Вперше обираючи СРМ-систему, легко розгубитися в розмаїтті програм з різним функціоналом. Лячно інвестувати в програмне забезпечення, яке не покращить роботу команди, а, навпаки, ускладнить її. В голові одразу виникає безліч питань:  «‎Яка CRM краща?»‎, «‎Варто витратитися на дорогу та популярну систему?», «А може краще почати з чогось простішого?», «‎Які функції точно знадобляться, а які залишаться в тіні?».

У цій статті ви дізнаєтеся, що таке СРМ система, які її основні функції, як працює CRM та як не помилитися з її вибором. Адже, вдало обрана ЦРМ система допоможе вам не тільки зберегти набуте, а й дасть можливість вивести бізнес на новий рівень. Стаття буде цікавою підприємцям, менеджерам з продажу та маркетологам.

Історична ремарка….

Історія CRM почалася з однієї з перших форм зберігання контактної інформації про клієнтів — Rolodex. Інструмент винайшов датський інженер Хільдаур Нільсен у 1956 році. Програмне забезпечення складалося з колекції індексів і візитних карток, які можна було переглядати.

А у 1995 році на світ вже з'явилася перша комерційна CRM-система — Siebel Systems, яка стала популярною серед підприємств середнього та великого бізнесу. Пізніше на ринок увійшли такі компанії, як Microsoft, Salesforce, Oracle, SAP.

Офіційно термін CRM був представлений у 1995 році, коли тенденція планування ресурсів компаній вже активно поширювалася світом. В IBM швидко збагнули, що бази даних треба не просто вести, а ще й автоматизувати. Великі компанії почали переходити на автоматичний облік відносин із клієнтами. Від облікових книг — до каталогів в Excel, від списку клієнтів у записнику — до своєї бази в CRM-системі. А потім і повної релокації всіх бізнес-процесів у власний црм-кабінет.

У наш час CRM-системи використовуються компаніями будь-якого розміру та галузі для зберігання,  аналізу даних про клієнтів, автоматизації процесів продажів і підвищення ефективності бізнесу. Згідно дослідженню Fortune Business Insights, обсяг світового ринку програмного забезпечення CRM у 2022 році сягав 63.9 млрд доларів, а до 2029 очікується, що цифра зросте до 145.8 млрд доларів.

Що таке СRM-система: визначення

Для початку давайте розберемось із визначенням, що таке CRM-система.

Система управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM, CRM-система, скорочення від англ. Customer Relationship Management) - програмне забезпечення для організацій, призначене для автоматизації взаємодії із замовниками (клієнтами).

CRM-система використовується для управління продажами, маркетингом, а також роботою відділів підтримки клієнтів.

Простіше кажучи, CRM — це програма, яка допомагає організувати базу контактів та компаній, сегментувати її, слідкувати за перебігом угод (будувати воронку продажів), будувати звіти для відстеження прогресу продажу та слідкувати за ефективністю команди.

Головна мета впровадження ЦРМ-системи — навести порядок у процесах продажу, стандартизувати базу контактів, зробити роботу простішою, швидшою та зручнішою і зрозуміти які процеси в компанії у вас працюють, які слід покращити.

Залежно від завдань, СРМ може бути встановлена ​​на комп'ютер або використовуватися як хмарний сервіс. Більшість сучасних СРМ систем також мають мобільний застосунок  для роботи с базою клієнтів звідусіль.

Щоб розібратися, як відбувається робота в CRM, розглянемо докладніше її основні функції.

Як працює CRM-система

Коли бізнес заснований на роботі з клієнтами, потрібно контролювати кожну деталь. Вести базу клієнтів та облік заявок, історію комунікації, стежити за ходом продажу, фіксувати розклад зустрічей і дзвінків, призначати задачі. У бізнесі часто використовуються масові розсилки. Окрім цього, компаніям необхідно контролювати роботу співробітників, забезпечувати комунікацію між відділами та проводити аналітику.

Зазвичай, для цих задач використовуються електронна пошта, чат, таблиці, календар, таск-менеджер та інші програми.

Що ж дає CRM-система? Вона виконує всі вищеперераховані функції, об'єднуючи кілька сервісів. Співробітники позбавляються від необхідності переключатися між вкладками та вікнами, вся робота ведеться в одній програмі.

