Процеси продажу, які варто автоматизувати за допомогою CRM вже завтра

Термінове бліц-опитування:

  • Чи виконуєте ви велику кількість бізнес-завдань вручну?
  • Чи займають ваші завдання багато часу?
  • Чи хочете ви зробити повсякденні бізнес-процеси ефективнішими, стандартизованими та зрозумілими для команди?
  • Чи хотіли б ви спростити життя ваших співробітників?

Якщо ви відповіли “так” хоча б на одне із запитань… В нас є цілих дві хороші новини для вас:

  1. Це цілком реально
  2. Ми розповімо вам як це зробити

Герой сьогоднішньої історії — автоматизація бізнес-процесів. Так-так, майбутнє вже тут: принаймні 33% сучасних процесів (як процеси продажу, так і маркетингу та відділу сервісу та підтримки клієнтів) можна делегувати спеціальному програмному забезпеченню.

Яка вигода з такої експлуатації здобутків технологічного прогресу для бізнесів, а також процеси які можна і варто автоматизувати та за допомогою яких програм це можна здійснити — у нашому дописі.

Ваші співробітники скажуть вам “Дякую”, а бізнес почте зростати!

Що таке автоматизація бізнес-процесів?

Перш за все варто розібратися із визначенням терміну “бізнес-процес” та що можна відносити до бізнес процесів.

Бізнес-процес — перелік певних дій та процедур, які виконують працівники для досягнення певної мети. Кожен етап у бізнес-процесі — це окреме завдання, що виконується певним відповідальним за нього співробітником.

Отже, автоматизація бізнес-процесів — це використання програмного забезпечення для виконання повторюваних завдань. В свою чергу, автоматизація процесів продажу має на увазі автоматизацію процесів, в яких задіяний відділ продажу.

Автоматизація заощаджує ваш час, а головне – приносить вам гроші. А найголовніше, вам зовсім не обов’язково бути фахівцем з кодування для того, щоб автоматизувати ваші бізнес-процеси – достатньо просто добре розуміти все, що відбувається всередині вашого бізнесу, мати необхідні інструменти (а саме, платформу для автоматизації) і трохи фантазії.

Список процесів, які можна автоматизувати постійно збільшується…

  • Введення даних про угоду чи клієнта
  • Розподілення потенційних клієнтів між менеджерами
  • Переміщення угод по воронці продажу
  • Сповіщення, коли з угодою трапляється щось варте уваги
  • Створення завдань для менеджерів
  • Налаштування та відправка ланцюжків листів, тощо

Всі вищеперераховані процеси — і навіть більше — можна автоматизувати за допомогою NetHunt CRM. Але про це трохи згодом 👀

Переваги автоматизації бізнесу

Ні для кого не секрет, що автоматизація — далеко не найлегше із завдань. Співробітники можуть скептично відноситись до нових програм та баритися із їхнім використанням. Втім, незважаючи на це, дедалі більше компаній фокусуються на автоматизації своїх бізнес-процесів, бо автоматизація бізнесу має цілу низку переваг.

Стандартизовані процеси

При зростанні бізнесу, закономірно збільшується кількість лідів та клієнтів і, відповідно, кількість завдань та процесів, а також людей залучених до цих процесів. Внаслідок цього може виникати плутанина та непорозуміння всередині команди, коли одні і ті ж процеси виконує кілька людей, або ж, навпаки, коли про деякі процеси у ланцюжку забувають.

Навіть один такий випадок може подовжити загальну тривалість процесів, справити погане враження на потенційних чи поточних клієнтів, і, врешті-решт, привести вас до втрати цінних угод та прибутку. Аж надто коли таке трапляється регулярно!

Втім, не варто панікувати завчасно. Ви доволі легко можете уникнути такого сумного сценарію шляхом автоматизації найбільш повторюваних процесів у ваших відділах. Процеси не лише стануть зрозумілішими для вашої команди, але ще й стандартизують споживацький досвід лідів — лід буде рухатись по одному вектору та долати один й той самий шлях до покупки. Ви можете проаналізувати цей шлях, виділити основні тренди та покращити його в разі необхідності.

Насправді є більше переваг від стандартизованого процесу продажу, ніж ви можете уявити...

