Рутинні задачі — один із найзапекліших ворогів будь-якого менеджера з продажу.

Будьмо відверті, чи не хотіли б ви нарешті перестати вручну вводити дані в CRM, копіювати одне і те саме шаблонне повідомлення для сотень лідів, занотовувати всі зустрічі та повідомлення, якими обмінюєтесь із потенційними клієнтами?

Це довго, нудно і часто вкрай неефективно.

У кожного менеджера з продажу знайдеться хоча б декілька історій про те, як він забув надіслати фолоуап ліду, відправити додаткові матеріали після демо-дзвінка чи перенести угоду на наступний етап воронки продажу. Це нормально, це — людський фактор.

Але саме це і сповільнює розвиток вашого бізнесу. Тож, ручним процесам пора покласти кінець (хоча б частково).

Команда NetHunt CRM вірить у силу автоматизації і несе цю ідею у широкий загал. Ми пропонуємо широкий спектр інструментів, що здатні полегшити вашу роботу у продажах, позбути вас рутинних клопотів та дозволити вам зосередитись на більш креативних задачах.

У цій статті ми поговоримо про те, що таке автоматизація процесу продажів, розповімо про основні процеси, які NetHunt CRM допоможе оптимізувати та автоматизувати, і, звісно, в деталях пояснимо, яку користь це може принести вашому бізнесу.

Що таке автоматизація продажів?

Автоматизація продажів — це делегування повторюваних, рутинних завдань, які зазвичай виконують менеджери з продажу, спеціальному програмному забезпеченню.

Автоматизація покликана значно зекономити час менеджерів з продажу та дозволити їм зосередитися на більш важливих задачах, що потребують активного людського втручання. Наприклад, на дзвінках, укладдані угод та налагодженні особистих відносин із лідами та клієнтами.

Ще декілька років тому, автоматизувати продажі можна було лише за допомогою сторонніх сервісів та цілої низки додаткових інструментів.

Але технологічний прогрес не стоїть на місці.

Вже сьогодні більшість сучасних CRM-систем пропонують своїм користувачам потужний функціонал для автоматизації продажу, що вбудований прямо в програмне забезпечення CRM.

NetHunt CRM — не виключення! Далі — топ-9 процесів продажу, які можна автоватизувати за допомогою нашої CRM-системи.

Які процеси продажів можна автоматизувати за допомогою NetHunt CRM?

Команда NetHunt CRM подбала про те, щоб надати своїм користувачам цілий спектр функціоналу, необхідного для автоматизації різноманітних процесів продажу.

Від процесу залучення лідів і до їхнього розподілу між менеджерами з продажу, від створення завдань та сповіщень до просування угод воронкою продажів — в NetHunt CRM можна автоматизувати переважну більшість процесів продажу.

І в цьому одна з основних переваг NetHunt CRM: вона не замінює менеджерів з продажу (не переживайте, до захоплення роботами світу ще далеко!), а спрощує їхню працю та робить їх ще ціннішими.

Як?

Справа в тому, що завдяки автоматизації частини процесів, менеджери з продажу мають більше вільного часу, який вони можуть витратити на підвищення кваліфікації, побудову якісних відносин із клієнтами, удосконалення скриптів розмов, написання робочих повідомлень для спілкування з лідами.

💡До речі, якщо ви давно шукали той самий шаблон — неважливо, чи то для спілкування електронною поштою, чи то для повідомлень у месенджерах, — обов’язково ознайомтеся із нашою бібліотекою безкоштовних шаблонів.

Окрім того, автоматизація певних процесів продажу дозволяє впевнитись у тому, що інформація у базі даних завжди буде чистою, повною та актуальною. Відповідно, всі процеси та рішення, які дотично чи напряму залежать від якості даних будуть кращими.

Зацікавили вас? Тоді гайда розповімо про базові процеси продажу, які можна автоматизувати за допомогою NetHunt CRM.

Процес збору запитів та заявок із різних джерел

Одна з переваг NetHunt СRМ полягає в тому, що ми пропонуємо безліч інтеграцій із популярними серед українських менеджерів з продажу інструментів — Gmail, Intercom, основні месенджери (Facebook Messenger, Viber, Telegram), телефонія (Ringostat, Binotel) тощо.