Багато процесів виконуються автоматично, без участі менеджерів з продажу. Наприклад, створення карток клієнтів та введення даних про клієнта, автоматичні ланцюжки листів, зміна етапу воронки продажу і т.д.

Основні можливості CRM-системи

Організована клієнтська база

Вся інформація про клієнтів представлена ​​у вигляді наочних карток. Для кожного клієнта фіксуються: контактні дані, історія звернень (листи, звернення у чатах чи соціальних мережах), дзвінки разом з їх записами, подальші задачі, файли (такі як договори чи чеки про оплату). Базу клієнтів у СРМ можна сегментувати за різними параметрами для персоналізації пропозицій та комунікації — окрім очевидного параметру імені, можна персоналізувати комнунікацію по посадам, індустріям, поточним проблемам тощо.

У CRM-системі виключені дублі контактів. Велика частина інформації зберігається автоматично, зводячи ручне введення даних до мінімуму. На додаток, зберігається історія взаємодії із клієнтом — кожна зміна у картці людини, листи, телефонні дзвінки із записом розмов, контент, яким цікавився потенційний клієнт тощо.

Автоматизація

Робота з CRM системою скорочує час та допомагає автоматизувати рутинні задачі. З автоматизацією CRM можна автоматизувати повну воронку продажу — від збору лідів, призначення відповідального менеджера до серій автоматичних листів для прогріву лідів, сповіщень, коли щось важливе відбувається із угодою або лідом, створення задач тощо. До популярних функцій автоматизації також відносяться масові розсилки, створення листів і документів за шаблоном.

Управління роботою співробітників

У СРМ можна призначати задачі, розподіляти їх між виконавцями, відстежувати хід виконання, встановлювати пріоритетність завдань. Уніфікований спосіб постановки завдань дозволяє самим співробітникам нічого не забути і не випустити з уваги.

Також, у самій CRM-системі можна залишати коментарі для своїх колег, відмічати їх (тегати), якщо є важлива інформація для них стосовно будь-якої угоди чи компанії.

За допомогою ЦРМ-системи можна будувати звіти та стежити за ефективністю команди продажу. Наприклад, слідкувати скільки листів відправив кожен менеджер, скільки здійснено дзвінків, призначено зустрічей, закрито угод та на яку суму. Кожен показник можна відстежувати як в цілому по команді так і для кожного менеджера окремо.

Управління продажем та аналітика

Можливість відстежувати етапи воронки продажу — одна з головних переваг CRM-систем. Також у більшості CRM передбачено створення звітів і функції для аналітики, які можна налаштувати індивідуально під задачі бізнесу.

У CRM ви можете відстежити всі важливі показники продажу для вашого бізнесу – скільки лідів додано за певний період часу, які канали продажу приносять нові заявки та з яких каналів угоди закриваються, тощо.

Можливість централізувати комунікації з лідами і клієнтами в єдиному вікні

Інтеграція СРМ-системи із месенджерами значно спрощує процес комунікації між бізнесом та клієнтами. Щоб відповісти на вхідне повідомлення з будь-якого каналу, менеджеру з продажу або підтримки клієнтів не доведеться залишати інтерфейс срм системи — усі переписки доступні в єдиному вікні.

Це дозволяє менеджерам з продажу та підтримки клієнтів надавати лідам більш якісний споживацький досвід, не втрачати жодної заявки, мати повний контроль над комунікаціями, незалежно від того, де вони відбуваються.

В свою чергу, маркетологи можуть наглядно розуміти найпопулярніші, найефективніші канали комунікацій серед цільової аудиторії та залучати якомога більше лідів. Завдяки цій інформації, спеціалісти з маркетингу можуть сегментувати клієнтську базу, адаптувати стратегію маркетингу та направити маркетингові активності на найбільш ефективні канали.

На додаток, інтеграція з сервісами VoIP-телефонії дозволяє записувати розмови з клієнтами та переслуховувати їх безпосередньо із картки клієнта у срм. Після дзвінка ви матимете змогу проаналізувати дзвінок, коригувати стратегію продажу та виявити сильні та слабкі сторони своїх менеджерів.

