В Україні 94% підприємців не працюють в CRM, а 64% до цього часу ведуть базу в Excel. Почасти це викликано упередженням, що CRM-системи розраховані тільки на великі компанії.

Досвід зарубіжних компаній спростовує цей міф: на Заході 91% компаній зі штатом від 10 чоловік  використовують CRM-систему у бізнесі. Вибір підходящої CRM залежить від задач компанії. Дізнайтеся, як прості та недорогі CRM допомагають розвиватися невеликому бізнесу.

CRM для бізнесу: основні характеристики

За даними GFK Ukraine, 68% підприємців України, які не використовують CRM-системи, просто ніколи не чули про них. Що ж таке CRM та які проблеми бізнесу вона вирішує?

CRM — це програма для обліку, аналітики та контролю процесу продажів. Такі рішення, як 1С, сфокусовані на продукті та бухгалтерії. А в центрі уваги CRM-системи — відносини з клієнтами. CRM дозволяє відстежувати весь шлях покупця по воронці продажів, вести розгорнуту базу клієнтів, а також автоматизувати бізнес-процеси.

Які завдання вирішуються за впровадженням CRM в бізнес?

Ведення бази клієнтів

24% компаній в Україні дають повну свободу співробітникам по веденню контактів. Менеджери можуть записувати інформацію частково, тримати щось «у голові» або взагалі не вносити дані в базу. Постійно вкладаючи гроші в залучення клієнтів, бізнес, який ведеться в Excel та записних книжках, просто виявляється ні з чим.

CRM-система фіксує всю історію взаємодії з кожним клієнтом. Більша частина інформації зберігається автоматично. Співробітники позбавляються від ведення таблиць, а база виростає сама собою.

Захист інформації

Коли база клієнтів існує у вигляді розрізнених таблиць на комп'ютерах всього офісу, є великий ризик, що дані втратять, заберуть з собою або «зіллють» конкурентам.

У CRM існує зручна ієрархія доступу, завдяки чому співробітники не зможуть скопіювати або видалити важливу інформацію. В сучасних CRM-системах передбачений захист від злому.

Так, NetHunt успішно пройшла перевірку безпеки від Google і має статус Google Cloud Partner.

Операції з базою клієнтів

Скільки часу піде, щоб вибрати з таблиць потрібний сегмент клієнтів та зробити по ним розсилку? В уніфікованій та продуманій базі в CRM-системі для підприємців це робиться буквально в декілька кліків. Не потрібно копіювати дані з одного файлу в інший, об'єднувати, видаляти дублікати, пересилати поштою, завантажувати в сторонні сервіси. Кожен співробітник компанії може користуватися готовими фільтрами та працювати з базою без зайвих дій, не виходячи з CRM.

Інтеграція всіх сервісів в один

CRM для бізнесу дозволяє забути про незручності використання декількох сервісів: перенесення інформації, перемикання між вікнами, щомісячних абонплатах, плутанини в програмах.

Так, NetHunt CRM вбудовується в інтерфейс Gmail та LinkedIn, а також має інтеграцію з сотнями сервісів за допомогою Zapier. Інформація з чатів, пошти, телефонії, календаря, таск-менеджера автоматично потрапляє в CRM. Не потрібно чекати, поки менеджери підготують звіт або вишлють дані — ви завжди бачите єдину картину того, що відбувається у вашій компанії.

Управління задачами

Не має значення, скільки співробітників в компанії —1 або 100. Кожному з них необхідно планувати завантаження та розпорядок дня, фіксувати нагадування про зустрічі, дзвінки, листи, задачі. Роботу потрібно контролювати на рівні всієї компанії, кожного відділу та окремих менеджерів.

Всі ці функції вже реалізовані та автоматизовані в CRM. З її допомогою ви можете розподіляти задачі, призначати пріоритет, оцінювати обсяг та хід виконання, а також вести графік та нагадування.

Аналітика продажів

Ще одна причина, щоб перейти з таблиць на CRM — це візуалізовані воронки продажів, аналітика та встановлені звіти. Досить налаштувати CRM один раз, щоб забути про рутинну обробку даних. У будь-який час, коли знадобиться, потрібні звіти будуть під рукою.

Якому бізнесу потрібна CRM

Найбільш популярні CRM-системи для підприємців, зайнятих в торгівлі та сфері послуг, на виробництві, в управлінні проектами та інших сферах.

У рітейлі та оптових продажах CRM використовується також для аналізу трендів, прогнозування попиту, управління програмою лояльності.

У компаніях, що надають послуги, бізнес грунтується на відносинах з клієнтами. Тож не дивно, що саме вони складають чверть користувачів CRM. В CRM-системі для  Gmail можна управляти як продажами простих послуг, так і вести довгострокові об'ємні проекти, в яких задіяно безліч учасників.

