Стартап — це амбітні плани, але і дуже скромні ресурси, велика частина яких представляє собою ентузіазм засновників. Команда стартапу зазвичай складається всього з декількох чоловік, кожен з яких замінює цілий штат фахівців. Клієнтів теж небагато, і на їхній пошук спрямовані основні зусилля бізнесу. У зв'язку з цим виникає питання: чи потрібна CRM для стартапу і якщо так, то яка?

Чи варто впроваджувати CRM-систему в стартап

Поки бізнес невеликий, може здаватися, що таблиць буде досить для обліку клієнтів і угод. Звичайно, таблицею можна обійтися, але вона не нагадає про зустріч, не підтягне історію листування і не відправить лист у потрібний момент часу. Детально про недоліки таблиць ми розповідали в цій статті. Для чого може бути корисна CRM для стартапу?

Для організації клієнтської бази

CRM-система створена для того, щоб мінімізувати ваші зусилля по збору даних про клієнтів. Наприклад, NetHunt CRM сама буде зберігати історію дзвінків і листування Gmail, потрібні контакти з LinkedIn, Google акаунту, соціальних мереж, заповнених заявок із сайту. CRM розпізнає всі відкриті дані, включаючи телефон, пошту, адреси сайту, і самостійно зберігає їх у картці клієнта. Ця інформація зберігається у зручному вигляді і завжди доступна для всіх членів команди.

Для підвищення клієнтського сервісу

Для стартапу важливий кожен клієнт і на перший план виходить рівень клієнтського сервісу. В CRM детально фіксується історія взаємодії з клієнтом, його потреби і зауваження, результати попередніх переговорів. Вбудований таск менеджер не дасть забути про важливу дату, зустріч, лист або дзвінок.

Для управління продажем

Функціонал CRM-системи дозволяє не тільки зберігати всю необхідну інформацію, а й відстежувати успішність стратегії продажу, а також будувати прогнози на майбутнє. Зокрема, в цьому допомагає візуалізована воронка продажу. Сейлз-відділ може використовувати її для відстеження шляху кожного клієнта, а відділ маркетингу — для покращення загальної стратегії.

Для оптимізації роботи

В CRM-системі зручно призначати задачі, управляти ними і відстежувати хід виконання. Стандартні задачі можуть призначатися автоматично — наприклад, дзвінок ліду після отримання заявки. В CRM включена функція нагадувань, а також передбачені дашборди ефективності для керівників і команди.

Комунікація всередині стартапу спрощується, оскільки більше не потрібно пересилати файли один одному — хмарна CRM підтримує паралельний доступ і спільне редагування в режимі реального часу з будь-якої точки світу з будь-якого пристрою.

А що, коли єдиний менеджер з продажу звільнився, захворів або пішов у відпустку? На відміну від блокнотів і таблиць, які зникли б разом з ним, CRM система збереже всі напрацювання співробітника.

Для автоматизації

CRM-система дозволяє максимально автоматизувати рутинні операції, включаючи ведення клієнтської бази, масові розсилки, створення звітів та інші.

Автоматизуйте процес продажу з NetHunt CRM

Для об'єднання сервісів

Ще одна цінність CRM-системи — це те, що вона виступає центральним хабом, в якому об'єднується інформація з різних програм. Крім цього, CRM сама по собі замінює багато сервісів, які використовуються, включаючи таск-менеджер, сервіс розсилок, розширення Gmail, інструменти аналітики та ін. Порівняння функціоналу CRM-системи і 15-ти сторонніх сервісів читайте в цій статті.

Як видно, CRM-система для стартапу включає багато корисних функцій, які не замінить база клієнтів у таблицях. Але яка CRM краще підходить для стартапів?

Як вибрати CRM для стартапу

При виборі CRM-системи для стартапу необхідно враховувати особливості бізнесу. Відмінності стартапу — це невелика команда і клієнтська база, обмежений бюджет, велика динамічність і відсутність налагоджених бізнес-процесів.

Функціонал

Розбираючись, яка CRM підійде для стартапу, краще дотримуватися принципу мінімалізму: вибрати сервіс з мінімально достатнім функціоналом і простим управлінням. Для цього опишіть завдання, які повинна виконувати CRM-система. Виходячи з них, можна буде вибрати програму з відповідними функціями.

Ціна

На перших порах не варто віддавати перевагу дорогим і складним програмам. Існує ризик, що витрати не окупляться, а багато функцій не будуть використані.

Зручність

Простий і приємний інтерфейс — це те, що мотивує співробітників використовувати CRM-систему. Сьогодні чимало компаній-розробників звертають особливу увагу на зручність використання програми, адже її головне завдання — спрощувати роботу.

Гнучкість

Бізнес-процеси молодих команд дуже динамічні. CRM-система для стартапу повинна вміти змінюватися разом з компанією. Якщо бізнес знаходиться в активній стадії розвитку, ми рекомендуємо зупиняти вибір на CRM з максимально гнучкими налаштуваннями.

Перед тим, як впровадити CRM-систему в стартап, варто зробити ще два кроки. По-перше, почитати реальні відгуки та огляди програми. По-друге, протестувати CRM-систему протягом пробного періоду, щоб переконатися, що обрана програма дійсно підійде компанії.

NetHunt CRM для стартапу

NetHunt CRM розроблялася, в тому числі, з урахуванням потреб молодого бізнесу. Це швидка хмарна CRM-система, гранично проста в управлінні. Вона дійсно гнучка: структуру CRM можна зібрати, як конструктор, а при необхідності — змінити.

Команді стартапу необхідно завжди мати доступ до CRM-системи, тому NetHunt має мобільну версію.

Ми знаємо, що стартап потребує мінімізації витрат на залучення вузьких фахівців. Тому NetHunt CRM зроблена таким чином, щоб її можна було налаштувати і впровадити повністю самостійно.

Але це не все. Особливість NetHunt — це пряма інтеграція з Gmail і сервісами Google Workspace. Завдяки цьому всі потрібні дані з вашого Google акаунту будуть об'єднуватися в CRM-системі.

Протестуйте NetHunt CRM для стартапу протягом 14 днів безкоштовно - і переконайтеся, як вона може підвищити ефективність вашого бізнесу.

Поділитися дописом з друзями та колегами!