Інструментами малого бізнесу традиційно є таблиці, блокнот та телефон, який працює 24 години на добу. Багато компаній переконані, що не можуть дозволити собі більш прогресивні сервіси, оскільки мають досить скромний бюджет. Однак таке рішення оманливе. Ручна праця забирає багато часу, і, відповідно, коштів на оплату цієї праці.

У цій статті ми розповімо про 10 корисних інструментів для бізнесу, які не тільки заощадять бюджет, а й допоможуть оптимізувати роботу, щоб звільнити більше ресурсу для дійсно важливих справ.

1. Конструктор сайтів

Сьогодні сайт — обов'язковий інструмент для бізнесу. Якщо не по кишені найняти програміста, можна скористатися конструктором сайтів — наприклад, Wix або Tilda. Це сервіси, які дозволяють самостійно створити сайт за готовим шаблоном — повністю безкоштовно чи за помірну плату. Конструктором сайту просто користуватися, і не доведеться мати справи з програмуванням. Найчастіше сервіси містять детальну довідкову інформацію та навчальні відео. Створити свій сайт за допомогою конструктора можна повністю «з нуля», навіть якщо ви ніколи не стикалися з подібними завданнями.

2. Система аналітики на сайті — Google Analytics

Google Analytics — повністю безкоштовний інструмент для бізнесу, за допомогою якого можна проводити розгорнутий аналіз поведінки користувачів на сайті. Якщо компанія вкладає гроші в рекламу, система аналітики просто необхідна. За допомогою Google Analytics ви зможете оптимізувати витрати та визначити оптимальні способи просування компанії в інтернет, що надзвичайно важливо для малого бізнесу з обмеженим бюджетом.

Який канал залучення користувачів ефективніше? Скільки коштує одна заявка з соціальної мережі, партнерської мережі або контекстної реклами? Чи працює e-mail розсилка? Який контент сайту найбільш затребуваний, а який не дає результату? На ці та багато інших питань відповість Google Analytics.

3. Хмарні сервіси GSuite

Навряд чи можна знайти компанію, яка б не використовувала електронну пошту. Сервіс GSuite від Google — це корпоративна пошта, загальне сховище файлів, які можна редагувати онлайн, а також ряд інших корисних інструментів для бізнесу. Крім робочих сервісів, GSuite надає високий рівень безпеки даних. Так, ви можете дистанційно керувати доступом до корпоративної інформації (наприклад, якщо вкрали телефон або якщо потрібно терміново закрити доступ до даних для когось із співробітників), а також адмініструвати робочі пристрої (наприклад, встановлювати додатки). GSuite можна віднести до числа обов'язкових інструментів для малого бізнесу, оскільки з ним немає необхідності в системному адміністраторові. Google забезпечує безперебійну роботу серверів і дозволяє уникнути необхідності налаштовувати щось самому. Робота в GSuitе максимально проста.

4. CRM-система для бізнесу

Для компаній, які працюють з клієнтами, CRM-система — абсолютно необхідний інструмент для бізнесу. CRM допомагає досягти кількох цілей.

  • Організувати базу клієнтів в CRM: зібрати всю інформацію та історію спілкування по кожному з клієнтів у вигляді зручних карток.
  • Керувати ходом угод.
  • Автоматизувати рутинні процеси (в тому числі, шаблони листів та документів, заповнення контактів, масові розсилки, ведення календаря та багато іншого).
  • Розподіляти таі контролювати хід виконання завдань відділів та співробітників.
  • Збирати та аналізувати дані, необхідні для формування стратегії і тактики маркетингу та продажів.

CRM-система для бізнесу здатна інтегрувати всі використовувані інструменти (в тому числі пошту, телефонію, чати, хмарні документи, соціальні мережі) та агрегувати інформацію, що надходить з різних каналів.

Для тих компаній, які використовують GMail та сервіси GSuite, оптимальним рішенням є NetHunt CRM. Ця програма відрізняється простотою та зручністю в освоєнні. CRM вбудовується прямо в інтерфейс вашої пошти і в той же час об'єднує різні сервіси, позбавляючи персонал від необхідності переключатися між вкладками, вікнами, блокнотами та телефонами. Підійде NetHunt CRM і для малого бізнесу завдяки гнучкості, недорогої ціни та  зрозумілому інтерфейсу.

5. Zapier —  інструмент для інтеграції онлайн-сервісів

Коли ви використовуєте кілька онлайн-інструментів для бізнесу, передача інформації з однієї програми в іншу займає багато часу .Zapier —  це сервіс, за допомогою якого можна інтегрувати різні програми, налагодивши їхню спільну роботу. При цьому, Zapier не вимагає знання програмування.

Так, NetHunt CRM підтримує пряму інтеграцію з Gmail і Linkedin, а Zapier допоможе об'єднати будь-які інші в CRM.