Управління та планування продажів

CRM рішення дозволяє відстежувати стан поточних та потенційних продажів і, як наслідок, швидко реагувати на зміни. Функціонал CRM-системи також надає можливість закріпляти продажі за окремим менеджером, регіоном, в межах певного часового періоду тощо.

Правильно налаштована воронка продажів дозволить:

  • наростити базу постійних клієнтів;
  • виявити потреби цільової аудиторії;
  • виявити потреби цільової аудиторії;
  • зрозуміти, які угоди закриються в певний період часу;
  • зробити прогноз продажу за окремими категоріями товарів, регіоном або менеджером із продажу;
  • оцінити майбутні доходи;
  • провести оцінку ефективності використання тих чи інших маркетингових інструментів;визначити слабкі точки в процесі продажів.

Переваги CRM-системи

Завдяки вищеперерахованим можливостям СРМ-системи, дане програмне забезпечення може принести бізнесу, що впровадить його, цілу низку переваг:

  • CRM здатна підвищити коефіцієнт конверсії клієнтів на 300%.
  • Рентабельність інвестицій у CRM-систему, за умови правильного планування, може перевищувати $8,71 на кожен витрачений долар.
  • Середня рентабельність інвестицій у систему управління взаємовідносинами з клієнтами становить 245%
  • Використання CRM здатне підвищити прибутковість бізнесу до 29%.
  • CRM-програми можуть збільшувати дохід кожного учасника команди продажу до 41%.
  • Компанії, що використовують CRM, прогнозують продажі на 42% ефективніше.
  • Команди продажів, які впровадили CRM, підвищили свою продуктивність на 34%.
  • 74% CRM-користувачів стверджують, що система спростила їм доступ до даних клієнтів.

Яким бізнесам потрібна CRM-система?

Здатність срм підлаштовуватися під завдання бізнесу робить її універсальною для різних сфер і компаній різного складу. Не варто вірити упередженню, що CRM-система — це програма тільки для великого бізнесу. У невеликих компаніях, де співробітники часто суміщають кілька посад, CRM також виявиться незамінним помічником.

CRM-система для малого бізнесу

Для того, щоб CRM підійшла малому бізнесу, вона повинна бути гнучкою в налаштуваннях, недорогою та максимально простою у використанні. NetHunt CRM для Gmail відповідає усім потребам невеликих компаній.

Як малий бізнес може використовувати систему управління клієнтами? Наприклад, використовуючи срм для салону краси, можна вести запис клієнтів, фіксувати всю історію комунікації, відмічати виконані та бажані процедури. За допомогою срм системи салон краси може вітати клієнтів з Днем народження, нагадувати про призначені процедури, зробити адресну рекламу послуг та акцій. Так, ви можете лише за 2 кліки вибрати тих клієнтів, які не відвідували салон протягом 3 місяців, і відправити їм спеціальну пропозицію.

Застосовуючи CRM для продажів, ви реалізуєте відразу кілька завдань: зможете зручно призначати та розподіляти задачі, контролювати хід їх виконання, бачити всю історію спілкування з кожним клієнтом, сегментувати базу, управляти та аналізувати воронки продажів.

CRM-система для кав'ярні допоможе провести аналітику продажів, простежити попит на ті чи інші товари, а також організувати роботу персоналу. Серед багатьох напрямків малого бізнесу, де може використовуватися црм, можна згадати навчання, сферу послуг, консалтинг, різні проекти, продаж товарів та інше.

CRM-система для індивідуального підприємця (ІП)

Фахівці, які працюють на себе, змушені поєднувати відразу кілька посад. Це і маркетинг, і продажі, і адміністрування. І навіть якщо клієнтів небагато, немає необхідності тримати всю інформацію в голові або витрачати час на заповнення щоденника. Навіщо впроваджувати CRM-систему індивідуальному підприємцю? Вона представить хід роботи по кожному клієнту в зручному вигляді, нагадає про зустріч, спростить створення однотипних документів і зведе до мінімуму всю ручну роботу. Особливо актуальна CRM для юристів, рієлторів та аналогічних спеціальностей.

