Чи варто робити email-розсилки в 2023 році? Ефективність email-розсилок продовжує залишатися однією з найвищих в інтернет-маркетингу. Однак, більше не вийде купити холодну базу контактів, розіслати спам і отримати результат. Щоб розсилки працювали, необхідно побудувати стратегію email-маркетингу.
Що таке email-маркетинг, які його плюси і мінуси, а також з чого варто почати робити розсилки листів по електронній пошті, розповідаємо в цій статті.
Що таке email-маркетинг
Email-маркетинг — це один з перших інструментів продажу, які з'явилися в Інтернеті. Незважаючи на те, що сьогодні бізнесу доступна велика кількість нових каналів реклами, email-маркетинг міцно залишається на позиціях лідера в сфері інтернет-продажу.
Продаж через електронну пошту має ряд переваг, якими не можуть похвалитися альтернативні джерела лідів:
- Рентабельність інвестицій: грамотно створена email-кампанія окупає витрати на її підготовку, збільшує продаж і лояльність цільової аудиторії.
- Охоплення: в порівнянні з соц. мережами, де охоплення становить всього кілька відсотків, електронні листи отримують принаймні 90% бази підписників.
- Глибина читання: в соціальних мережах люди прокручують стрічку, майже не затримуючись на контенті. Крім того, після прочитання пост безслідно губиться. Електронний лист завжди залишається доступним на пошті, а на його прочитання більше половини користувачів витрачають понад 8 секунд.
- Дизайн і функції: в чатах і соц. мережах ми змушені користуватися тільки заздалегідь встановленими можливостями. Верстка email-розсилок має необмежену кількість варіантів дизайну. У лист можна додати будь-які інтерактивні елементи.
- Аналітика: аналітика месенджерів та соціальних мереж все ще залишається досить скромною. У свою чергу, email-маркетинг дозволяє в деталях відстежувати поведінку користувачів.
- Конверсійність: ефективний email-маркетинг безпосередньо взаємодіє з цільовою аудиторією, яка зацікавлена в рекламних пропозиціях. Тому він забезпечує дійсно більш високий коефіцієнт конверсії, ніж інші канали, змагаючись лише з контекстною рекламою в пошукових мережах. Так, в середньому відсоток конверсії від емейл-розсилок в 2 рази вище, ніж з органічного трафіку на сайт і в 9 разів вище, ніж від трафіку з соціальних мереж.
- Аудиторія: у кожного користувача інтернету є активна електронна пошта, тому потенційно email-маркетинг дозволяє донести інформацію до багатьох користувачів мережі.
Це неповний список причин, навіщо потрібен email-маркетинг. На відміну від нових каналів, які тільки досліджуються і тестуються, масові розсилки давно пройшли випробування часом і мають у своєму розпорядженні перевірені технології продажу.
Звичайно, email-маркетинг — це не тільки продаючі листи. Електронні листи дозволяють нагадати про себе і сформувати відносини, можуть вести клієнта по воронці продажу (в тому числі, повністю автоматично). Вони використовуються для досліджень і опитувань, розсилки корисної інформації та багато іншого.
Плюси і мінуси email-маркетингу як джерела отримання лідів для бізнесу
Головні переваги email-маркетингу — це, звичайно, швидкість і адресність. При наявності якісно сегментованої бази клієнтів можна за дуже короткий час розіслати цільові листи найбільш зацікавленим категоріям клієнтів.
До плюсів email-розсилок відносяться і широкі можливості персоналізації листів. Неважливо, скільки адресатів у розсилці — до кожного можна звернутися по імені, згадати контекст звернення і створити враження живого, індивідуального спілкування.
Ще одна перевага email-маркетингу — це гранично низька вартість розсилок. До речі, деякі сервіси дають можливість робити розсилки повністю безкоштовно. Так, NetHunt CRM дозволяє розсилати нелімітовану кількість листів через Gmail без додаткової оплати.
