Діяльність відділу продажу складна та багатоетапна. Щоб здійснити основну задачу, тобто продаж — необхідно виконати безліч допоміжних рутинних операцій: від збереження контактів до складання комерційної пропозиції.

Хоча ці операції не визначають головну мету бізнесу, вони надзвичайно важливі для виконання основного бізнес-процесу компанії. Коли такі задачі виконуються повністю вручну, в справах починається хаос. Інформація втрачається і безсистемно фіксується, на введення та пошук даних витрачається занадто багато часу, значно страждає аналітика і статистика. На допомогу приходить автоматизація бізнес-процесів.

Що таке автоматизація продажу і навіщо вона потрібна

Автоматизація відділу продажу — це спосіб спростити виконання шаблонних операцій, які повторюються: введення даних, постановка задач, спілкування з клієнтами, розсилки та інші функції менеджерів з продажу. Програми для автоматизації бізнесу мінімізують кількість ручної роботи, структурують дані, виключають можливість помилок.

Що дає автоматизація бізнес-процесів продажу?

  • Скорочується час на виконання одноманітних дій; знижується стрес, покращується самоменеджмент співробітників, збільшується мотивація.
  • Потрібна інформація впорядкована і наочна. Вся історія спілкування з клієнтами зберігається централізовано.
  • Завдяки точній фіксації даних можна створювати розгорнуту аналітику продажу і маркетингу.
  • Комунікація між відділами і співробітниками стає простішою. Колеги можуть переглядати потрібну інформацію в режимі реального часу, без обміну файлами. Дані не втрачаються, коли хтось із менеджерів захворів або звільнився з роботи. Новим співробітникам легко передати справи.
  • Контроль ефективності відділу продажу також отримує додаткові можливості, стає швидшим і точнішим.

Що можна автоматизувати в процесі продажу?

Щоб розібратися, що таке автоматизація бізнес-процесів у компанії, розповімо, що взагалі можна автоматизувати в бізнесі та в продажу — як у ключовому процесі будь-якої компанії.

  1. Взаємовідносини з клієнтами. Автоматизація продажу можлива на всіх етапах — від збору лідів до покупки. Автоматизувати можна отримання заявок, заповнення клієнтської бази, встановлення задач, відправку пропозицій, збереження історії взаємодії, розсилки та інше.
  2. Воронки продажу. За допомогою автоматизованої воронки продажу можна набагато простіше відслідковувати процес руху лідів до покупки, а також виконувати заздалегідь встановлені дії при зміні етапу воронки продажу. Це дає одразу кілька переваг: бізнес отримує можливість точніше контролювати роботу кожного менеджера, аналізувати причини випадіння лідів з воронки, покращувати бізнес-процеси.
  3. Маркетинг. Структурована і максимально повна база даних дозволяє проводити сегментування клієнтів, легко здійснювати розсилки, відстежувати та аналізувати поведінку клієнтів.
  4. Менеджмент. Автоматизація скорочує кількість часу і зусиль на контроль роботи персоналу, дає доступ до інформації про актуальний стан справ у компанії завдяки автоматичним звітам, дозволяє зручно управляти задачами підлеглих.

Як автоматизувати продаж за допомогою CRM-системи

Автоматизація процесу продажу за допомогою CRM — це зручний сучасний інструмент, який позбавляє від трудомісткого введення даних і задач, що повторюються, дає бізнесу додаткові переваги, зменшує ймовірність прикрих помилок і підвищує продуктивність співробітників.

CRM-система є центральним пультом управління бізнес-процесами, тому автоматизація відділу продажу починається саме з цієї програми.

Розширені можливості автоматизації продажу у NetHunt CRM

CRM-система NetHunt робить основний акцент на автоматизації. Замість складних рішень і тривалих налаштувань, NetHunt намагається створювати CRM-систему, яка буде зрозумілою для кожного користувача.

Для автоматизації продажу з NetHunt не обов’язково бути програмістом і витрачати час на складні інтеграції. Щоб автоматизувати продаж в NetHunt CRM, потрібно задати ряд правил у простому і зрозумілому інтерфейсі. Все, що потрібно — розуміти бізнес-процеси компанії.