CRM система для великих компаній

Коли кількість співробітників у компанії перевищує кілька сотень людей, необхідність СRM-системи на підприємстві не викликає сумніву. Щоб швидко оцінювати ефективність великого колективу та розподіляти завантаження, керувати ходом продажів і стратегіями маркетингу, таблиць Excel буде явно недостатньо. Потужні CRM для великого бізнесу допомагають координувати роботу різних відділів, значно автоматизують продажі та полегшують керування об'ємними бізнес-процесами.

Automate sales with NetHunt

Кому в компанії знадобиться СРМ система?

Існує думка, що CRM-система — корисне програмне забезпечення виключно для відділу продажів. Втім, це припущення не має нічого спільного з реальністю, адже СRM — це незамінний інструмент для всіх співробітників компанії. Давайте розглянемо як різні відділи та функціональні одиниці всередині організації можуть використовувати ЦРМ для виконання своїх обов’язків.

  • CRM для відділу продажів
  • Фахівці відділу продажів використовують СРМ для управління каналами продажів, кваліфікації потенційних клієнтів, аналізу минулих продажів і прогнозування майбутніх, створення звітів, розробки кращих пропозицій і швидшого перетворення лідів на клієнтів.

  • СRM для команди маркетингу
  • Завдяки СРМ маркетологи можуть сегментувати аудиторію, створювати успішні персоналізовані маркетингові кампанії. Більше того, дані СРМ дозволяють маркетологам визначити ідеального клієнта (ICP), з'ясувати оптимальну кількість точок контакту та максимізувати вплив на кожній з них. У результаті, компанії вдасться збільшити кількість потенційних клієнтів і перетворити їх на постійних.

  • CRM для команди підтримки клієнтів
  • Спеціалісти відділу підтримки клієнтів можуть використовувати СРМ для покращення процесу онбордингу нових клієнтів, встановлення та розвитку ділових відносин із ними. Це стає можливим завдяки тому, CRM дозволяє зберігати та організовувати кожну деталь взаємодії з людиною так, щоб її можна було швидко знайти за запитом.

  • CRM для керівників вищої ланки
  • Керівники вищої ланки (СЕО, СFO, COO тощо) покладаються на дані з СРМ-системи, щоб приймати обґрунтовані рішення щодо бізнес-стратегії, розробки продуктів та їх просування на нові ринки.

  • СRM для керівників відділів
  • Дані CRM можуть бути корисними для контролю над командою, оскільки ви можете бачити, чим займається кожен з ваших підлеглих. CRM дозволяє керівникам відділів отримувати детальний огляд завдань, виконаних за певний період, і бачити, які дії призводять до успіху, а які гальмують процеси всередині компанії. Згодом цю інформацію можна використовувати для оцінки ефективності роботи, розрахунку комісійних, наставництва команди та постановки цілей на майбутнє.

Ви можете отримати вигоду від впровадження срм рішення незалежно від галузі, в якій працює ваш бізнес. Нерухомість, будівництво, консалтингові послуги, SaaS-бізнес, агентства цифрового маркетингу. Кожен виграє від того, що його база даних організована, а бізнес-процеси структуровані.

Види CRM-систем

Щоб зрозуміти, як працює CRM-система, необхідно знати, які види CRM бувають. Варіацій CRM-систем так само багато, як і сфер бізнесу. Кожна програма прагне врахувати особливості певних функцій бізнесу. Все розмаїття видів CRM можна розділити на чотири групи: операційні, аналітичні, колабораційні та комбіновані.

Операційні СРМ

З назви видно, що CRM даного виду націлені насамперед на спрощення операційної сторони роботи. Що дає така CRM-система? В її функціонал входить автоматизація процесів, організація клієнтської бази та фіксація даних на всіх етапах продажів, постановка завдань і контроль роботи співробітників.

Аналітичні СРМ

У CRM-системах цього виду основний наголос  зроблений не тільки на зборі, але й на наступному аналізі зібраних даних. Такі CRM-системи використовуються, коли необхідно сегментувати базу, визначити рентабельність, проаналізувати воронку продажів, простежити поведінку клієнтів на різних етапах. Ці CRM допоможуть у складанні прогнозів і оцінки ефективності маркетингової стратегії.

