Ведення малого бізнесу — постійна боротьба з обмеженими ресурсами й одночасне розв’язання численних завдань. Без ефективного управління даними й клієнтами підприємці плутаються в контактах, втрачають потенційних покупців, вручну обробляють замовлення й гальмують розвиток бізнесу.
CRM-система для малого бізнесу — цінний інструмент, який долає ці труднощі. Вона об’єднує замовлення з усіх каналів, фіксує історію взаємодії з клієнтами й контролює продажі на всіх етапах.
У цьому матеріалі ми пояснимо, чому CRM-система важлива для малого бізнесу, виділимо ключові функції, на які варто звернути увагу, і розвінчаємо популярні міфи про неї.
Читайте, як потужне українське CRM-рішення допомагає малому бізнесу масштабуватися
Чому NetHunt CRM — ідеальне рішення для малого бізнесу
Малий бізнес потребує простих, ефективних і доступних рішень. NetHunt CRM — саме такий інструмент з відповідними функціями.
Автоматизація продажів
Налаштування автоматизації не потребує спеціальних навичок і займає всього кілька хвилин. Натомість ви зможете:
- створювати заявки з різних джерел (сайтів, листів, месенджерів, дзвінків) та обробляти їх за одним сценарієм;
- розподіляти заявки рівномірно між фахівцями з продажу й додавати їх у лійку продажів;
- оновлювати статуси угод, надсилати нагадування й призначати актуальні завдання для кожного етапу лійки;
- відстежувати відкриття листів або переходи за посиланнями;
- підігрівати лідів ланцюжками автоматичних і персоналізованих листів
Керування перебігом угод воронкою продажів
У NetHunt CRM можна будувати стільки воронок продажу, скільки потрібно вашому бізнесу. Керівники можуть контролювати кожен етап взаємодії з клієнтом — від першого контакту до укладення угоди.
Наприклад, якщо багато угод застрягає на етапі переговорів — це сигнал, що менеджерам з продажу не вистачає навичок ведення перемовин. Можливо, у них недостатньо аргументів, щоби переконати клієнта, або вони не знають, як працювати із запереченнями.
Точні звіти
Малому бізнесу важливо тримати під контролем продажі, щоб налаштовувати маркетингові стратегії до запитів клієнтів. Але складати звіти вручну довго, і навіть невеликі помилки призводять до хибних рішень.
NetHunt CRM автоматизує створення звітів про продажі, наприклад:
- звіт за лійкою продажів — відстежує статус угоди, її суму, пріоритет, кількість днів на етапі, відповідального менеджера;
- звіт з обсягу угод за менеджерами — показує продуктивність кожного члена команди, кількість укладених угод, загальний прибуток компанії
- звіт з обсягу угод за джерелами — визначає, які канали залучення клієнтів приносять найбільше угод і доходу;
- звіт з розподілу угод за етапами й часом укладення — показує середній час угоди на етапі.
Зберігання інформації в одному місці
У NetHunt CRM менеджер може відкрити картку клієнта й переглянути загальні відомості: попереднє листування, записи дзвінків, чати з месенджерів, коментарі інших працівників.
Не треба відривати колег від роботи й перебирати численні файли, щоб знайти потрібні дані. Замовник швидко отримає відповідь на запитання й буде задоволений, а ви перейдете до наступного кроку угоди.
Відстеження активності всіх членів команди
У відділі продажів керівник може доручити менеджеру зателефонувати клієнту та продемонструвати продукт. Менеджер побачить це завдання в картці угоди з усіма потрібними деталями: терміном виконання, пріоритетом, описом, а також інформацією про те, хто його створив і коли.
Ба більше, менеджер може додати коментар до завдання або згадати керівника чи колегу через @, якщо йому не вистачає даних. Це пришвидшить обмін інформацією.
Як вибрати CRM для малого бізнесу
Вибір CRM-системи для малого бізнесу — завдання із зірочкою, адже вона працює постійно, відстежує кожен крок клієнта, оптимізує продажі, аналізує результати, зменшує кількість рутинних завдань тощо.
Команда NetHunt підготувала контрольний список, як вибрати систему для малого бізнесу.
Крок 1. Визначте, навіщо вам CRM-система
Поміркуйте, які бізнес-процеси треба вдосконалити: організацію бази даних, автоматизацію продажів, створення звітності, відстеження результатів маркетингових кампаній тощо.