Які процеси можна автоматизувати з NetHunt?

CRM для автоматизації продажу включає велику кількість функцій. До можливостей NetHunt CRM в автоматизації процесу продажу відносяться:

1. Автоматичне збереження лідів в CRM з веб-форм на сайті.

Коли клієнт заповнює форму заявки на сайті, NetHunt самостійно створює новий запис в CRM. Запис може включати ім'я та прізвище, адресу електронної пошти, назву компанії, номер телефону та інші дані, які необхідні користувачу. Веб-форма може бути призначена для збору даних про клієнта з метою реєстрації на будь-яку подію, покупки, підписки на новини і т.д. Користувачеві не потрібно турбуватися про те, де знайти веб-форму заздалегідь — NetHunt запропонує самостійно створити веб-форму просто в CRM-системі, а також задати потрібні поля форми та її кольорове оформлення. За допомогою зручного конструктора, вбудованого в CRM, створити веб-форму можна без досвіду всього за кілька хвилин!

2. Автоматичні розсилки.

У NetHunt користувач може налаштувати автоматичні ланцюжки email-листів клієнтам. Листи можуть розсилатися в потрібний час, коли відбулася певна подія: наприклад, коли потенційний клієнт доданий в контакти, відправив заявку або статус ліда (угоди) змінився. Це дозволяє завжди підтримувати контакт з клієнтами в автоматичному режимі, не витрачаючи на це ні хвилини часу.

3. Автоматичне збереження email-листів у картці клієнта.

NetHunt CRM фіксує і зберігає всю електронну переписку з клієнтами. Це дозволяє завжди отримувати максимум актуальних даних у режимі реального часу протягом усього процесу взаємодії з покупцем.

4. Автоматична зміна статусу ліда.

Маючи візуалізовану воронку продажу, потрібно завжди бути в курсі, на якому етапі перебуває кожен із клієнтів. NetHunt CRM вміє автоматично змінювати статус ліда у воронці продажу у відповідь на певну подію (наприклад, відповідь клієнта на автоматичну розсилку по електронній пошті).

5. Автоматичні повідомлення про важливі події.

Швидкість реакції може бути критично важливою на певних етапах воронки продажу. Щоб співробітники могли вчасно зреагувати, CRM-система NetHunt в автоматичному режимі повідомляє про зміну статусу клієнта або угоди після кожної значущої події. Наприклад, після покупки відділ доставки автоматично отримує повідомлення в Google чат або в Slack про необхідність відправки товару.

Таким чином вдається покращити процеси як всередині відділу продажу, так і між відділом продажу та іншими відділами компанії.

6. Автоматичне встановлення задач.

Існують певні задачі, які відділ продажу виконує на кожному етапі воронки. NetHunt CRM може створювати і призначати такі задачі, що повторюються, кожного разу, коли угода переходить на новий етап воронки. Наприклад, коли з`являється новий лід, CRM-система створює задачу здійснити дзвінок або будь-яку іншу дію.

7. Автоматичне введення даних.

У середньому, CRM-система NetHunt дозволяє заощадити близько 17% робочого часу, використовуючи автоматичне введення даних. Зокрема, NetHunt вміє самостійно переносити контактні дані в карточку клієнта з електронної пошти, LinkedIn, Intercom і Facebook чатів.

З ростом інтелектуальних технологій автоматизація продажу стає конкурентною перевагою. Вже сьогодні CRM-система здатна позбавити від багатьох рутинних та малозначущих операцій. Тепер з упевненістю можна довірити автоматизацію частини ключових процесів технологіям, а зусилля сейлз-відділу спрямувати на аналітичну та творчу складову процесу продажу.

Бажаєте дізнатися більше про автоматизацію продажу за допомогою CRM? Реєструйтесь, безкоштовно тестуйте та отримуйте максимум корисної інформації від відділу підтримки користувачів NetHunt CRM!

Зміст