В Україні 94% підприємців не працюють в CRM, а 64% до цього часу ведуть базу в Excel. Почасти це викликано упередженням, що CRM-системи розраховані тільки на великі компанії.

Досвід зарубіжних компаній спростовує цей міф: на Заході 91% компаній зі штатом від 10 чоловік  використовують CRM-систему у бізнесі. Вибір підходящої CRM залежить від задач компанії. Дізнайтеся, як прості та недорогі CRM допомагають розвиватися невеликому бізнесу.

CRM для бізнесу: основні характеристики

За даними GFK Ukraine, 68% підприємців України, які не використовують CRM-системи, просто ніколи не чули про них. Що ж таке CRM та які проблеми бізнесу вона вирішує?

CRM — це програма для обліку, аналітики та контролю процесу продажів. Такі рішення, як 1С, сфокусовані на продукті та бухгалтерії. А в центрі уваги CRM-системи — відносини з клієнтами. CRM дозволяє відстежувати весь шлях покупця по воронці продажів, вести розгорнуту базу клієнтів, а також автоматизувати бізнес-процеси.

Які завдання вирішуються за впровадженням CRM в бізнес?

Ведення бази клієнтів

24% компаній в Україні дають повну свободу співробітникам по веденню контактів. Менеджери можуть записувати інформацію частково, тримати щось «у голові» або взагалі не вносити дані в базу. Постійно вкладаючи гроші в залучення клієнтів, бізнес, який ведеться в Excel та записних книжках, просто виявляється ні з чим.

CRM-система фіксує всю історію взаємодії з кожним клієнтом. Більша частина інформації зберігається автоматично. Співробітники позбавляються від ведення таблиць, а база виростає сама собою.

Захист інформації

Коли база клієнтів існує у вигляді розрізнених таблиць на комп'ютерах всього офісу, є великий ризик, що дані втратять, заберуть з собою або «зіллють» конкурентам.

У CRM існує зручна ієрархія доступу, завдяки чому співробітники не зможуть скопіювати або видалити важливу інформацію. В сучасних CRM-системах передбачений захист від злому.

Так, NetHunt успішно пройшла перевірку безпеки від Google і має статус Google Cloud Partner.

Операції з базою клієнтів

Скільки часу піде, щоб вибрати з таблиць потрібний сегмент клієнтів та зробити по ним розсилку? В уніфікованій та продуманій базі в CRM-системі для підприємців це робиться буквально в декілька кліків. Не потрібно копіювати дані з одного файлу в інший, об'єднувати, видаляти дублікати, пересилати поштою, завантажувати в сторонні сервіси. Кожен співробітник компанії може користуватися готовими фільтрами та працювати з базою без зайвих дій, не виходячи з CRM.

Інтеграція всіх сервісів в один

CRM для бізнесу дозволяє забути про незручності використання декількох сервісів: перенесення інформації, перемикання між вікнами, щомісячних абонплатах, плутанини в програмах.

Так, NetHunt CRM вбудовується в інтерфейс Gmail та LinkedIn, а також має інтеграцію з сотнями сервісів за допомогою Zapier. Інформація з чатів, пошти, телефонії, календаря, таск-менеджера автоматично потрапляє в CRM. Не потрібно чекати, поки менеджери підготують звіт або вишлють дані — ви завжди бачите єдину картину того, що відбувається у вашій компанії.

Управління задачами

Не має значення, скільки співробітників в компанії —1 або 100. Кожному з них необхідно планувати завантаження та розпорядок дня, фіксувати нагадування про зустрічі, дзвінки, листи, задачі. Роботу потрібно контролювати на рівні всієї компанії, кожного відділу та окремих менеджерів.

Всі ці функції вже реалізовані та автоматизовані в CRM. З її допомогою ви можете розподіляти задачі, призначати пріоритет, оцінювати обсяг та хід виконання, а також вести графік та нагадування.

Аналітика продажів

Ще одна причина, щоб перейти з таблиць на CRM — це візуалізовані воронки продажів, аналітика та встановлені звіти. Досить налаштувати CRM один раз, щоб забути про рутинну обробку даних. У будь-який час, коли знадобиться, потрібні звіти будуть під рукою.

Якому бізнесу потрібна CRM

Найбільш популярні CRM-системи для підприємців, зайнятих в торгівлі та сфері послуг, на виробництві, в управлінні проектами та інших сферах.

У рітейлі та оптових продажах CRM використовується також для аналізу трендів, прогнозування попиту, управління програмою лояльності.

У компаніях, що надають послуги, бізнес грунтується на відносинах з клієнтами. Тож не дивно, що саме вони складають чверть користувачів CRM. В CRM-системі для  Gmail можна управляти як продажами простих послуг, так і вести довгострокові об'ємні проекти, в яких задіяно безліч учасників.