Автоматизація — це той унікальний плюс розсилок, яким може похвалитися не так багато інструментів. Автоматизовані листи будуть відправлятися клієнтам у потрібний момент самостійно. За допомогою email-розсилок можна створити і автоворонку продажу — тобто повністю автоматизований процес, який відбувається без участі менеджерів.
Недоліки у розсилок теж є.
Істотний недолік в тому, що email-маркетинг можна використовувати, коли вже є напрацьована база контактів. Але й вона з часом застаріє і виснажиться. Перед тим, як зайнятися email-маркетингом, потрібно передбачити способи постійного поповнення бази клієнтів з інших джерел, оскільки самі розсилки не допоможуть наростити аудиторію.
Інші мінуси email-маркетингу умовні. Побоюючись розсилки спаму, багато людей залишають компаніям електронну пошту, якою не користуються. У цьому випадку на відкриття листів ніяк не можна вплинути. Крім цього, неграмотно проведені розсилки можуть призвести до потрапляння листів у спам.
Також варто врахувати, що багато поштових агентів розпізнають рекламні розсилки і поміщають їх в окрему вкладку або папку. Там листи ризикують загубитися серед багатьох інших.
4 умови ефективних email-розсилок
Погодьтеся, мало хто чекає чергового рекламного листа на пошту. Ще до моменту запуску перших кампаній варто ретельно продумати деталі, щоб не загубитися серед конкурентів з першої ж розсилки. Що потрібно передбачити до запуску email-розсилок?
1. Воронки і стратегія email-розсилок
Побудова email-кампаній починається з чіткого розуміння, які листи, коли і навіщо будуть розсилатися клієнтам. У першу чергу, знадобиться деталізована воронка продажу, щоб потім сегментувати клієнтів для розсилок.
На її основі можна буде скласти ланцюжки листів. Як це зробити, ми розповідали в статті про follow-up розсилки.
Також знадобиться план розсилок. Листи можуть бути продаючими, інформаційними, реактиваційними, тригерними, транзакційними ... Коли який відправляти? Як оформити кожний з них? Над цим варто подумати до старту кампаній.
Без сегментації, обліку етапів воронки і стратегії email-розсилок компанія ризикує за короткий час розгубити базу, яку збирала протягом довгого часу.
Більше корисних порад для розсилки по електронній пошті у цій статті.
2. Приріст підписників
Якщо прийнято рішення серйозно зайнятися email-маркетингом, необхідно забезпечити джерело нових контактів. Згодом база буде застарівати: клієнти втрачають інтерес до продукту, змінюють пошту, відписуються від розсилок.
Найгірший варіант — купувати бази контактів. Ефективність таких емейл-розсилок вкрай низька, існує високий ризик потрапляння в спам, та й відсоток активних адрес у цих базах невеликий.
Більш трудомісткий, але в підсумку результативний спосіб — це збирати підписки на розсилку природним шляхом. У зборі адрес допоможуть форми для сайту, чат-боти, лід-магніти (відправка чогось корисного в обмін на адресу пошти), своєрідні «закриті клуби» з розсилкою спеціальних пропозицій на email. Такі контакти забезпечують найкращі показники, оскільки вони належать людям, які потенційно зацікавлені в пропозиції.
3. Обхід потрапляння в спам
Питання, що робити, щоб розсилки не потрапляли в спам — це велика тема на кілька статей. Однак, ним варто зайнятися з самого початку, інакше можна дуже швидко потрапити під фільтри поштових агентів.
- Перевіряйте email-адреси. Люди можуть робити помилки при заповненні форми підписки або просто вводити неіснуючу адресу. Потрібно запросити підтвердження електронної пошти (Double opt-in), а також час від часу перевіряти всю email-базу на валідність за допомогою спеціальних сервісів.
- Використовуйте email на доменному імені компанії.
- Вибирайте надійний сервер для розсилки, який стежить за своєю репутацією.
- Слідкуйте за відкриттям і клікабельністю листів і видаляйте неактивні адреси.