  • Менеджери з продажу розуміють, що їм потрібно зробити для кожного потенційного клієнта
  • Нові співробітники швидко залучаються до процесу
  • У вас з’являється розуміння того, де можна покращити процес продажу
  • Ви можете чітко прогнозувати доходи

Більше вільного часу у співробітників

Якщо до впровадження автоматизації співробітник повинен був кожен крок виконувати руками, то зараз система буде виконувати всю адміністративну роботу за них. Таким чином, у співробітників з’явиться більше часу.

Вища продуктивність та ефективність працівників

Якщо у ваших співробітників звільниться робочий час (вище ми вже аргументували як саме автоматизація вивільнює представників відділу продажів із нудної рутини), їх продуктивність підвищиться. Вони зможуть присвятити вільний час виконанню більш прибуткових завдань, таких як дослідження переваг власного сервісу чи продукту, вивченню своєї цільової аудиторії, побудові міцних стосунків із клієнтами тощо.

Також не можна ігнорувати той факт, що автоматизація процесів допомагає зменшити стрес співробітників, бо дозволяє їм проводити більше часу за приємною розмовою із колегами або за чашкою запашної кави.

Менша кількість помилок та більш надійна база

Коли менеджери заповнюють CRM-систему та вносять дані руками, завжди присутній людський фактор і ймовірність помилок чи описок. Автоматизуючи процес створення лідів та ввід даних, ви мінімізуєте кількість таких помилок. Дані будуть додаватись автоматично із того джерела, звідки ви отримуєте ліда.

Які процеси продажу можна автоматизувати за допомогою CRM?

CRM-система — це ідеальне програмне забезпечення для автоматизації саме процесів продажу. Адже це зручніше та надійніше використовувати для автоматизацію ту ж програму, у якій ви ведете базу даних клієнтів. В такому разі немає необіхдності агрегувати та синхронізувати дані з різних систем для аналізу та витрачати для цього зайвий час.

Нижче ми наведемо лише кілька прикладів процесів, які ви можете автоматизувати вже завтра і в мить відчути переваги.

Процес генерації лідів

Продаж починається з пошуку потенційних клієнтів — людей, які можуть бути зацікавлені в покупці вашого товару чи послуги. Знайти перспективних клієнтів — це традиційно справа не з легких. Втім, маючи спеціальні інструменти, які автоматизують процес це стає набагато жвавішим. Потрібних клієнтів можна автоматично шукати з різних джерел.

  • Персоналізована холодна розсилка електронною поштою
  • Через соціальні мережі, які інтегровані із CRM
  • Форми зворотнього зв’язку на сайтах
Автоматизація форм зворотнього зв'язку на сайті


На цьому скріншоті ми бачимо як налаштовано автоматичне створення картки клієнта в NetHunt CRM після заповнення форми на сайті. Всі дані з форми автоматично потрапляють у відповідні поля в CRM.

Автоматичні листи після реєстрації

Між швидкістю вашої реакції на новий запит від ліда та показником кінцевої конверсії  існує пряма залежність: чим раніше ви надішлете перший лист клієнту після того як він реєструється в продукті чи заповнює форму на сайті, тим вищий шанс того, що клієнт буде лояльним до вас та зрештою заплатить вам гроші. Швидка реакція — це завжди позитивне перше враження.

На жаль, не завжди є можливість обробляти потік лідів та надсилати листи вручну. Втім, цей процес можна автоматизувати.

Ви можете надсилати автоматичні листи потенційним клієнтам, які виглядають персоналізовано та будуть викликати довіру.

Серія холодних листів потенційним клієнтам

Холодні листи все ще залишаються ефективним способом генерації лідів та створення бази потенційних клієнтів. Результативність холодних листів залежить від багатьох факторів: від того наскільки точно ви обрали аудиторію, як добре складений ваш лист, коли ви надсилаєте лист і так далі.

Але це абсолютно точно, що фолоу-апи, або ж повторні листи, які ви надсилаєте після першого холодного листа, збільшують кількість відповідей. За даними InsideSales, 50% продажів відбувається після 5 повторних листів.

Запам’ятовувати кому, коли, та який лист за рахунком надсилати руками досить складно. Проте завжди можна налаштувати серію автоматичних листів, які будуть надсилатись вашим лідам в певні, обрані вами, проміжки часу.