Це дозволяє не пропускати жодної нової можливості продажу, аже всі заявки та запити із різних джерел автоматично збираються в одному місці — NetHunt CRM.

Окрім того, що це значно спрощує процес збору клієнтськи даних та їхнього впорядкування, автоматизація цього процесу також підвищує чистоту цих даних — жодного “людського фактору” та опечаток при вводі даних.

Використовуючи NetHunt CRM, ви можете досягти наступного…

  • Завдяки тісній інтеграції NetHunt CRM із Gmail, ви можете автоматично створити картку клієнта в CRM із вхідного листа. Всі Всі доступні дані підтягнуться, а подальше листування буде занотоване в Історії активності.
  • Завдяки вбудованим веб-формам NetHunt CRM, ви можете автоматизувати захоплення лідів із форми зворотнього зв'язку на сайті. Щойно хтось заповнить форму, він буде автоматично доданий у вашу CRM як новий потенційний клієнт. Всі дані із форми будуть також автоматично додані до CRM. Після цього, ви можете запустити автоматичний процес підігріву лідів та надіслати серію листів, в яких розповідатимете про свій продукт та як він допомагає бізнесу.
  • Якщо хтось вирішить зв’язатися з вами через чат на сайті, ви також можете створити картку клієнту із цього чату завдяки інтеграції з Intercom. Цей чат буде відображений у картці клієнта, тож ви не загубите жодну комунікацію з ним.
  • Завдяки інтеграції із популярними месенджерами, ви зможете автоматично створювати картки клієнта в CRM із вхідних чатів, а також надсилати повідомлення у месенджер, не виходячи із CRM-системи.
  • Те ж саме можна сказати про дзвінки — через інтеграцію з Binotel та Ringostat, ви можете створювати картку контакту у CRM та по ходу розмови заносити всі важливі дані туди.
  • Якщо ви знайшли компанію або контакт у LinkedIn, ви можете в один клік перенести всю інформацію, яка є на сторінці у нову чи вже наявну картку клієнта у CRM, завдяки інтеграції NetHunt CRM з LinkedIn.

Процес розподілу лідів серед менеджерів з продажу

Надзвичайно важливо оперативно реагувати на нові запити від лідів та клієнтів, Адже від того, наскільки швидко ви встановите перший контакт, залежить ймовірність закриття угоди.

Скоріше за все, коли ви отримуєте заявку від потенційного клієнта, її отримують і ваші конкуренти. Тому діяти потрібно швидко!

На щастя, рішення існує. За допомогою NetHunt CRM, ви можете автоматично розподіляти нові заявки між менеджерами, як тільки вони надходять до системи, що значно пришвидчить процес встановлення першого контакту із лідами.

Ви можете налаштувати рівномірний розподіл потенційних клієнтів між менеджерами з продажу або ж назначати відповідальних менеджерів за певними критеріями.

Наприклад, якщо у вас є менеджер, який має найбільше досвіду у роботі із потенційними клієнтами з галузі логістики, ви можете назначати лідів із цієї індустрії лише на нього. Або, якщо певні менеджери працюють із малим та середнім бізнесом, а інші із корпораціями, ви можете налаштувати відповідний розподіл потенційних клієнтів за розміром компанії.

➡️ Детальніше про призначення записів та завдань за алгоритмом round-robin в цій статті в Базі знань.

Процес підігріву лідів

Коли ви додаєте нового ліда до вашої бази даних, наступним логічним кроком для ваших менеджерів з продажу буде розпочати процес “підігріву” цього потенційного клієнта.

Ви можете налаштувати автоматизацію таким чином, що щойно лід потрапляє в воронку продажу, система автоматично надсилає йому імейл (або ж, якщо ви прихильник дріп-маркетингу, то активує ланцюг імейлів).

➡️Дізнайтеся про те, як правильно скласти ланцюг імейлів, щоб успішно закрити угоду у нашому дописі Ланцюжок листів на мільйон: як закрити угоду за допомогою follow-up розсилки.