Великий бізнес сьогодні не існує без CRM-систем, через які здійснюється координація і контроль за роботою всієї компанії. Невеликий бізнес, навіть коли компанія складається з одного-двох чоловік, теж оцінить можливості CRM-системи.

CRM-система потрібна бізнесу, якщо ви хочете:

  • Спростити управління сейлз-відділом.
    Правильне налаштування CRM закриє всі питання, починаючи від постановки завдань і KPI до виключення ризику, що хтось із сейлзів «відведе» клієнтів з собою.
  • Навести порядок у базі.
    Впровадження CRM-системи раз і назавжди вирішить проблему неповної і розрізненої бази, якою неможливо користуватися. Якщо бізнес тільки починається, встановіть зручну CRM-систему вже зараз, щоб не мати головного болю в майбутньому.
  • Побудувати грамотний маркетинг.
    Сучасний маркетинг — це адресні релевантні пропозиції. Однакові розсилки по всій базі більше не працюють. Необхідно враховувати інтереси та поведінку кожного сегмента аудиторії та вибудовувати з ним персоналізовані відносини. Все це неможливо без якісної аналітики, продуманих воронок продажів і CRM-системи.
  • Звільнити час для цільових завдань.
    Заповнення таблиць, зведення звітів, передрук документів віднімає час, але не призводить до зростання продажів. Рішення — автоматизація цих та інших операцій за допомогою CRM для бізнесу. Залиште роботам їхню роботу, а творчий ресурс направте на досягнення цільових задач.
  • Побудувати надійні відносини з клієнтами.
    Покупці, які задоволені обслуговуванням, забезпечують компанії повторні продажі, позитивні відгуки та приплив нових клієнтів. Як цьому сприяє CRM для  Gmail ? Вона робить доступною деталізовану історію спілкування з кожним клієнтом, завдяки чому будь-який співробітник може зробити спілкування більш персоналізованим. CRM не дасть забути, що потрібно відправити документ, уточнити наявність товару на складі або привітати клієнта з Днем народження. Аналіз воронки та угод допоможе знайти недоліки та побудувати більш ефективну стратегію і тактику продажів.

Дізнайтесь більше про те, що таке CRM-система та як вибирати підходящу систему для вашого бізнесу у нашій статті.

Вибір CRM: тренди 2021 року

CRM-системи постійно удосконалюються, щоб відповідати перемінним вимогам ринку. Перерахуємо 6 тенденцій цього року, які стануть у нагоді при виборі CRM-системи.

1. Мобільна версія

У 2020 65% компаній, що використовують мобільну версію CRM, досягли  поставлених цілей. Серед тих, хто не використовував додаток CRM для смартфона, бажаних результатів досягли лише 22% компаній. Мобільна версія критично важлива менеджерам, які працюють поза офісом, а також тим підприємцям, які прагнуть бути в курсі справ компанії 24/7.

2. Відкритий код

CRM-системи з відкритим вихідним кодом стають дедалі популярнішими. Це пов'язано з усвідомленням, що CRM-система повинна підлаштовуватися під бізнес, а не навпаки. Можливість самостійного доопрацювання робить CRM максимально зручною та гнучкою, а значить — найбільш адаптованою під цілі компанії.

3. Інтеграції

Кількість сервісів і додатків, які ми використовуємо в роботі, постійно збільшується. Ще 5 років тому основними каналами комунікації з клієнтами були пошта, телефон і, можливо, Facebook. Зараз покупці звертаються в компанію через 3-5 соціальних мереж, месенджери, коментарі під постами. Можливість об'єднання всіх сервісів в одній програмі — мастхев для CRM-системи в 2020 році.

4. Простота

Сьогодні люди все більше схильні вибирати CRM-системи, які не вимагають зусиль в освоєнні. Якщо інтерфейс занадто складний, співробітники не захочуть користуватися CRM. Компанії доведеться постійно вкладати гроші та час у навчання. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс дозволить людям швидше та легше перейти на роботу в CRM.

5. Аналіз даних

Маркетинг стає все більш персоналізованим. Виникає потреба в розгорнутому аналізі даних. Цей тренд охоплює рівні від базової аналітики для невеликого бізнесу до обробки бігдата за допомогою штучного інтелекту. Якого б обсягу не були продажі, CRM для бізнесу варто вибирати з аналітичним функціоналом.

6. Дистанційна робота

У статті про організацію дистанційного відділу продажів  згадувалося, що кількість віддалених співробітників зросла в 4 рази за 10 років і продовжує збільшуватися. Хочемо ми того чи ні, потрібно передбачити можливість роботи поза офісом. CRM для цих цілей вирішує відразу кілька завдань: захист даних, управління і контроль за співробітниками, створення єдиного робочого середовища та спрощення комунікації.