Порадьтеся з командою, які метрики плануєте відстежувати, як-от кількість залучених лідів, вартість залучення клієнта, відкриття електронних листів і кількість натискань у них, загальну рентабельність інвестицій маркетингових кампаній.
Крок 2. Оцініть наявні процеси й інструменти
Розпитайте колег, які інструменти вони використовують у повсякденній роботі, як-от електронну пошту для комунікації з клієнтами, бухгалтерські програми для фінансового обліку або Google Таблиці для ведення бази даних.
Визначте, які процеси працівники виконують вручну, які автоматизовані, а де потрібні зміни.
Крок 3. Поміркуйте над функціоналом, який суттєво вплине на продуктивність бізнесу
Порадьтеся з командою, чи потрібна автоматизація рутинних завдань для економії часу, інтеграція з іншими інструментами для оптимізації робочих процесів, чи потрібен доступ до системи з мобільних пристроїв.
Крок 4. Оцініть можливості перенесення даних
Перевірте, чи підтримує CRM-cистема перенесення наявних даних. Дізнайтеся, чи це відбувається автоматично чи вручну. Уточніть, чи є ризик втратити або пошкодити дані під час імпорту і як можна цього уникнути.
Крок 5. Врахуйте бюджет компанії
Як власник малого бізнесу, ви маєте пам’ятати про обмежений бюджет. Ось кілька хитрощів, щоб вибрати найкращий інструмент за найнижчою ціною:
- переконайтеся, що не платите за непотрібні функції CRM;
- розгляньте річну оплату;
- перевірте знижки й купони;
- ознайомтеся з усіма тарифними планами постачальника;
- не поспішайте з вибором: зважте всі за і проти.
Крок 6. Перегляньте пропозиції від різних постачальників
Порівняйте функціонал, ціни, зрозумілість інтерфейсу, гнучкість налаштувань (можливість змінювати або додавати поля, модулі, форми), масштабованість, інтеграції з іншими системами, якість технічної підтримки й ціни.
Крок 7. Почитайте відгуки клієнтів і реальні кейси CRM-cистеми
Відгуки покажуть як сильні сторони системи, так і недоліки, які помітили інші користувачі. Почитайте кейси компаній, схожих на вашу за розміром або сферою діяльності.
Зверніть увагу на реальні результати компаній після впровадження системи: чи вдалося їм скоротити витрати, підвищити ефективність продажів, покращити обслуговування клієнтів.
Крок 8. Складіть перелік команд, які використовуватимуть CRM-систему
Хоча остаточне рішення зазвичай ухвалює керівник, долучайте колег до вибору програмного забезпечення. Зберіть команду, і нехай кожен висловить побажання й очікування щодо функціоналу CRM-системи.
Запропонуйте колегам протестувати кілька варіантів CRM і виберіть найзручніший для більшості.
Крок 9. Розробіть план навчання й упровадження
Додайте до плану тренінги, відеоуроки або вебінари й призначте людей, що відповідатимуть на запитання.
Складіть чіткий графік упровадження CRM. Перехід на нову систему має бути поступовим. Так ви уникнете стресу й плутанини в робочих процесах.
Як почати використовувати NetHunt CRM у малому бізнесі
Щоб успішно впровадити NetHunt CRM, розпочніть з таких кроків:
- Зареєструйтеся на платформі NetHunt CRM. Створіть обліковий запис. Ви отримаєте доступ до безплатного тестового періоду й детально ознайомитеся з можливостями системи.
- Підготуйте дані до перенесення. Експортуйте їх у форматі CSV, потім імпортуйте до NetHunt CRM. Розпочніть з основних тек: «Контакти», «Компанії», «Угоди».
- Організуйте робочий простір. Налаштуйте види, воронки продажів. Так ви зрозумієте, що відбувається на окремих етапах процесу продажу.
- Запросіть колег у NetHunt CRM. Переконайтеся, що всі члени команди мають доступ до NetHunt CRM. Якщо ні, запросіть їх до системи. Налаштуйте окремі ролі й дозволи, щоб кожен бачив лише потрібну інформацію.
- Налаштуйте автоматизації. Звільніть менеджерів від рутинних завдань і дайте їм змогу зосередитися на продажах.
- Налаштуйте звіти, щоб відстежувати продуктивність команди. Створіть звіти, щоб бачити, який дохід приносить кожен менеджер, як він впливає на фінансові показники компанії, кількість виграних і програних угод тощо.