Що цікаво, автоматизації в NetHunt CRM також дозволяють автоматично пересувати лідів на наступний етап воронки продажу, залежно від їхньої взаємодії із листами (була відповідь, чи ні; чи клікнув лід на посилання в імейлі тощо).

Процес пріоритизації лідів

Пріоритезація потенційних клієнтів є одним з ключових бізнес-процесів і фактором, який допомагає вирішити, наскільки важливо приділити увагу цьому ліду, щоб закрити угоду.  

Саме пріоритезація лідів вказує на те, який підхід менеджерам з продажу слід використовувати — автоматизоване невтручання чи проактивність.

Цей процес можна значно спростити за допомогою автоматизацій NetHunt CRM. Просто налаштуйте автоматизаціію, яка б змінювала пріоритет ліда в системі, залежно від відповідності певній низці критерії (які ви самі можете обрати).

Наприклад, якщо потенційний клієнт читає кожен лист, йому можна надати вищий пріоритет. А якщо клієнт не відповів на останні п’ять листів, його пріоритет можна понизити.

Втім, спектр критеріїв не обмежується вищенаведеними прикладами — NetHunt CRM дозволяє міксувати різноманітні параметри, аж допоки ви не знайдете найбільш оптимальну комбінацію для себе.

Ось неповний список параметрів, на які ви можете спиратися при створенні правил автоматичної зміни пріоритетності угоди…

  • Посада
  • Взаємодія з вебформами
  • Етап у воронці продажів
  • Взаємодія з вашою компанією в LinkedIn
  • Відкриті тікети підтримки

Створення завдань та нагадувань для окремих етапів воронки продажу

Тримати у пам’яті абсолютно всі завдання, які вам треба виконати протягом дня, тижня або місяця — надзвичайно складно, а іноді — якщо ви менеджер з продажу — майже неможливо.

Втім, забувати про зустрічі, фолоуапи та дзвінки також не варіант. Всього лиш пара таких помилок може привести до зростання кількості упущених угод та влетіти вашому бізнесу у чималу копієчку.

Але є і гарні новини: налаштувавши всього декілька автоматизацій в NetHunt CRM, ви перестати переживати про те, що ви зось забули — система потурбується про те, щоб нагадати вам про всі важливі завдання!

Ось кілька прикладів процесів які ви можете автоматизувати завдяки NetHunt CRM…

  • Після того, як завдяки вашому автоматизованому процесу лід був прогрітий та переданий менеджеру з продажу, для менеджера може бути автоматично створено завдання зв’язатись з цим потенційним клієнтом протягом певного періоду часу.
  • Кожного разу, коли ліда буде переміщено на наступний етап воронки продажів, відповідні завдання для цього етапу автоматично створюватимуться для менеджера, якому його було передано.
  • Для різних типів завдань можна встановлювати автоматичні нагадування через визначені проміжки часу, гарантуючи, що ваші менеджери з продажу завжди знатимуть, які завдання входять до їх планів на день

Процес контролю над «забутими» угодами

У NetHunt CRM можна налаштувати фільтр, за допомогою якого, ви будете бачити всі угоди, з якими не взаємодіяли протягом певного періоду часу. Для цього необхідно налаштувати певне статистичне поле. Це може бути “кількість днів з моменту отримання останнього листа”, або “кількість днів на певному етапі воронки”, або “остання дата взаємодії” тощо.

Налаштувавши цей фільтр, менеджер бачитиме потенційних клієнтів, які не контактували із бізнесом протягом певного часу та зможе прийняти рішення щодо додаткових дій, наприклад, подзвонити ліду чи відправити фолоуап.

Цей фільтр автоматично оновлюється і гарантує, що ваші менеджери завжди можуть відстежувати, з ким їм треба знову встановити контакт та продовжити роботу над угодами.

Процес відстеження виконання KPI співробітників

NetHunt CRM може автоматично створювати звіти, які керівники відділів можуть використовувати для відстеження продуктивності своїх співробітників. Зрештою, для бізнесу дуже важливо знати, наскільки ефективно працює команда та кожен член команди окремо.

Знати це важливо, щоб...