Колабораційні СРМ

Колабораційна СРМ — малопоширений вид програм. Це рішення для тих продуктів, які розробляються за безпосередньої участі споживачів із використанням різних каналів зв'язку (через інтернет-портал, телефонію, особисті контакти та ін.).

Комбіновані СРМ

Оскільки більшість компаній потребує як і автоматизації процесів, так і  аналітики, найбільш універсальними є комбіновані CRM. Саме до цього типу належить NetHunt CRM. Крім операційних та аналітичних функцій, ця CRM має ще одну важливу перевагу. NetHunt інтегрується з Gmail, завдяки чому CRM з'являється прямо в інтерфейсі вашої пошти. Це забезпечує максимальну зручність та комфорт роботи.

Хмарні СРМ

Хмарні СРМ системи перебувають на віддалених серверах, і співробітники компанії мають до них доступ через мережу інтернет. Адміністрування, налаштування, працездатність і збереження даних забезпечується співробітниками тієї фірми, яка надає послуги користування црм системою. Подібний варіант роботи з системою є менш витратним та буде актуальним навіть для маленьких фірм.

Переваги хмарних CRM-систем

Недоліки хмарних СRM-систем

✅ Відсутність витрат на ліцензування програмного забезпечення

❌Ви не маєте повного контролю над даними та системою

✅ Висока швидкість обробки даних. На те, ваша система «літає» чи ні, впливає не так потужність сервера, як швидкість вашого інтернет-сполучення.

❌ Можливість порушень безпеки

✅ Оновлення та обслуговування здійснюються ззовні

❌ Відсутність автономії в оновленні

✅ Невисока вартість послуг

❌ Залежність від якості клієнтської підтримки вашого постачальника CRM

✅ Доступ до даних можна отримати з будь-якої точки світу

❌Неможливість працювати в офлайн режимі

Локальні (внутрішні) СРМ

Локальні (внутрішні) CRM — це системи які працюють на власних серверах компанії. Простими словами, це коли компанія купує програмний продукт, і встановлює його на власний комп’ютер. Даний вид CRM є більш витратним і підходить, в основному, великим компаніям, оскільки включає в себе наявність спеціального обладнання та утримання технічного персоналу.

Переваги локальних CRM-систем

Недоліки локальних CRM-систем

✅ Більший ступінь контролю над системою та її даними

❌ Доступ до системи неможливий з будь-якого місця

✅ Інвестиції окупаються з часом

❌ Дорогі початкові інвестиції

✅ Може бути побудована на замовлення, щоб точно відповідати всім потребам бізнесу

❌ Ви несете відповідальність за безпеку та резервне копіювання даних

✅ Має більше можливостей для кастомізації функціоналу

❌ Потребує виділеного ІТ-персоналу для обслуговування та підтримки

Перехід на CRM-систему — серйозний крок. Тому важливо уважно проаналізувати потреби та особливості бізнесу, а також звернути увагу на ряд нюансів, про які йде мова нижче.

На що звернути увагу при виборі СRM-системи

Кожна CRM має свої фішки. Однак, є моменти, які особливо важливо не упустити при виборі CRM:

  1. Зручність і простота використання. Саме від цього залежить, наскільки охоче персонал компанії прийме нововведення. Уточніть, скільки часу займає інтеграція і замовте демо-версію. Якщо під час пробного періоду ви не зможете розібратися, як працює CRM, то і співробітники будуть саботувати роботу в програмі.
  2. Гнучкість налаштувань, яка особливо важлива зростаючому бізнесу. Гнучкість означає, що в CRM можна налаштувати під свої потреби буквально все: від назви папок та ярликів до деталей масових розсилок і воронки продажів. Можливо, ви щось не врахували в самому початку або змінилася специфіка бізнесу, через що з часом CRM необхідно буде адаптувати до поточних потреб.
  3. Наявність мобільної версії, якщо ви хочете бути завжди в курсі справ компанії. Мобільна версія необхідна менеджерам, які працюють на виїзді. Без CRM у смартфоні, приїжджаючи в офіс, вони будуть забувати вносити в програму важливу інформацію. Керівники бізнесу, що розвивається, повинні тримати руку на пульсі проекту в буквальному сенсі 24 години на добу. Без мобільного CRM це буде просто неможливо.
  4. Інтеграція з іншими сервісами — це один із головних критеріїв при виборі софта. Перевірте, чи є доступ до API і які системи можна під’єднати до срм: маркетингові інструменти, послуги оплати, відеозв’язок, документообіг тощо. Уточніть, чи може розробник інтегрувати в програму послуги, якими ви звикли користуватися.

