Як впровадження CRM може допомогти зростанню продажів? Малий бізнес нерідко втрачає значну частину потенційних клієнтів через погано організовані бізнес-процеси. Коли облік ведеться переважно в Excel, з часом кількість таблиць тільки збільшується, а обсяг ручної праці зростає. Рано чи пізно кожна компанія приходить до висновку, що необхідно впроваджувати CRM. У цій статті ми розповімо, як впровадити систему у ваш бізнес, щоб отримати максимальну вигоду.

Аудит бізнесу — найважливіший крок для впровадження CRM

Якою б класною не була СРМ-система, сама по собі вона не творить дива. Функціонал CRM повинен відповідати потребам компанії. Саме тому основний обсяг роботи в процесі впровадження системи — це ретельний аудит вашого бізнесу. Що він включає?

У першу чергу, визначте цілі та задачі впровадження системи. По-друге, проаналізуйте кожен етап взаємодії з клієнтом, від А до Я: кожне джерело лідів, етапи здійснення угоди, хто із співробітників і коли взаємодіє з клієнтом. Важливо врахувати не тільки процес взаємодії з клієнтом, але й внутрішні процеси в компанії: як призначаються задачі, яка структура компанії і так далі.

Потім необхідно скласти докладну воронку продажів та прописати бізнес-процеси. На цьому етапі варто розглянути, які з процесів можуть бути автоматизовані.

Ще один крок, яким не варто нехтувати — це визначення ключових показників для оцінки ефективності CRM після її впровадження.

Вибір СРМ-системи для бізнесу

Якщо аудит бізнесу був проведений досить ретельно, його результат фактично є ТЗ (технічним завданням) на впровадження CRM.

Декілька важливих факторів, які потрібно врахувати при виборі системи для бізнесу:

1. Гнучкість налаштувань. Не варто обирати СРМ з надмірним функціоналом «на майбутнє». Це ускладнить освоєння програми та призведе до зайвих фінансових витрат. Компаніям, що розвиваються, краще зупинитися на системі, яка має досить гнучкі налаштування. Якщо зміняться бізнес-процеси, щоб можна було переналаштувати під них.

2. Простота використання. Важливо, щоб її інтерфейс був досить простий та інтуїтивно зрозумілий. Тоді компанії не доведеться витрачати додатковий ресурс на навчання та мотивацію співробітників.

3. Легка установка та її налаштування. Чим складніший функціонал системи, тим важче її впровадити. Для великих багатофункціональних програм нерідко потрібно залучення фахівців і навчання персоналу. Звичайно, і ціна установки таких систем відповідна. Оптимальне рішення для малого бізнесу — це CRM, яка може бути встановлена ​​та налаштована самостійно. До числа таких програм відноситься і NetHunt. Установка цієї системи займає всього кілька кроків, а служба підтримки оперативно допоможе з налаштуванням.

4. Зручний імпорт даних і/або міграція з колишньої CRM.

Підготовка до впровадження СРМ-системи

Навіть коли система для бізнесу обрана правильно, це ще не гарантує її успішного впровадження. Є ще один важливий фактор — співробітники, які будуть працювати в програмі. Впровадження СРМ-системи на прикладі багатьох компаній показує, що персоналу доводиться перебудовувати звичні способи роботи. Колектив може не розуміти сенсу установки CRM, сприймати зміни як обмеження свободи та творчості. Деякі співробітники можуть зазнавати труднощів у освоєнні нової програми.

Перед тим, як впровадити зміни, вкрай бажано підготувати колег:

— Пояснити переваги впровадження CRM для кожного конкретного відділу.

— Зробити акцент на особисті вигоди кожного співробітника: наприклад, економія часу, прозора система оцінювання, зручний таск-менеджер та інше.

— Ознайомити з основними принципами роботи в майбутньому інструменті.

Впровадження CRM на підприємстві буде ефективним, якщо продумати систему мотивації персоналу за використання програми. Також є сенс переходити поетапно: спочатку освоїти роботу з клієнтською базою, а потім — масові розсилки.

