Стартап — це амбітні плани, але і дуже скромні ресурси, велика частина яких представляє собою ентузіазм засновників. Команда стартапу зазвичай складається всього з декількох чоловік, кожен з яких замінює цілий штат фахівців. Клієнтів теж небагато, і на їхній пошук спрямовані основні зусилля бізнесу. У зв'язку з цим виникає питання: чи потрібна CRM для стартапу і якщо так, то яка?

Чи варто впроваджувати CRM-систему в стартап

Поки бізнес невеликий, може здаватися, що таблиць буде досить для обліку клієнтів і угод. Звичайно, таблицею можна обійтися, але вона не нагадає про зустріч, не підтягне історію листування і не відправить лист у потрібний момент часу. Детально про недоліки таблиць ми розповідали в цій статті. Для чого може бути корисна CRM для стартапу?

Для організації клієнтської бази

CRM-система створена для того, щоб мінімізувати ваші зусилля по збору даних про клієнтів. Наприклад, NetHunt CRM сама буде зберігати історію дзвінків і листування Gmail, потрібні контакти з LinkedIn, Google акаунту, соціальних мереж, заповнених заявок із сайту. CRM розпізнає всі відкриті дані, включаючи телефон, пошту, адреси сайту, і самостійно зберігає їх у картці клієнта. Ця інформація зберігається у зручному вигляді і завжди доступна для всіх членів команди.

Для підвищення клієнтського сервісу

Для стартапу важливий кожен клієнт і на перший план виходить рівень клієнтського сервісу. В CRM детально фіксується історія взаємодії з клієнтом, його потреби і зауваження, результати попередніх переговорів. Вбудований таск менеджер не дасть забути про важливу дату, зустріч, лист або дзвінок.

Для управління продажем

Функціонал CRM-системи дозволяє не тільки зберігати всю необхідну інформацію, а й відстежувати успішність стратегії продажу, а також будувати прогнози на майбутнє. Зокрема, в цьому допомагає візуалізована воронка продажу. Сейлз-відділ може використовувати її для відстеження шляху кожного клієнта, а відділ маркетингу — для покращення загальної стратегії.

Для оптимізації роботи

В CRM-системі зручно призначати задачі, управляти ними і відстежувати хід виконання. Стандартні задачі можуть призначатися автоматично — наприклад, дзвінок ліду після отримання заявки. В CRM включена функція нагадувань, а також передбачені дашборди ефективності для керівників і команди.

Комунікація всередині стартапу спрощується, оскільки більше не потрібно пересилати файли один одному — хмарна CRM підтримує паралельний доступ і спільне редагування в режимі реального часу з будь-якої точки світу з будь-якого пристрою.

А що, коли єдиний менеджер з продажу звільнився, захворів або пішов у відпустку? На відміну від блокнотів і таблиць, які зникли б разом з ним, CRM система збереже всі напрацювання співробітника.

Для автоматизації

CRM-система дозволяє максимально автоматизувати рутинні операції, включаючи ведення клієнтської бази, масові розсилки, створення звітів та інші.

Автоматизуйте процес продажу з NetHunt CRM

Для об'єднання сервісів

Ще одна цінність CRM-системи — це те, що вона виступає центральним хабом, в якому об'єднується інформація з різних програм. Крім цього, CRM сама по собі замінює багато сервісів, які використовуються, включаючи таск-менеджер, сервіс розсилок, розширення Gmail, інструменти аналітики та ін. Порівняння функціоналу CRM-системи і 15-ти сторонніх сервісів читайте в цій статті.

Як видно, CRM-система для стартапу включає багато корисних функцій, які не замінить база клієнтів у таблицях. Але яка CRM краще підходить для стартапів?

Як вибрати CRM для стартапу

При виборі CRM-системи для стартапу необхідно враховувати особливості бізнесу. Відмінності стартапу — це невелика команда і клієнтська база, обмежений бюджет, велика динамічність і відсутність налагоджених бізнес-процесів.

Функціонал

Розбираючись, яка CRM підійде для стартапу, краще дотримуватися принципу мінімалізму: вибрати сервіс з мінімально достатнім функціоналом і простим управлінням. Для цього опишіть завдання, які повинна виконувати CRM-система. Виходячи з них, можна буде вибрати програму з відповідними функціями.

Ціна

На перших порах не варто віддавати перевагу дорогим і складним програмам. Існує ризик, що витрати не окупляться, а багато функцій не будуть використані.