    Врахуйте, що ваша компанія зростатиме — постарайтеся заздалегідь продумати, який функціонал може стати в пригоді в майбутньому.
  5. Функціональні можливості. Перевірте, чи містить CRM-система всі необхідні для вашого бізнесу функції. Це можуть бути збір даних про клієнтів, здійснення продажів, управління проєктами, аналіз даних, забезпечення підтримки клієнтів та інші. З’ясуйте, чи передбачає обране рішення можливості розширення та налаштування під ваші потреби.
  6. Вартість. Порівняйте вартість різних CRM-систем та їхніх пакетів послуг, оскільки політика ціноутворення CRM може різнитися. Зазвичай встановлюється ціна за кожного користувача, проте існують й інші системи тарифів. Оберіть найбільш зручний для вас варіант.

Які фактори впливають на вартість СРМ системи?

CRM-систему потрібно вибирати, перш за все, виходячи з потреб компанії. По-друге — розглядати вартості СРМ та її впровадження.

Однак, під час вибору CRM-системи підприємці часто роблять помилковий висновок, що висока ціна ЦРМ-системи гарантує якісну програму, а недорогі CRM-системи будуть гіршими.

Фінальна вартість CRM залежить від таких факторів:

➡️ Розмір бізнесу

NetHunt CRM не обмежує кількість контактів та угод, які ви можете додати до бази даних. Втім, деякі вендори змінюють ціну на свій продукт залежно від:

  • Кількості контактів, які ви додаєте до системи
  • Кількості угод, що ви створюєте в ЦРМ
  • Кількості електронних листів, які ви відправляєте щомісяця
  • Кількості ланцюжків автоматизацій та подій, що відбуваються в їхніх рамках тощо

Це потрібно враховувати в процесі закладання бюджету на СРМ-рішення. Якщо у вас малий бізнес из кількістю співробітників до 10 осіб та доволі невеликою кількістю лідів та клієнтів, вам, як правило, потрібно менше функцій, і ви можете обійтися базовою CRM-системою за нижчою ціною.

Середньому та великому бізнесу, в свою чергу, часто потрібно більше можливостей для того, щоб організовувати більш складні процеси та впорядковувати більші обсяги даних. Тому, прайс на користування CRM-системою для таких організацій буде значно вищий.

➡️ Існуюче програмне забезпечення та необхідні функції CRM

Функції, які ви обираєте для своєї CRM-системи, також впливають на її вартість. Базові CRM-системи включають функції управління контактами та відстеження потенційних клієнтів. Більш просунуті рішення нададуть вам доступ до таких функцій, як автоматизація маркетингу та підтримки клієнтів. Важливо спочатку оцінити потреби вашого бізнесу та наявне програмне забезпечення, а вже потім — обирати СРМ-систему.

➡️ Кількість людей, яким потрібен доступ до СРМ-системи

Ціна за користувача є важливим фактором у ціноутворенні СРМ. Більшість тарифних планів CRM залежать від кількості користувачів. Загалом, чим більше користувачів, тим вища вартість. Проте багато постачальників CRM пропонують знижки для великих команд. Це означає, що варто пошукати, щоб знайти найкращу пропозицію. Також важливо враховувати додаткові витрати, такі як навчання та постійна підтримка колег.

➡️ Тривалість використання

Нарешті, тривалість використання і спосіб оплати можуть вплинути на вартість CRM-системи. Більшість CRM-програм оцінюються на основі щомісячної або річної підписки, і багато провайдерів пропонують знижку на одноразові річні платежі. Таким чином, річна підписка на CRM коштуватиме дорожче, але дешевше, ніж щомісячна підписка в довгостроковій перспективі. Ваш вибір тут здебільшого буде залежати від того, який варіант підходить для вашого бізнесу.