Потрібна допомога? Бронюйте дзвінок з командою підтримки!
Хочу демо4 міфи про CRM-систему для малого бізнесу
Хоча CRM-системи стають дедалі популярнішими, про них є багато міфів, особливо серед власників малого бізнесу. Розглянемо й розвіємо 4 найпоширеніші з них.
1. Малий бізнес може обійтися без CRM-системи
Не треба чекати, поки компанія виросте, щоби перейти на CRM-систему. Що раніше ви впровадите її в бізнес-процеси, то швидше помітите позитивні зміни й зможете користуватися такими перевагами:
- об’єднувати замовлення з різних каналів у єдиному вікні;
- швидко обробляти заявки й звернення;
- організувати базу клієнтів;
- автоматизувати процеси продажу, маркетингу й підтримки клієнтів
- відстежувати перебіг угод воронкою продажів; ;
- будувати звітність;
- краще контролювати ефективність команди.
2. CRM-системи не по кишені малому бізнесу
По-перше, завжди можна скористатися безплатним тестовим періодом та ознайомитися з функціоналом системи без фінансових зобов’язань. Ви оціните, чи відповідає CRM-система вашим потребам і чи дійсно буде корисна бізнесу.
Після закінчення тестового періоду (у NetHunt CRM це 14 днів) ви вирішите, чи готові інвестувати в упровадження CRM-системи.
По-друге, постачальники пропонують доступні тарифні плани й гнучкі умови оплати. Завжди можна вибрати варіант, який найкраще відповідає фінансовим можливостям і потребам малого бізнесу.
А оскільки кожен вкладений у CRM-систему долар приносить у середньому $8,71 прибутку, це стає ще вигіднішою інвестицією.
3. Налаштовувати CRM-систему довго
У сучасних CRM-системах простий та зрозумілий інтерфейс. Підприємці можуть швидко почати роботу з програмним забезпеченням — і для цього не обов’язково мати технічні знання.
Якщо у вас виникли труднощі, зверніться до відділу підтримки. Експерти розв’яжуть будь-яке питання, підкажуть, як правильно налаштувати певний функціонал. Наприклад, у NetHunt CRM фахівці відповідають через дві хвилини в робочі години.
4. CRM-система потребує постійних доплат за нові функції
Щоб уникнути непередбачених витрат, під час вибору CRM-системи ретельно ознайомтеся з її функціоналом і тарифами. Перегляньте, які можливості є в базовому плані, а за які функції треба платити додатково.
Висновок
Вибір CRM-системи для малого бізнесу — стратегічне рішення, яке вплине на продуктивність команди та якість взаємодії з клієнтами. Не зосереджуйтеся лише на базових функціях системи. Зверніть увагу на її гнучкість, можливість адаптуватися до бізнес-процесів, автоматизацію рутинних завдань та інтеграцію з інструментами, які ви вже використовуєте.
Протестуйте кілька рішень, щоб знайти CRM, яка не тільки відповідає вашим потребам, а й може масштабуватися разом з бізнесом!
Популярні запитання
Чим NetHunt CRM відрізняється від інших CRM-систем для малого бізнесу?
- Гнучка CRM-система, яка підлаштовується до вас
У NetHunt CRM можна створювати власні поля для збирання даних, видаляти непотрібні, будувати персоналізовані воронки продажів та автоматизовані ланцюжки комунікації, які відповідають бізнес-процесам компанії. - Зручність на кожному кроці: інтерфейс, який легко опанувати
У NetHunt CRM простий і зрозумілий дизайн. Зберегти новий контакт, налаштувати автоматизацію чи побудувати звітність можна в одному інтерфейсі, не перемикаючись між десятками вкладок. - Тарифні плани до будь-якого гаманця
Доступні тарифи від Basic до Advanced . Їх ціну розраховують за кожного користувача: €8–23 на місяць за щорічної оплати й €10–40 за щомісячної оплати.
Чи підходить NetHunt CRM для нових бізнесів на етапі становлення?
Чи треба мати технічні навички для роботи з NetHunt CRM?
Якщо виникнуть питання, наприклад під час перенесення даних, зверніться до команди підтримки NetHunt. Експерти не залишать вас наодинці з технічними труднощами.
Зміст
Підпишіться на CRM Lab
Отримуйте інформацію про останні тренди та стратегії для вашого бізнесу!