Ось приклади популярних програм, інтеграція яких можлива з Zapier: Slack, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Zoom та багато інших. Всього Zapier підтримує інтеграцію з більш ніж 2000 сервісів.

6. Docusign - цифрові підписи

Роздруковуєте документи, щоб підписати, а потім скануєте, щоб відправити поштою? Електронний документообіг з цифровими підписами позбавить від зайвої витрати часу. Docusign  дозволяє підписувати документи прямо в електронній пошті та браузері, з комп'ютера, планшета або телефону. Docusign — надійний та безпечний сервіс, який використовується компаніями по всьому світу. Функція цифрового підпису доступна в сервісах GSuite (включаючи Gmail і Google Drive), а також у браузері Chrome. Docusign можна інтегрувати з CRM для бізнесу, та візувати документи прямо в CRM-системі.

7. Slack для корпоративної комунікації

Зараз все більше компаній переводять спілкування в месенджери, проте з ними пов'язаний ряд складнощів. Так, незручно шукати інформацію, файли та посилання. Кілька тем обговорення змішуються в загальному листуванні. Цінні ідеї можуть легко загубитися.

Slack — це прогресивний варіант онлайн чату з розширеними можливостями. Різні питання можна обговорювати в окремих гілках листування — каналах. До каналів можна підключати певних співробітників, клієнтів, представників інших компаній або залишати відкритий доступ для всього персоналу. Slack має зручну функцію пошуку по архівах, підтримує відео дзвінки, і може бути підключений до служб GSuite та інтегрований з CRM-системою.

8. Інструменти для аналізу конкурентів в соцмережах

Для багатьох напрямків малого бізнесу соціальні мережі — чи не найефективніший канал залучення клієнтів. Але поки одні винаходять велосипед, інші аналізують успіхи та невдачі конкурентів та будують маркетингову стратегію не тільки на своєму досвіді, але й на досвіді інших компаній.

За допомогою готових інструментів для аналізу соцмереж можна забути про перегляд акаунтів вручну. Так, з сервісом Feedspy ви зможете легко відібрати цікаві для вас пости з потрібних сторінок за певний час, вибрати потрібний тип постів (фото, відео, текст), сортувати їх по типу та кількості реакцій, і навіть знаходити пости по ключовому слову. У Feedspy також можна відстежувати ефективність просування своїх акаунтів у соцмережах.

9. Коллтрекінг для наскрізної аналітики

Якщо ви зацікавлені в продажах «по-дорослому», але ще до цих пір не підключили віртуальну телефонію, саме час зробити це. Сервіси коллтрекінга відстежують звернення кожного клієнта за допомогою підміни телефонного номера. Звідки б не прийшов клієнт (з соц. мережі, контекстної реклами чи іншого каналу), він бачить на сайті унікальний номер. Це дозволяє відстежувати весь шлях клієнта, не упускаючи жодної деталі. Варто сказати, що коллтрекінг може використовуватися не тільки для аналітики реклами в інтернет, але і для відстеження звернень з офлайн-джерел (оголошень в газетах, зовнішньої реклами та ін.). Підключивши коллтрекінг до CRM, бізнес отримує можливість бачити деталізовану інформацію по кожному клієнту.

За допомогою цього корисного інструменту для бізнесу можна максимально точно аналізувати ефективність кожного з рекламних каналів, шляхи користувачів по всій маркетинговій воронці, кількість «торкань» до покупки, а також визначати рекламу, яка стала вирішальною у виборі.

Найбільш популярні сервіси коллтрекінга — це Binotel та Ringostat.

10. Data Studio: інструмент для звітів у сім'ї Google

Огляд корисних інструментів для бізнесу завершимо ще одним сервісом від Google. Дані, які зібрані програмами, описаними вище, належить організувати та візуалізувати. І зробити це найкраще в Data Studio.

Data Studio — це простий, безкоштовний і в той же час багатофункціональний інструмент для створення звітів, наскрізної аналітики та відстеження ключових показників. Він уміє збирати та об'єднувати інформацію з CRM, Google Analytics, Таблиць та інших сервісів. Ще один плюс Data Studio — можливість автоматично створювати звіти за готовим шаблоном. При цьому, в програмі є велика кількість способів представлення даних: у вигляді діаграм, графіків, теплових карт та ін.

Сьогодні існує велика різноманітність сервісів, які допоможуть автоматизувати та спростити рутинні завдання. І, всупереч поширеній думці, багато корисних інструментів для бізнесу або повністю безкоштовні, або мають невелику вартість. А не заплутатися в розмаїтті програм допоможе CRM для бізнесу, яка об'єднає всі сервіси та позбавить від необхідності перемикатися між вікнами.

Дізнайтеся більше про можливості NetHunt CRM. Спробуйте безкоштовно протягом 14-денного періоду!

Поділитися дописом з друзями та колегами!