Важливо!

При розрахунку ціни CRM-системи вам також треба взяти до уваги і вартість послуг по її впровадженню, якщо ви збираєтесь звертатися до вендора або сторонніх спеціалістів (інтеграторів СRM), аби вони допомогли вам із цим процесом.

Огляд популярних українських CRM-систем

Ми зібрали для вас добірку найпопулярніших ЦРМ систем. Пропонуємо розглянути переваги та недоліки різних сервісів.

NetHunt CRM

Домашня сторінка вендору CRM-системи NetHunt CRM
Домашня сторінка вендору CRM-системи NetHunt CRM

NetHunt CRM — це гнучка українська CRM-система, яка дозволяє бізнесам ефективно організовувати свої дані, створювати візуалізовані воронки продажу, автоматизовувати свої бізнес-процеси, управляти задачами та мати повний контроль над роботою команди.

Завдяки численним прямим інтеграціям, NetHunt CRM є по-справжньому багатоканальною СRM-системою, що дозволяє об’єднувати різні канали комунікацій у єдиному вікні: пошта (NetHunt CRM тісно інтегрована із Gmail), телефонія (NetHunt CRM пропонує пряму інтеграцію із сервісами VoIP-телефонії Stream Telecom, Binotel, Ringostat), месенджери (Telegram, Viber, WhatsApp, Instagram, Facebook Messenger), чатами на сайті (Intercom) тощо.

Широкий функціонал NetHunt CRM дозволяє користувачам ефективно справлятися із наступними задачами:

  • зберігати всю історію клієнта в одному місці;
  • збирати лише потрібну інформацію про клієнта;
  • підтримувати базу даних чистою і без дублів;
  • сегментувати базу даних та відправляти імейл-розсилки;
  • збирати заявки від лідів із різних джерел;
  • налаштовувати сповіщення про нових лідів;
  • підігрівати лідів автоматичними листами;
  • сортувати угоди за пріоритетом та шансом на закриття;
  • точно знати, на якому етапі угоди застрягли;
  • будувати достовірні прогнози продажу;
  • складати звіти для партнерів та керівництва;
  • розуміти вплив бізнес-рішень на продажі;
  • аналізувати ефективність команди.

💰 Ціни:

  • Базовий пакет — €8 за користувача / місяць, оплачується щороку.
  • Бізнес пакет — €16 за користувача / місяць, оплачується щороку.
  • Просунутий пакет — €32 за користувача / місяць, оплачується щороку.

Для всіх охочих протестувати систему без будь-яких зобов'язань, щоб переконатися, що вона справді підходить під потреби бізнесу, NetHunt CRM пропонує безплатний 14-денний тестовий період.

Автоматизуйте бізнес-процеси із NetHunt CRM!

Creatio

Домашня сторінка вендору CRM-системи Сreatio
Домашня сторінка вендору CRM-системи Сreatio

Creatio — хмарна CRM-система для великих та середніх компаній, яка допомагає об’єднати та прискорити процеси продажу, маркетингу та сервісу, а також операційні процеси організації. Creatio — це не просто система для управління взаємовідносинами з клієнтами це платформа, яка містить функціонал CRM та BPM (управління бізнес-процесами).

Перевагами Creatio є:

  • наявність єдиної платформи;
  • легкість та швидкість впровадження;
  • гнучкість кастомізації, можливість самостійно налаштувати систему;

💰 Ціни:

Від 25$/місяць за одного користувача.

KeyCRM

Домашня сторінка вендору CRM-системи KeyCRM
Домашня сторінка вендору CRM-системи KeyCRM

KeyCRM — СRM-система для автоматизації інтернет-торгівлі. Програмне забезпечення поєднує в собі всі торгові майданчики (сайти, маркетплейси, соціальні мережі, месенджери) в одному місці, звідки дозволяє обробляти замовлення, вести складський облік, виставляти рахунки, оформляти посилки та аналізувати ефективність ключових показників.