Зручність

Простий і приємний інтерфейс — це те, що мотивує співробітників використовувати CRM-систему. Сьогодні чимало компаній-розробників звертають особливу увагу на зручність використання програми, адже її головне завдання — спрощувати роботу.

Гнучкість

Бізнес-процеси молодих команд дуже динамічні. CRM-система для стартапу повинна вміти змінюватися разом з компанією. Якщо бізнес знаходиться в активній стадії розвитку, ми рекомендуємо зупиняти вибір на CRM з максимально гнучкими налаштуваннями.

Перед тим, як впровадити CRM-систему в стартап, варто зробити ще два кроки. По-перше, почитати реальні відгуки та огляди програми. По-друге, протестувати CRM-систему протягом пробного періоду, щоб переконатися, що обрана програма дійсно підійде компанії.

15 інструментів для стартапу

1. Конструктор сайтів

Часто для просування продукту виникає потреба в сайті або хоча б у невеликому лендінгу. На самому початку вкладати кошти та час в написання свого сайту зовсім необов'язково. Можна скористатися готовими конструкторами сайтів (наприклад, Tilda або Wix) або вибрати один з готових шаблонів сайту на популярній CMS: Wordpress, Joomla. Всі вони пропонують як безкоштовні, так і платні варіанти сайтів та лендінгів.

2. Аналітика

Для аналізу ефективності сайту буде потрібна система аналітики. На перших порах теж не варто переплачувати за повнофункціональний сервіс. Безкоштовна Google Аналітика зможе покрити всі початкові потреби.

Для більш детального аналізу поведінки користувачів можна підібрати сервіс з безкоштовним або недорогим тарифом. Наприклад, Mouseflow безкоштовно пропонує запис 500 сеансів на місяць і теплову карту (вебвізор) активності користувачів на сторінці.

3. Google Tag Manager

Ще один цінний безкоштовний інструмент, щоб мінімізувати витрати на програміста — це Google Tag Manager. Він дозволяє додавати на сайт фрагменти кодів і різні скрипти через зручний інтерфейс, призначений для користувача. Так, з його допомогою на сайт можна встановити і Google Аналітику, і Facebook Pixel, і багато інших необхідних інструментів.

4. Сервіси для дизайну

Якщо стартап має сайт і сторінки в соц.мережах, без дизайну не обійтися. Сучасні сервіси для дизайну легко замінять фахівця в штаті.

Один з найпопулярніших — Canva. Він включає цілий ряд інструментів для дизайну: створення лого, презентацій, редагування зображень для соцмереж та інші.

А ось такий сервіс як Pablo — мінімалістичний і простий інструмент для створення гарних зображень з написами для соцмереж.

5. Фотохостинг

Щоб офіційно отримати якісні фото у високій роздільній здатності для веб, можна обійтися без оплати ліцензії. На безкоштовних фотохостингах (Stock Up, Pexels) знайдуться сотні тисяч чудових фото.

6. Масові розсилки

Якщо ви плануєте робити масові розсилки, вам необхідно буде користуватися спеціальним сервісом, оскільки в пошті, призначеній для користувача, стоїть обмеження по кількості листів і відсутня аналітика. Для створення розсилок підійдуть Mailchimp і UniSender — зручні і недорогі сервіси з великим вибором готових дизайнів листів.

7. Організація роботи в пошті

Ті, хто багато працюють з електронним листуванням, можуть «прокачати» свою пошту за допомогою цікавих сервісів. Boomerang for Gmail дозволяє ставити нагадування про листи, на які потрібно відповісти пізніше, призначати відкладену відправку, а також приховувати неактуальні листи без видалення.

MixMax — сервіс з безліччю корисних функцій для автоматизації листування.

Ще один багатофункціональний інструмент для наведення порядку в пошті — це Sortd.

8. Файловий хостинг

Складно уявити спільну роботу без файлового хостингу (або, простіше кажучи, файлообмінника). Найбільш повнофункціональний і перевірений сервіс — це Google Диск. Його головна перевага — паралельний доступ до документів та їх спільне редагування в режимі «тут і зараз». Ще один популярний сервіс — Dropbox.

9. Чат

Обговорення робочих питань зручно вести в групових чатах. Slack залишається поза конкуренцією завдяки широким можливостям структурування бесід, щоб інформація не загубилася в листуванні.