7 плюсів CRM для бізнесу на прикладі NetHunt

1. Гнучка структура CRM-системи

CRM-система повинна підлаштовуватися під потреби бізнесу. Одне з перших питань, яке виникає при виборі CRM: «Чи зможу я налаштувати CRM під свої задачі?».

Одна з характерних переваг CRM-системи NetHunt — виняткова гнучкість налаштувань, завдяки чому компанія може створити індивідуальну структуру CRM, яка буде найповніше відображати бізнес-процеси.

Користувач може задавати будь-яку структуру папок з різними полями. Для всіх тарифних планів передбачено необмежену кількість папок, полів і записів. Папки можна зв'язувати між собою. Після зв'язування папок «Угоди» і «Клієнти» для кожної угоди можна буде бачити відповідний запис з папки «Клієнти» (тобто, хто з клієнтів здійснив операцію) і навпаки.

Для зручності роботи є можливість фільтрувати записи по одному або декільком параметрам полів папки. Наприклад, можна відобразити всі угоди зі статусом «Купив», закріплені за одним менеджером, всі угоди з новими клієнтами і так далі. Вибірки, які часто використовуються, можна зберегти.

Крім індивідуальної внутрішньої структури, великий плюс CRM NetHunt — це можливість інтегрувати CRM-систему з більш ніж 2000 сервісами через Zapier без залучення програміста.

Створюючи структуру CRM, неначе з деталей конструктора, де редагується і змінюється практично все, ви досягнете найбільш повної відповідності бізнес-процесам компанії. Технічна підтримка NetHunt допоможе з налаштуванням, якщо це буде потрібно.

2. Інтеграція CRM з поштою

Навіщо потрібна CRM тим компаніям, які регулярно користуються електронною поштою? Інтеграція Gmail і CRM відкриває доступ до нових можливостей:

  • Перегляд інформації та управління CRM прямо в інтерфейсі пошти.
  • Створення контактів з пошти в один клік і збереження листування в CRM з прив'язкою до клієнта та угоди.
  • Необмежені масові безкоштовні розсилки з Gmail.
  • Використання шаблонів листів.
  • Розширені функції міток листів.
  • Email-трекінг.
  • Постановка задач з пошти.

Важлива перевага CRM NetHunt в тому, що після інтеграції з'являється не тільки доступ в пошту з CRM. Сама CRM-система вбудовується в інтерфейс Gmail, так що ви можете працювати в CRM, не виходячи з пошти.

Більше про можливості інтеграції NetHunt і Gmail ми розповідали в цій статті.

Ці особливості роблять NetHunt однією з кращих CRM-систем для розсилок.

3. Безкоштовні email-розсилки

Серед переліку плюсів CRM-системи не можна не згадати про безкоштовні масові розсилки.

Необмежені безкоштовні розсилки листів через Gmail — це унікальна функція NetHunt, доступна в будь-якому тарифі.

Відмова від сторонніх сервісів і можливість робити розсилки з CRM заощаджує бюджет і час, оскільки більше не потрібно експортувати та імпортувати списки адрес і статистику розсилки.

Для масових розсилок з Gmail в NetHunt передбачені всі стандартні функції: миттєва сегментація клієнтів, розгорнута статистика, персоналізовані шаблони листів, планування часу відправлення та інше. Існує можливість вибирати сервер, через який буде зроблена розсилка: Gmail, NetHunt SMTP або сторонній сервер з боку компанії-користувача.

4. Додавання лідів у CRM одним кліком

За різними підрахунками, виконання рутинних операцій, які самі по собі не ведуть до продажу, займає до 60% робочого часу. Найбільш активні “вбивці часу” — це заповнення таблиць, створення звітів, перевірка пошти, а також збереження інформації в клієнтській базі. Якщо компанія обробляє багато замовлень, не складно передбачити, що основний час витрачається на перенесення даних з різних джерел в CRM-систему.

Відмінна перевага CRM-систем — це максимальна автоматизація рутини. У NetHunt ліди можуть зберігатися в CRM-системі повністю самостійно (наприклад, коли приходить заявка з сайту або при синхронізації з Google Контактами). В іншому випадку, зберегти потрібний контакт можна всього в один клік. Щоб заповнити картку клієнта, не потрібно багато разів копіювати і вставляти контактну інформацію. Плюси CRM-системи в тому, що вона сама знайде і підтягне всі відкриті дані в потрібні поля, а також додасть історію листування.

Автоматичне збереження контактів в NetHunt можливо з Gmail, Google Contacts, LinkedIn, чатів Facebook і Intercom, сайту та інших джерел після інтеграції з цими сервісами.

