Основна причина, через яку бізнес не поспішає впроваджувати CRM — це брак часу та ресурсу, щоб якісно спланувати стратегію та забезпечити плавний перехід на нове ПЗ. Позначається і страх додаткових витрат після встановлення CRM. Як правильно розрахувати ціну впровадження CRM-системи для вашого бізнесу? Давайте розбиратися.
Ціна CRM та інші критерії вибору програми
CRM-систему потрібно вибирати, перш за все, виходячи з потреб компанії. А в другу чергу — розглядати питання, скільки коштує CRM та її впровадження.
При виборі CRM-системи підприємці часто роблять помилковий висновок, що висока ціна CRM гарантує якісну програму, а недорогі CRM-системи будуть гіршими.
Ціна CRM залежить від багатьох факторів: функціоналу, розкрученості програми, і навіть від того, в якій країні перебуває компанія-розробник.
Придбавши CRM за високою вартістю, можна не тільки переплатити за надлишковий функціонал, але й ускладнити життя компанії необхідністю розбиратися в складних та непотрібних налаштуваннях системи.
Безкоштовна або недорога CRM-система не обов'язково буде поганою.
Вибір СRМ під бізнес-задачі
Якщо компанія ще вчора вела справи в Excel, перехід на CRM варто зробити якомога більш плавним. Раптова зміна незручних, зате знайомих таблиць на просунуту програму може викликати стрес та складнощі. Вибираючи CRM, зверніть увагу на прості та інтуїтивно зрозумілі рішення.
На вибір CRM впливає розмір компанії та складність бізнес-процесів. Коли кількість співробітників налічує кілька сотень людей, бізнесу варто звернутися до експертної консультації. Необхідно буде описати та відпрацювати бізнес-процеси, детально продумати структуру майбутньої CRM та індивідуальні правила роботи.
У той же час, невеликий бізнес, зі штатом до 50 чоловік, здатний самостійно впоратися з впровадженням CRM-системи.
Окрім ціни CRM-системи, при виборі важливо врахувати наступні критерії:
Достатній функціонал. У цьому питанні необхідно розуміти, для яких задач потрібна CRM: ведення клієнтської бази, масових розсилок, аналітики, управління відділом продажів і так далі. Функціонал — перший і найважливіший пункт у виборі CRM-системи.
Гнучкість налаштувань. Широкий діапазон налаштувань дозволить адаптувати CRM під свої завдання і при необхідності щось змінити.
Зрозумілий інтерфейс. Дуже важливо, щоб робота в CRM-системі подобалася людям і не викликала особливих складнощів. Тоді не буде проблем з переведенням персоналу на використання програми.
Можливість самостійного впровадження. Невеликі компанії мають обмежений бюджет і часто потребують CRM, яку можна встановити самостійно. NetHunt орієнтована на малий та середній бізнес і надає допомогу з впровадженням CRM безкоштовно.
Розраховуємо, скільки коштує впровадження CRM
Перед тим, як розрахувати ціну впровадження CRM-системи:
- Опишіть бізнес-процеси та виберіть ті, які потрібно автоматизувати. Це можуть бути масові розсилки, створення документів по шаблонах, створення звітів та інші.
- Проведіть дослідження ринку, порівняйте різні пропозиції. Наприклад, якщо ви шукаєте CRM для Gmail, подивіться рейтинги програм.
- Переконайтеся, що у всіх обраних варіантах є необхідний вам функціонал, і що вам не доведеться за нього доплачувати.
- Виберіть 3-5 програм і замовте безкоштовний тест CRM протягом пробного періоду.
- Провівши тест CRM-системи, ви зможете зрозуміти, наскільки вона задовольняє ваші очікування і чи немає яких-небудь прихованих витрат.
Після того, як ви ближче познайомитеся з обраними CRM та переконаєтеся, що програми підходять під задачі компанії, можна оцінити, скільки коштує програма CRM.
Ціна впровадження CRM-системи складається з декількох складових:
1. Тарифний план самого програмного забезпечення та можливі платежі за додаткові функції.
2. Внутрішні витрати компанії на оплату часу співробітників, які задіяні в процесі впровадження CRM. Так, якщо вибір, узгодження та впровадження затягнуться, витрати збільшаться.
3. Витрати на консалтинг зовнішніх фахівців. Якщо буде потрібна допомога із впровадженням CRM, залучення незалежних консультантів обійдеться дорожче. Представники компанії-постачальника надають допомогу дешевше або безкоштовно, щоб зберегти лояльність своїх клієнтів.
4. Витрати на навчання. Варто заздалегідь уточнити умови та вартість консультацій персоналу, а також не забути про час, який необхідно буде оплатити співробітникам.
5. Інші витрати. Можливі додаткові витрати, які розраховуються індивідуально.
Ціна CRM та рентабельність впровадження
Коли ви приймаєте рішення про перехід на CRM-систему, важливо не тільки оцінити витрати, але і спрогнозувати окупність цих витрат.
Впровадження CRM для бізнесу може збільшити прибуток за рахунок таких чинників, як:
- Збільшення коефіцієнта конверсії нових клієнтів.
- Більш ефективні повторні продажі.
- Зростання продажів через збільшення лояльності клієнтів.
До зниження витрат із впровадженням CRM може привести:
- Скорочення часу на виконання рутинних завдань.
- Оптимізація стратегії і тактики реклами і продажів з використанням аналітики.
- Можливість відмовитися від таких платних сервісів як, наприклад, сервіс e-mail розсилок (оскільки масові розсилки вже включені в функціонал CRM).
Ретельний розрахунок рентабельності здатний істотно змінити значення вартості впровадження CRM.
Відзначимо, що середнє співвідношення ціни CRM-системи та її впровадження знаходиться на рівні від 1: 0,5 до 1: 2,5. Це означає, що чим дорожче сама CRM, тим більше буде витрат на підготовку до впровадження, налагодження та навчання персоналу. І навпаки: чим дешевше програма, тим легше перейти на її використання.
Якщо мова йде про малий та середній бізнес, який вперше впроваджує CRM-систему, недорогі CRM є оптимальним варіантом за багатьма параметрами. NetHunt відноситься до категорії недорогих та простих CRM-систем, яка відмінно підходить невеликим компаніям. У той же час, її функціонал та гнучкість здатні задовольнити потреби навіть такого бізнесу, який швидко розвивається. А це означає, що співпраця з NetHunt буде плідною.
Зміст
Підпишіться на CRM Lab
Отримуйте інформацію про останні тренди та стратегії для вашого бізнесу!