10. Відеозустрічі

Zoom і Whereby — це сервіси для відеоконференцій з безкоштовними можливостями, які на практиці довели свою стабільність і зручність використання.

11. Таск-менеджери

Tacoapp — таск-менеджер, який інтегрується з різними сервісами, в тому числі Gmail, Evernote, Asana. Інструмент дуже зручний у використанні: наприклад, додати лист до списку завдань можна простим перетягуванням.

Asana і Trello — одні з найбільш просунутих і багатофункціональних таск-менеджерів для організації роботи всієї команди.

12. Фінанси

Wave — це повністю безкоштовний інструмент для ведення бухгалтерії з широкими можливостями (фін.облік, сканування чеків, виставлення рахунків та ін.). На відміну від інших програм, ця - проста і приємна у використанні.

13. Зберігання квитанцій

Shoeboxed — сервіс, який дозволяє оцифрувати чеки, квитанції та інші документи.

14. Опитування

Typeform — це сервіс для створення опитувань і форм зворотного зв'язку з різними привабливими шаблонами. Базовий пакет обійдеться в 35 доларів на місяць. Щоб не витрачатися, можна обійтися безкоштовними Google Формами.

15. А/В-тестування веб-продуктів

Для цієї мети теж можна знайти як платні, так і безкоштовні рішення. Просунутим сервісом для проведення А/В-тестів є Optimizely, а Google пропонує свій безкоштовний аналог — Google Optimize.

Скільки інструментів для стартапу замінить CRM-система?

Отже, наш список включає принаймні 15 інструментів, які знадобляться стартапу для просування свого продукту. Скільки з них здатна замінити одна CRM? Чи підходить CRM для стартапу? Подивимося на прикладі NetHunt.

З впровадженням CRM вам більше не знадобиться оплачувати сервіс email розсилок, оскільки NetHunt дозволяє робити масові розсилки прямо з Gmail без обмеження по кількості листів. Вам також буде доступна стандартна аналітика.

Крім того, можна відмовитися від усіх розширень, які допомагають наводити порядок в пошті. NetHunt CRM вбудовується в Gmail і робить її використання неймовірно зручним.

Таск-менеджери також не знадобляться, оскільки CRM має просунуті можливості призначення, розподілу та контролю виконання завдань співробітниками.

Інструменти для аналітики маркетингу, фінансів і продажів вже включені в CRM-систему.

NetHunt має пряму інтеграцію з сервісами GSuite, включаючи Диск, Календар та інші, так що з усіма програмами ви зможете працювати в одному інтерфейсі.

Крім цих функцій, CRM-система дозволяє управляти клієнтською базою та історією взаємодії з кожним клієнтом, максимально автоматизуючи цей процес.

Якщо вам потрібно використовувати інші сервіси (наприклад, телефонію, месенджери або будь-які інші програми), ви зможете інтегрувати їх зі своєю CRM-системою за допомогою Zapier.

Широкі можливості автоматизації щоденних завдань і здатність об'єднати популярні сервіси в одному інтерфейсі роблять CRM дійсно незамінною програмою для розвитку стартапу.

А що з вартістю? NetHunt CRM створена для малого і середнього бізнесу, тому вона проста у використанні, розрахована на самостійне встановлення і налаштування, а також доступна за ціною. Тепер не потрібно чекати, поки ваш бізнес «доросте» до CRM системи — нехай він росте за допомогою CRM!

NetHunt CRM для стартапу

NetHunt CRM розроблялася, в тому числі, з урахуванням потреб молодого бізнесу. Це швидка хмарна CRM-система, гранично проста в управлінні. Вона дійсно гнучка: структуру CRM можна зібрати, як конструктор, а при необхідності — змінити.

Команді стартапу необхідно завжди мати доступ до CRM-системи, тому NetHunt має мобільну версію.

Ми знаємо, що стартап потребує мінімізації витрат на залучення вузьких фахівців. Тому NetHunt CRM зроблена таким чином, щоб її можна було налаштувати і впровадити повністю самостійно.

Але це не все. Особливість NetHunt — це пряма інтеграція з Gmail і сервісами Google Workspace. Завдяки цьому всі потрібні дані з вашого Google акаунту будуть об'єднуватися в CRM-системі.

Протестуйте NetHunt CRM для стартапу протягом 14 днів безплатно й переконайтеся, як вона може підвищити ефективність вашого бізнесу.

Зміст