Таким чином, вам не потрібно тримати в голові величезну кількість листів, які треба надіслати. Налаштуйте один раз ланцюжок листів та витрачайте час на більш пріоритетних лідів та тих, хто надасть вам відповідь на будь-який лист.

Ось декілька переваг, які ви отримуєте при автоматизації аутрічу:

  • Більший відсоток відповідей на ваші листи
  • Краща впізнаваність бренду та коефіцієнт конверсії
  • Скорочений цикл продажів
  • Розширені можливості сегментації на основі поведінки потенційних клієнтів
  • Можливість виявити вузькі місця і покращити шлях потенційного клієнта.
Автоматизація серії холодних листів

Розподіл лідів між менеджерами з продажу

У NetHunt CRM є декілька варіантів розподілу потенційних клієнтів. Звичайно, ви можете вручну призначити відповідального менеджера кожному потенційному клієнту, як вважаєте за потрібне. Крім того, NetHunt може розподіляти лідів між менеджерами автоматично. На певного менеджера, якщо лід відповідає певним критеріям, наприклад, із індустрії Нерухомість, або з певної країни.

Також, ви можете розподіляти лідів між менеджерами по колу. Це означає, що вони будуть розподілені без упереджень рівномірно між обраними менеджерами.

Автоматизація цього процесу надає різні переваги команді продажу:

  • Скорочує час на спілкування.
  • Оптимізує воронку продажу та призначає лідів відповідальним менеджерам на основі заздалегідь встановлених правил.
  • Персоналізує спілкування з самого початку.
Розподіл лідів між менеджерами

Управління воронкою продажу

Немає великого сенсу у воронці продажу, якщо ви управляєте нею неправильно або несвоєчасно. У міру того як росте ваш бізнес, у вашу воронку потрапляє все більше потенційних клієнтів, потенційні клієнти перетворюються у платних клієнтів, кількість співробітників у команді продажу зростає і також об’єм продажу.

Розвиток бізнесу — це добре, але після певної кількості потоку імен, цифр і контрактів орієнтуватися в них стає доволі проблематично. Автоматичне керування воронкою мінімізує ризик казусів. Автоматизація воронки продажу також дає вам можливість налаштувати відправку серій повідомлень на основі того, де — на якому етапі воронки продажу — знаходиться конкретна угода.

Автоматичне керування воронкою також рятує ваших менеджерів від дублювання контактів і втрачених потенційних клієнтів через брак часу та уваги до них. Ось декілька випадків автоматизації воронки продажу:

  • Автоматично перемістіть угоду на наступний етап воронки в залежності від поведінки ліда.
  • Відправте автоматичний лист, якщо потенційний клієнт не відповідає протягом певного часу.
  • Створіть завдання менеджеру, коли лід переходить на певний етап воронки.

Створення завдань

Створюйте завдання для менеджерів автоматично і ніколи не пропускайте необхідні кроки у процесі продажу. Наприклад, якщо лід переходить на етап воронки “Презентація”, ви можете автоматично створити завдання для відповідального менеджера для підготовки персоналізованої презентації. Або ж коли до воронки потрапляє лід з високим пріоритетом, ви можете створити завдання менеджеру зателефонувати йому.

Створення завдання у NetHunt CRM

Нагадування про оплату

Нагадування про оплату — одне з найнезручніших, але найважливіших завдань, які вам потрібно виконати як менеджеру з продажу. Неважливо чи це перша оплата або це вже існуючий клієнт, який має продовжити передплату чи контракт.

Причин чому клієнт не сплатив заборгованість може бути багато. Але це і неважливо, адже ваше завдання в цій ситуації — це, по-перше, попередити несплату, а по-друге нагадати про заборгованість, якщо термін оплати вже пройшов.

З автоматизацією процес нагадування про оплату можна трішки скрасити. Ось приклад налаштованого автоматичного ланцюжка листів із нагадуванням про оплату, який запускається за тиждень до терміну оплати:

Автоматизація нагадування про оплату

Хочете автоматизувати будь-який з процесів наведених у статті? Ви можете ефективно це зробити з NetHunt CRM. Підпишіться на 14-денну безкоштовну пробну версію та полегшіть життя свої команді продажу.

Поділитися дописом з друзями та колегами!