- Пишіть листи, які не схожі на спам. Антиспам-фільтри розпізнають характерні слова, значну кількість великих літер та інші особливості небажаних розсилок. Не перестарайтеся з частотою листів.
- Завжди додавайте в розсилку можливість відписатися. В іншому випадку люди, які не змогли цього зробити, будуть позначати листи як спам.
4. Програмне забезпечення
Для ефективного email-маркетингу необхідні як мінімум два сервіси. По-перше, сервіс email-розсилок, з якого будуть відправлятися листи. Також може стати корисним конструктор листів, якщо базових дизайнів недостатньо. В цій статті ви знайдете огляд декількох конструкторів.
По-друге, знадобиться CRM-система, оскільки керувати базою емейл-адрес без цієї програми навряд чи вийде.
CRM-система NetHunt поєднує в собі обидві можливості: і управління адресами, і можливість робити масові розсилки прямо з CRM-системи. Нижче ми розповімо докладніше про те, що вміє NetHunt в email-маркетингу.
Як робити еmail-розсилки за допомогою NetHunt CRM
CRM-система NetHunt має широкий функціонал для базового email-маркетингу:
- Безкоштовні масові розсилки. З NetHunt можна безлімітно відправляти листи прямо з CRM-системи. Ця опція вже включена в тарифні плани і не вимагає додаткової оплати. Крім цього, NetHunt — це CRM, яка вбудовується в пошту. Завдяки цьому з'являється унікальна можливість робити масові безкоштовні розсилки з Gmail. При цьому, можна вибирати сервер відправки: Gmail, сервер NetHunt або користувача.
- Шаблони листів дозволяють заощаджувати час і автоматизувати емейл-розсилки.
- Розгорнута статистика email-розсилок і автоматизовані звіти доступні для всіх необхідних параметрів: відкриття листів, кліки, тип пристрою та інше.
- Швидка сегментація бази можлива на основі фільтрів, які налаштовуються індивідуально під задачі компанії. Параметри для сегментації можуть бути будь-якими. При цьому, розсилка через CRM дозволяє уникнути складнощів з експортом і імпортом адрес і статистики.
- Інтеграція з іншими сервісами. Якщо ви хочете використовувати сторонній сервіс розсилки, NetHunt може бути інтегрована з ним, щоб спростити передачу даних між програмами.
Автоматизація еmail-розсилок за допомогою NetHunt CRM
CRM-система NetHunt дозволяє повністю автоматизувати процес розсилок. Для цього необхідно підготувати шаблони листів і задати умову (наприклад, коли користувач виконує певну дію на сайті, відповідає на попередній лист розсилки або переходить на новий рівень воронки), після чого користувачеві буде відправлено відповідний лист.
Крім цього, в NetHunt значно спрощений процес збереження лідів. CRM може самостійно збирати контакти із заповнених форм заявок на сайті і створювати нові картки клієнтів.
Таким чином, при бажанні може бути реалізована автоворонка продаж. Може здатися, що налаштування автоматизації, підготовка шаблонів і правил для розсилки — досить складний процес. Однак команда NetHunt подбала про те, щоб усі ці дії в CRM-системі можна було виконати самостійно, без залучення технічних фахівців. У NetHunt CRM вбудований простий і зрозумілий алгоритм для автоматизації розсилок, за допомогою якого користувач зможе налаштувати свій сценарій відправки листів на базі різних тригерів і дій.
Висновки
За ступенем конверсійності з еmail-маркетингом може змагатися тільки контекстна реклама. Однак класичні масові розсилки, які робили вручну, відходять в минуле. Бомбардування листами більше не працює. На перший план виходять сценарії email-розсилок — цільові, персоналізовані листи в потрібний момент часу. Для цього необхідна автоматизація еmail-розсилок, а її основа — це відповідна CRM-система.
Зміст
Підпишіться на CRM Lab
Отримуйте інформацію про останні тренди та стратегії для вашого бізнесу!