5. Воронка продаж

Воронка продаж — незамінний інструмент у маркетингу і роботі сейлз-відділу. Вона дозволяє удосконалювати процес продажу, складати точні прогнози на майбутнє, аналізувати різні стратегії продажу. Візуалізація етапів продажу допомагає сейлз-менеджерам легше орієнтуватися в своїй роботі, керувати задачами за пріоритетністю та підвищувати ефективність.

Навіщо потрібна CRM для роботи з воронкою? NetHunt пропонує візуалізовану воронку продажу з розширеними можливостями використання. Як і інші функції NetHunt, налаштування воронки дозволяють відобразити бізнес-процес досить детально і врахувати всі необхідні дані.

Вся потрібна інформація доступна в будь-який час, включаючи кількість і вартість угод на кожному етапі воронки, якість лідів і відсоток відмов на кожному з етапів, обсяг задач кожного менеджера і показники ефективності, а також багато іншого. Великим плюсом NetHunt CRM є те, що в ній реалізовані функції фільтрації та сортування для перегляду даних у різних зрізах. Так, користувач може сформувати вибірку по будь-яким критеріям, які були внесені в CRM. Наприклад, можна відобразити операції за певний час, на певну суму тільки з новими клієнтами по потрібному типу товару і так далі. При роботі з воронкою можна додати будь-які поля, які необхідні.

Так само зручно і швидко створювати звіти на основі вибірки, не витрачаючи ні хвилини часу на заповнення таблиць. Важливі звіти можна винести на дашборд, щоб бути в курсі справ компанії в будь-який момент часу.

6. Автоматизація продажу

Плюси CRM-системи для автоматизації бізнесу можна перераховувати довго. Детально про це ми розповідали у статті про автоматизацію продажу за допомогою CRM-системи.

Головна перевага NetHunt CRM — щоб автоматизувати продаж, не потрібно знань програмування. З автоматизацією в NetHunt CRM впорається кожен.

Навіщо потрібна CRM для автоматизації та що можна автоматизувати за допомогою CRM?

  • Експорт даних в CRM, в тому числі збереження нових лідів з потрібних джерел, про що ми розповідали вище.
  • Розсилки: задавши умови, можна налаштувати автоматичну розсилку листів, коли користувач виконує певну дію (наприклад, перехід на наступний етап у воронці продаж).
  • Ведення історії комунікації: CRM-система автоматично зберігає листування з клієнтами, а при інтеграції з IP-телефонією — історію дзвінків.
  • Перехід ліда на наступний етап воронки: для цього досить задати подію, яка повинна відбутися (наприклад, відповідь на розсилку), щоб система автоматично привласнила ліду новий статус.
  • Постановка задач: стандартні задачі можуть призначатися без участі співробітників. Наприклад, система може ставити задачу зателефонувати клієнту кожен раз, коли приходить нова заявка.

7. Звіти в режимі реального часу

Часи, коли ми чекали, поки колега підготує звіт у таблиці, давно минули. Тепер співробітники можуть нарешті зайнятися своєю безпосередньою роботою, а звіти будуть створюватися самостійно. Автоматичні звіти — невже тільки цієї переваги CRM недостатньо, щоб впровадити цю програму в свій бізнес?

NetHunt підтримує автоматичне створення звітів за шаблонами. Для щоденної роботи компанія може виводити на дашборд мінімальну ключову інформацію. Для просунутої аналітики існує інтеграція з Google Data Studio.

Використовуючи NetHunt, команда може стежити в реальному часі за будь-якими параметрами: наприклад, кількість виконаних і призначених задач по кожному співробітнику, дані по поточним угодам або час на кожному етапі воронки. Задавайте які завгодно критерії за допомогою гнучких налаштувань, робіть порівняльні звіти по часу або іншим даним.


NetHunt — це CRM-система, яка створена, щоб допомагати бізнесу в щоденній роботі. Серед головних переваг цієї CRM — гнучкі налаштування, інтеграція з безліччю сервісів і широкі можливості автоматизації. Така здатність «підлаштовуватися» під бізнес дозволяє максимально повно відобразити специфіку роботи практично будь-якої компанії.

З NetHunt CRM можна легко досягти того, що раніше здавалося неможливим: співробітники майже не приділяють уваги веденню клієнтської бази, а порядок у ній тільки збільшується.

Якщо набридло втрачати ліди, щодня перевіряти помилки в номерах телефонів, платити співробітникам за копіювання листувань з месенджерів в таблиці замість продажу, прийшов час переходити на CRM!

Підпишіться на безкоштовний тестовий період NetHunt!
Спробуйте CRM у роботі протягом 14 днів

Якщо ви прагнете зробити бізнес конкурентоспроможним, вам знадобляться: висока якість обслуговування, чіткість і своєчасність виконання завдань, налагоджені бізнес-процеси і система контролю роботи персоналу. Всі ці функції реалізовані в CRM-системах для підприємців, які стають все більш затребуваними як малими, так і великими компаніями.

Зміст