Також СРМ-система автоматизує такі процеси як:

  • комунікацію з клієнтами у месенджерах, соцмережах, по телефону, Email тощо;
  • збір і  обробку запитів (лідів), замовлень, записів на послуги з будь-яких джерел: сайти, сторінки Instagram, чати, інтернет-магазини;
  • роботу з воронками продажів, угодами, проєктами;
  • аналітику та звітність щодо різних аспектів бізнесу, у тому числі по: фінансам, продажам, каналам (чатам), воронкам тощо.
  • інтеграції зі службами доставки: Нова пошта, Укрпошта, DHL, UPS, Meest.

💰 Ціни:

Вартість базового тарифу складає $19.

Як впровадити CRM-систему?

Процес впровадження СRM повинен починатися з ретельного аналізу потреб і підготовки співробітників. Яка crm система краще? Звичайно, та, яка максимально підходить під задачі компанії. В іншому випадку, впровадження CRM лише ускладнить роботу, а не зробить її простішою.

Що потрібно врахувати перед тим, як вибрати CRM?

Крок 1. Визначте цілі

Перш за все необхідно зрозуміти, для чого потрібна CRM-система вашому бізнесу. Як вона буде використовуватися, які завдання повинні бути вирішені за допомогою CRM та яким способом.

Крок 2. Встановіть етапи воронки продажів

Мати готову схему воронки продажів потрібно, щоб правильно налаштувати роботу в CRM-системі. Тут важливо не упустити жодної деталі та ретельно продумати можливі відхилення від нормальної схеми: наприклад, якщо клієнт не відповідає на дзвінки. Неправильно налаштована або недостатньо продумана воронка продажів веде до «випадання» лідів із неї.

Крок 3. Проведіть онбординг зі співробітниками

На цьому етапі необхідно проаналізувати, з якими фахівцями або відділами взаємодіє клієнт з моменту першого звернення до здійснення покупки. Клієнта веде тільки менеджер з продажів чи з ним можуть також комунікувати аккаунт-, продакт-менеджери та інші фахівці? Крім того, необхідно проаналізувати процес комунікації всередині компанії. Як саме відбувається взаємодія менеджера з клієнтом і колегами?

Крок 4. Виявіть процеси, які потрібно автоматизувати

Якщо в компанії ще немає налагоджених бізнес-процесів, перед установкою СRM їх необхідно прописати та відпрацювати в ручному режимі. Тільки після цього можна продумати, які з бізнес-процесів важливо автоматизувати, а які повинні виконуватися вручну. Крім того, потрібно зрозуміти, як саме (яким способом) автоматизувати той чи інший процес.

Автоматизовані можуть бути такі процеси, як створення картки клієнта або ліда, деякі етапи воронки продажів (наприклад, облік оплати), нагадування про задачі, масові розсилки, створення документів і листів за готовим шаблоном.

Крок 5. Виберіть CRM

Тільки після того, як компанія чітко уявляє етапи воронки продажів, має сформовані та налагоджені бізнес-процеси, ясно бачить власні потреби та цілі щодо CRM, настає час вибирати програму.

Індивідуальним підприємцям, малому та середньому бізнесу важливі такі параметри, як зручність програми, простота установки, гнучкість налаштувань і помірна ціна CRM. У цьому випадку варто придивитися до NetHunt — інтуїтивно зрозумілій CRM для Gmail.

Якщо ж компанія є великим рітейлером та інтернет-магазином, то вона зможе знайти відповідну програму, скориставшись рейтингом CRM.

Крок 6. Перевірте ефективність

Процес впровадження CRM не закінчується після того, як вона встановлена. По-перше, спочатку необхідно слідкувати, щоб усі співробітники розібралися, що таке CRM-система, як вона працює, і користувалися програмою. По-друге, в процесі використання можуть бути виявлені які-небудь недоліки. Їх необхідно або виправити, або переглянути вибір CRM. У цьому випадку корисний безкоштовний пробний період, протягом якого можна оцінити, наскільки вам підходить дана CRM. Так, NetHunt надає 14 днів безкоштовного користування сервісом.

Вибір CRM не вичерпується тільки лише вибором самої програми. Щоб впровадження CRM принесло користь, необхідно чітко уявляти цілі та задачі, вимоги до майбутньої CRM, а також мати цілісне бачення воронки продажів і бізнес-процесів компанії.


Зміст