  • Складати фінансові плани
  • Прогнозувати прибутки
  • Планувати навчання команд та удосконалення їх навичок

Звітність у NetHunt CRM дають можливість побачити які процеси працюють, а які варто передивитись.

Ось невеликий перелік звітів, які можна налаштувати у NetHunt CRM...

  • Звіт про продажі – дає огляд того, скільки потенційних клієнтів перебуває на тому чи іншому етапі продажів на цей час.
  • Звіт про загальні продажі — звіт про загальну суму продажів.
  • Звіт про продажі за менеджером– сума угод, закритих певними менеджерами з продажу.
  • Звіт за каналом продажу — кількість продажів із певного джерела, з якого були згенеровані ліди (реклама, сайт, LinkedIn, вхідні дзвінки, тощо).
  • Прогноз продажу — прибуток, який ви плануєте отримати від продажів у певний період часу.
  • Звіт про причину втрати угоди — кількість втрачених продажів, категоризовані за причиною втрати. Наприклад, висока ціна, нестача певного функціоналу.
  • Звіт про цілі продажів – показує, наскільки близька ваша команда до досягення загальної цілі продажів.
  • Звіт про час угоди на етапі – показує час, який угоди знаходяться на певних етапах воронки продажів.  

Усі ці звіти оновлюються автоматично в режимі реального часу. А завдяки нашій інтеграції з Looker Studio (раніше відома як Data Studio) дані із CRM можна поєднувати із різними джерелами даних, наприклад Google Analytics чи продуктова аналітика, щоб бачити картинку бізнесу в цілому.

Процес створення повторних угод

Використовуючи інструменти автоматизації NetHunt CRM, ви можете налаштувати процес, який автоматично створюватиме повторні угоди на основі попередньо визначених параметрів.

Наприклад, коли термін контракту з клієнтом наближається до завершення, CRM автоматично створить нову, повторну угоду та поверне цього ліда до воронки продажів.

Також, разом із створенням повторної угоди, ви можете створити завдання для відповідального менеджера з продажу, щоб він заздалегідь зв’язався із клієнтом, попередив для терміни завершення договору та обговорив майбутній контракт.

Процес отримання зворотного зв'язку

Задля того, щоб зменшити відтік клієнтів — а в ідеалі, перетворити їх на бренд-адвокатів, — вам необхідно продовжувати вибудову ваших відносин навіть після укладання угоди. Необхідно запровадити проактивний Customer Success та постійно нагадувати клієнту, що його думка та його успіх для вас важливі.

Збір зворотнього зв’язку чудово підходить для цього.

По-перше, зворотній зв’язок допомагає оцінити рівень задоволеності клієнтів, дізнатись про недоліки продукту з точки зору клієнта та зростити рівень довіри до вас, як бізнесу.

Але ось в чому складність: збирати відгуки одразу після укладання угоди не вийде — необхідно дати клієнту час покористуватися продуктом та сформувати враження про роботу з ним. Отже, планувати оціночні дзвінки варто через 1, 3, 6 місяців після укладання угоди.

Коли клієнтів всього декілька, то проблеми начебто і нема. Але якщо їх багато, шанс забути про когось та не відправити листа вчасно зростає в геометричній прогресії.

Рішення? Делегуйте цю задачу автоматизації в NetHunt CRM та налаштуйте автоматичні ланцюги листів для збору відгуків кожні декілька місяців.  

Звичайно, NetHunt CRM також відстежуватиме як клієнт взаємодіяв із листом і надішле ще одне повторне повідомлення через деякий час, якщо відповідь все ще не буде отримано.


Вищеперераховані автоматизації — найпоширеніші. Втім, залежно від ваших бізнес-процесів, можна придумати ще не один десяток корисних автоматизацій, які можна налаштувати в NetHunt CRM, щоб спростити життя вашого відділу продажів.

Головне не ігнорувати здобутки технологічного процесу та не намагатися робити все “по-старому”. Автоматизація може значно покращити продуктивність вашої команди та збільшити ваш прибуток.

Спробуйте NetHunt CRM — почніть 14-денний безкоштовний пробний період зараз і подивіться, як виглядає майбутнє продажів.

Зміст