Впровадження СRМ-системи

Отже, до впровадження CRM компанія повинна мати прописані та налагоджені бізнес-процеси, продумані воронки продажів, уявлення про цілі та завдання переходу на CRM. Виходячи з цього, формується карта налаштування — простіше кажучи, схема того, що і як налаштовувати в програмі.

Якщо ви займаєтеся впровадженням самостійно і вперше, спочатку є сенс розпочати з налаштування воронки продажів. Після цього можна переходити до більш складних налаштувань CRM.

Процес впровадження складається з декількох етапів:

  1. Встановлення CRM-системи.
  2. Підготовка інформації для імпорту або міграції в CRM. Різні системи використовують різні способи імпорту. Для завантаження бази в NetHunt досить файлу Excel або Google Таблиці.
  3. Імпорт бази клієнтів та інших даних. У NetHunt CRM імпортувати дані можна буквально в кілька кліків, після чого програма розпочне пошук дублів і створить картки клієнтів, підтягнувши всю інформацію з Gmail.
  4. Інтеграція з використовуваними сервісами. Так, NetHunt самостійно інтегрується з сервісами G Suitе.
  5. Налаштування етапів воронки продажів.
  6. Додавання користувачів і встановлення ієрархії доступу.
  7. Навчання співробітників роботі в новому середовищі.

Скільки часу займає установка CRM?

Не варто очікувати, що системою можна буде повноцінно користуватися відразу після реєстрації. Так, установка CRM та імпорт даних в NetHunt займає всього кілька хвилин. Але тонкі налаштування оптимізація робочого процесу займають до 4 тижнів.

Скільки коштує впровадження CRM?

Вартість впровадження залежить як від самої програми, так і від складності задач. Ціна установки CRM-системи для підприємств і великих корпорацій може зажадати значних фінансових вкладень. Є і системи для малого бізнесу або середніх за розміром компаній, які встановлюються повністю безкоштовно. NetHunt CRM розроблена з розрахунком на самостійне впровадження. Служба підтримки безкоштовно допоможе на будь-якому етапі налаштування та підкаже корисні фішки, які можна використовувати в роботі саме вашого бізнесу.

Аналіз результатів та оптимізація

Коли всі функції налаштовані та всі співробітники підключені, починається наступний етап впровадження системи. У цей період необхідно переконатися, що всі процеси та воронки налаштовані вірно, а важливі деталі не були упущені.

Добре, якщо на підготовчому етапі був складений список ключових показників для оцінки впровадження системи.

На заключному етапі необхідно оцінити, чи покращилася робота менеджерів і в чому саме, чи зросли продажі, чи досягнуті поставлені цілі. Якщо у поточному налаштуванні виявилися якісь недоліки, потрібно повернутися до попередніх етапів, усунути їх та провести аналіз результатів ще раз.
В цілому, чи правильно впроваджена СРМ-система, можна побачити за такими ознаками:

  1. Керівник легко орієнтується у поточній ситуації та легко відстежує кожен етап угоди та ефективність менеджерів за допомогою CRM.
  2. Бізнес може стабільно працювати під час відсутності керівництва. При відсутності співробітника відділу продажів, його клієнти тимчасово передаються колезі. Вся історія спілкування з клієнтом доступна в один клік і не потребує тривалого введення в курс справи.
  3. CRM дозволяє аналізувати ефективність бізнес-процесів і складати прогнози на майбутнє.
  4. Покращилося обслуговування клієнтів, спілкування стало більш адресним і персоналізованим.
  5. Зросла ефективність менеджерів: кількість оброблених заявок, налаштовані автоматичні розсилки та follow up.
  6. У роботі співробітників знизилася кількість помилок, а час на виконання рутинних операцій скоротився.

Питання, як впровадити CRM, не вичерпується встановленням програми. Воно включає детальне опрацювання бізнес-процесів, стратегії і тактики використання СРМ-системи. Щоб впровадження було успішним, необхідно підбирати програму, виходячи із задач та цілей компанії.

Зміст