листа. Заклики до дії (клікнути на посилання, поділитися думкою і так далі) допомагають залучити клієнта у взаємодію.

Друге, що необхідно включати в текст холодного листа — це повідомлення, що чекати наступного разу. Якщо користувач має потенційний інтерес до цієї інформації, він з більшою ймовірністю прочитає новий лист.

Помилка 5. Використовувати спосіб зв'язку, який не підходить клієнту

«Де ви взяли мій номер?! Це особистий телефон, я не давав дозволу дзвонити мені!» — на жаль, це дуже поширена та природна реакція багатьох людей, коли для першого контакту використовуються невідповідні канали. Чи варто нагадувати, що спосіб зв’язку, який використовується (чи то емейл, або номер телефону) повинен бути в публічному доступі?

Не враховувати побажання клієнтів щодо способу зв'язку з ними — помилка, яка коштує дорого. Одні люди вважають за краще отримувати інформацію в месенджери, інші — на електронну пошту, треті — по телефону. Так чи інакше, використовуйте можливість запитати, яким чином і в які дні та час доби клієнту буде зручно підтримувати контакт.

Помилка 6. Відправляти листи, які цікаві компанії, але не клієнтові

Ця помилка настільки популярна, що в останні роки стала трендом емейл-маркетингу. Швидше за все, ви теж не раз отримували подібні листи:

«Ви ще нас читаєте? Зробіть це і це, щоб ми знали, що ви з нами, або ми видалимо вас з бази».

Ці листи не викликають нічого, крім роздратування, оскільки містять вимогу, але не дають ніякої користі. Людині потрібно відкласти роботу, прочитати лист і виконати якусь дію, щоб якась компанія була спокійна за свою статистику емейл-кампаній.

Не менш поширений приклад — відправляти велику кількість схожих листів, що не несуть в собі сенсу — тільки для того, щоб підтримувати контакт.

Такі розсилки дозволяють робити емейл-маркетологу розгорнуті звіти про обсяг виконаної роботи, але не підвищують конверсії.

Замість того, щоб відправляти багато безглуздих листів, краще робити розсилку рідше, але наповнювати її змістом і користю для клієнтів.

Помилка 7. Писати занадто довгі листи холодним клієнтам

Чим довше лист, тим нижче шанси, що він буде прочитаний до кінця. А для холодних клієнтів розсилка може бути не просто нецікавою, а навіть небажаною. Якщо ви цікавитеся, як написати холодний лист, то найперше правило: лист повинен бути лаконічним.

Не варто витрачати увагу і терпіння клієнта на нічого не значущі фрази. Напишіть коротке привітання, а текст холодного листа почніть з його суті. Позначте причину, по якій ви пишете, в першому абзаці.

Не забудьте структурувати текст, щоб його було легко читати, а в кінці додайте заклик до дії.

Помилка 8. Не використовувати аргументи на користь своєї пропозиції

«Лідер ринку», «Унікальне рішення», «Гарантія якості», «Інноваційні технології» — не більше, ніж гучні слова. Вони не підвищують довіри, а сприймаються як стандартні штампи.

Замість того, щоб писати «Індивідуальний підхід», спробуйте описати, в чому він виражається. А ще краще — одразу продемонструйте його на практиці. Наприклад, можна запропонувати пройти короткий тест для виявлення переваг або надіслати невеликий пробник своєї продукції.

Помилка 9. Відправляти листи несвоєчасно

Серії холодних листів можуть розсилатися як занадто часто, так і занадто рідко. Якщо в буквальному сенсі “бомбити” холодних клієнтів листами, їх терпіння закінчиться раніше, ніж підігріється інтерес до продукту. І навпаки, інтерес, який ледь виник, може легко згаснути, якщо між розсилками буде занадто великий проміжок часу.

Теплим контактам усі обіцяні листи (наприклад, розрахунок вартості) важливо відправляти точно в строк. Ну, а з гарячими клієнтами своєчасність відповіді набуває вирішального значення. Якщо компанія передзвонює клієнтові протягом 5 хвилин після відправки заявки, це підвищує  шанси на угоду в 100 разів у порівнянні з тим, якщо передзвонювати протягом перших 30 хвилин.

Помилка 10. Робити розсилки вручну

Навіть якщо клієнтів для follow up розсилки поки що небагато, відправляти листи вручну з Gmail — не найкраща ідея. Це забирає надто багато часу, про наступний лист легко забути, а ймовірність попадання листів у спам висока.

Для email-маркетингу існують спеціальні сервіси. Їхній функціонал дозволяє автоматизувати розсилки та обходити антиспам-фільтри.

Серед усіх програм найбільш зручна — це CRM-система з функцією email-розсилок. При використанні CRM для відправки листів не потрібно імпортувати базу адресів у сторонній сервіс, переносити статистику або налаштовувати інтеграцію з CRM.

До таких CRM-систем відноситься і NetHunt. Вона вбудовується в інтерфейс Gmail, так що робота з електронною поштою стає максимально зручною. NetHunt дозволяє розсилати необмежену кількість листів через Gmail в короткі терміни, а також автоматизувати відправку листів у залежності від стадії воронки продажів. Функції для email-розсилки включають можливість створення шаблонів, планування відправки листів у заданий період часу, зручне сегментування бази клієнтів для розсилки, а також розгорнуту статистику (перегляди листів за часом отримання і типом пристрою, кліки за посиланнями та інше).

Емейл-маркетологи хочуть, щоб клієнти не видаляли їхні листи одразу після отримання. Клієнти хотіли б, щоб їхня пошта не засмічувалася нав'язливою рекламою. Знайти порозуміння, щоб встановити контакт, буває досить непросто. Але, якщо ви вмієте слухати та спілкуватися, ставлячи інтереси клієнта на перше місце, ви на правильному шляху.

Поділитися дописом з друзями та колегами!