Немає нічого гіршого, ніж робити щось і не відстежувати результат. Відділ маркетингу не може покращувати свою стратегію, якщо не знає, як вона працює. Якщо ви використовуєте розсилки по електронній пошті або навіть просто відправляєте поодинокі листи, email-трекінг для аналітики просто необхідний. У цій статті ми розповімо, навіщо потрібен email-трекінг, а також покажемо, як працює email-трекінг на прикладі NetHunt.

Що таке email-трекінг?

Email-трекінг — це відстеження електронних листів, які ви відправляєте клієнтам за допомогою масових розсилок або окремих листів. Коли користувач отримує лист, він робить з ним певні дії: може відкрити, прочитати, клікнути за посиланням або просто видалити лист, так і не дізнавшись, що ж там написано. Сервіс email-трекінгу допомагає відстежити ці дії і використовувати отриману інформацію для прийняття обґрунтованих бізнес-рішень на основі даних.

Що можна відстежити за допомогою email-трекінгу?

Є чимало даних, які можна отримати за допомогою email-трекінгу. Зокрема, email-трекінг дає наступну інформацію:

  • Чи було електронного листа відкрито.
  • Чи клікав отримувач за яким-небудь посиланням в електронному листі.
  • Чи був лист доставлений.
  • Чи відписався отримувач від розсилки.
  • Чи позначив отримувач лист як спам.
  • Чи відповів отримувач на ваш лист.

Як працює email-трекінг

Популярність емейл-маркетингу і, отже, трекінгу електронних листів продовжує зростати. Ринок програмного забезпечення активно розвиває технології відстеження. Однак, незалежно від використовуваного механізму, загальний принцип, який використовується в процесі email-трекінгу, залишається незмінним.

Відкритий email-трекінг: щоб відстежувати кількість «переглядів» електронної пошти, сервіси email-трекінгу використовують так званий піксель відстеження. Система додає дуже маленьке, невидиме для людського ока зображення шириною 1 піксель і висотою 1 піксель у нижній частині листа. Як тільки отримувач відкриває повідомлення, його провайдер робить запит на сервер, щоб отримати це зображення. Такий запит означає, що користувач переглянув лист і реєструється як «перегляд».

Відстеження кліків: щоб можна було зареєструвати клік за посиланням, кожне посилання в листі перетворюється в те, яке спочатку веде в систему електронної пошти, а потім перенаправляється на фактичне посилання. Це дозволяє відстежувати кліки.

Відстеження відмови від підписки. Коли користувач відписується від розсилки, він також переходить за посиланням. Тому для відстеження відписок використовується та ж технологія, що і для відстеження кліків в емейл-листах. Єдина відмінність у тому, що система знає, що це посилання для відмови від підписки.

Відстеження відповідей може бути реалізовано по-різному в різних системах електронної пошти. Найпопулярніші методи включають використання відкритого пікселя відстеження та порівняння тем листів.

Навіщо потрібен email-трекінг і чим він корисний продавцеві і маркетологу

Те, що аналітика необхідна — це аксіома. Але давайте подивимося, що конкретно дає email-трекінг і чи варто його використовувати.

  • email-трекінг дозволяє дізнатися, скільки насправді листів було доставлено і прочитано. Можна мати велику, але не активну базу email-адрес і робити розсилки знову і знову, приходячи до висновку, що email-маркетинг неефективний. А можна взаємодіяти тільки з активною аудиторією, тим самим відстежуючи реальні результати розсилок.
  • Програми email-трекінгу надають інформацію, на основі якої можна оптимізувати розсилки. Ви можете оцінити, які типи контенту, теми і вкладення, найбільш цікаві вашій цільовій аудиторії. Ці висновки необхідно використовувати для покращення наступної емейл-кампанії.
  • За допомогою сервісу email-трекінгу ви не просто дізнаєтеся, що лист було відкрито, але і скільки разів він відкривався. Таким чином, можна припустити, що користувачі, які активно і неодноразово переглядають лист, найбільш зацікавлені в пропозиції. Можливо, є сенс підготувати для них окрему розсилку.

В цілому, дані email-трекінгу використовуються, щоб розробити більш конкретну і персоналізовану пропозицію для зацікавлених користувачів, а значить, заощадити час, сили і підвищити конверсію. Замість того, щоб знову і знову відправляти листи в нікуди, можна усвідомлено управляти розсилками, засновуючи свої бізнес-рішення на реальних фактах.

Як налаштувати email-трекінг на прикладі NetHunt CRM

Вибираючи сервіс для email-трекінгу, необхідно переконатися, що інструмент, в який ви інвестуєте, підходить для поточних бізнес-завдань і надає саме ті можливості, які потрібні для відстеження листів.

NetHunt CRM — програма для управління взаємовідносинами з клієнтами. Вона надає широкий набір функцій, включаючи безкоштовні масові розсилки через Gmail і email-трекінг.

Налаштувати email-трекінг в NetHunt CRM гранично просто.

Крок 1. Для початку перейдіть у меню «Налаштування». У випадаючому списку виберіть «Preferences / Особисті налаштування» і «Email Open / Click tracking». Перевірте, чи включено відстеження за замовчуванням:


Якщо деякі домени або посилання не потрібно відстежувати, їх можна додати у список винятків:

Крок 2. При створенні електронного листа на нижній панелі знаходяться дві іконки. Вічко означає, що відкриття листа буде фіксуватися. Іконка з вказівним пальцем дає доступ до інформації про відстеження посилань. Тут можна подивитися, за якими посиланнями кліки будуть відстежуватися і відключити відстеження непотрібних:


От і все! Email-трекінг налаштований і розсилку можна відправляти. Оскільки NetHunt вбудовується в Gmail, статистика відображається в інтерфейсі електронної пошти навпроти відправленого листа:


Натискання на іконку відкриває доступ до розгорнутої статистики переглядів і кліків. email-трекінг надає інформацію про тип пристрою, дату і час, а також посиланнях, по яких були кліки.

Висновки

Email-трекінг — це обов'язковий процес для компаній, які використовують масові розсилки. Сервіси email-трекінгу надають різні можливості. Однак, якщо ви не плануєте найближчим часом налаштовувати наскрізну аналітику, ми рекомендуємо зупинити свій вибір на простих і недорогих рішеннях, де набір функцій достатній для поточних бізнес-завдань.

Email-трекінг для користувачів NetHunt CRM безкоштовний, так само як і необмежені масові розсилки через Gmail. Звичайно, функціонал NetHunt не вичерпується лише email-трекінгом. Це повноцінна CRM-система, яка дозволяє управляти взаємовідносинами з клієнтами на всіх етапах.

Хочете дізнатися більше? Спробуйте NetHunt CRM в роботі протягом безкоштовного 14-денного періоду.

We love seeing early-stage startups succeed

Apply for the NetHunt CRM Startup Plan

Apply Now
0$ for the first 3 months