Великий бізнес сьогодні не існує без CRM-систем, через які здійснюється координація і контроль за роботою всієї компанії. Невеликий бізнес, навіть коли компанія складається з одного-двох чоловік, теж оцінить можливості CRM-системи.

CRM-система потрібна бізнесу, якщо ви хочете:

  • Спростити управління сейлз-відділом.
    Правильне налаштування CRM закриє всі питання, починаючи від постановки завдань і KPI до виключення ризику, що хтось із сейлзів «відведе» клієнтів з собою.
  • Навести порядок у базі.
    Впровадження CRM-системи раз і назавжди вирішить проблему неповної і розрізненої бази, якою неможливо користуватися. Якщо бізнес тільки починається, встановіть зручну CRM-систему вже зараз, щоб не мати головного болю в майбутньому.
  • Побудувати грамотний маркетинг.
    Сучасний маркетинг — це адресні релевантні пропозиції. Однакові розсилки по всій базі більше не працюють. Необхідно враховувати інтереси та поведінку кожного сегмента аудиторії та вибудовувати з ним персоналізовані відносини. Все це неможливо без якісної аналітики, продуманих воронок продажів і CRM-системи.
  • Звільнити час для цільових завдань.
    Заповнення таблиць, зведення звітів, передрук документів віднімає час, але не призводить до зростання продажів. Рішення — автоматизація цих та інших операцій за допомогою CRM для бізнесу. Залиште роботам їхню роботу, а творчий ресурс направте на досягнення цільових задач.
  • Побудувати надійні відносини з клієнтами.
    Покупці, які задоволені обслуговуванням, забезпечують компанії повторні продажі, позитивні відгуки та приплив нових клієнтів. Як цьому сприяє CRM для  Gmail ? Вона робить доступною деталізовану історію спілкування з кожним клієнтом, завдяки чому будь-який співробітник може зробити спілкування більш персоналізованим. CRM не дасть забути, що потрібно відправити документ, уточнити наявність товару на складі або привітати клієнта з Днем народження. Аналіз воронки та угод допоможе знайти недоліки та побудувати більш ефективну стратегію і тактику продажів.

Вибір CRM: тренди 2021 року

CRM-системи постійно удосконалюються, щоб відповідати перемінним вимогам ринку. Перерахуємо 6 тенденцій цього року, які стануть у нагоді при виборі CRM-системи.

1. Мобільна версія

У 2020 65% компаній, що використовують мобільну версію CRM, досягли  поставлених цілей. Серед тих, хто не використовував додаток CRM для смартфона, бажаних результатів досягли лише 22% компаній. Мобільна версія критично важлива менеджерам, які працюють поза офісом, а також тим підприємцям, які прагнуть бути в курсі справ компанії 24/7.

2. Відкритий код

CRM-системи з відкритим вихідним кодом стають дедалі популярнішими. Це пов'язано з усвідомленням, що CRM-система повинна підлаштовуватися під бізнес, а не навпаки. Можливість самостійного доопрацювання робить CRM максимально зручною та гнучкою, а значить — найбільш адаптованою під цілі компанії.

3. Інтеграції

Кількість сервісів і додатків, які ми використовуємо в роботі, постійно збільшується. Ще 5 років тому основними каналами комунікації з клієнтами були пошта, телефон і, можливо, Facebook. Зараз покупці звертаються в компанію через 3-5 соціальних мереж, месенджери, коментарі під постами. Можливість об'єднання всіх сервісів в одній програмі — мастхев для CRM-системи в 2020 році.

4. Простота

Сьогодні люди все більше схильні вибирати CRM-системи, які не вимагають зусиль в освоєнні. Якщо інтерфейс занадто складний, співробітники не захочуть користуватися CRM. Компанії доведеться постійно вкладати гроші та час у навчання. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс дозволить людям швидше та легше перейти на роботу в CRM.

5. Аналіз даних

Маркетинг стає все більш персоналізованим. Виникає потреба в розгорнутому аналізі даних. Цей тренд охоплює рівні від базової аналітики для невеликого бізнесу до обробки бігдата за допомогою штучного інтелекту. Якого б обсягу не були продажі, CRM для бізнесу варто вибирати з аналітичним функціоналом.

6. Дистанційна робота

У статті про організацію дистанційного відділу продажів  згадувалося, що кількість віддалених співробітників зросла в 4 рази за 10 років і продовжує збільшуватися. Хочемо ми того чи ні, потрібно передбачити можливість роботи поза офісом. CRM для цих цілей вирішує відразу кілька завдань: захист даних, управління і контроль за співробітниками, створення єдиного робочого середовища та спрощення комунікації.

Якщо ви прагнете зробити бізнес конкурентоспроможним, вам знадобляться: висока якість обслуговування, чіткість і своєчасність виконання завдань, налагоджені бізнес-процеси і система контролю роботи персоналу. Всі ці функції реалізовані в CRM-системах для підприємців, які стають все більш затребуваними як малими, так і великими компаніями.

Поділитися дописом з друзями та колегами!