Веб-форма — одне з головних джерел для отримання лідів в інтернет-маркетингу. Незважаючи на це, безліч сайтів все ще містять форми заявки, які не настільки ефективні. У цій статті ми розповімо, якою має бути форма для сайту, щоб приносити максимальну ефективність у лідогенерації, а також як створити веб-форму самостійно.

Форми для лідогенерації: що це і які вони бувають

Генерація лідів — це отримання контактів користувачів через канали інтернет-маркетингу. Один з провідних способів лідогенерації — це розміщення форм на сайті.

Форми лідогенерації можуть бути дуже різноманітними:

  1. Форма заявки (або форма оформлення замовлення) — найочевидніший спосіб отримати лід. Форма заявки використовується при продажу товарів і послуг. За допомогою даної форми користувач може купити або заявити про своє бажання придбати продукт.
  2. Форма замовлення зворотного дзвінка — коротка форма, яка використовується, коли користувачеві потрібна допомога з вибором або оформленням замовлення.
  3. Форма зворотного зв'язку — за допомогою цієї форми користувач може залишити відгук або задати питання.
  4. Форма підписки на розсилку — підходить для тих компаній, які займаються контент-маркетингом і публікують новини та пропозиції, цікаві користувачам.
  5. Форма реєстрації на сайті, форма участі в заході та інші.

Як можна використовувати форми для генерації лідів?

Інтернет-маркетологи давно визначили, що багатьом людям перед купівлею товару чи послуги потрібна взаємодія з компанією.

Крім безпосередньо заявки на купівлю, можна використовувати безліч варіантів отримати контакти користувача:

  • Повідомлення про знижки: веб-форма може збирати email-адреси або телефони відвідувачів сайту з метою подальшої розсилки про зміну ціни.
  • Повідомлення, коли товар буде в наявності: форма, аналогічна попередній.
  • Отримання корисної інформації: користувач залишає свої контакти, щоб отримати інструкцію, розрахунок вартості, дизайн-проект та інше.
  • Доступ до закритого контенту: ви можете розмістити на сайті контент, доступний тільки для зареєстрованих користувачів.
  • Участь у безкоштовному вебінарі: популярний спосіб серед тих компаній, які працюють у сфері інформації та послуг і проводять короткі вебінари, щоб розповісти більше про свій продукт.

Підвищуємо ефективність форми на сайті: поради та помилки

Значна кількість тестів і досліджень доводить, що не достатньо просто розмістити форму на сайті. На ефективність форми для лідогенерації впливає безліч факторів: колір, дизайн, кількість полів, місце розміщення.

Ми рекомендуємо завжди проводити тестування різних варіантів веб-форм. Але є кілька обов'язкових умов, які варто виконати з самого початку.

Використовуйте мінімальну кількість полів

Створюйте форму на сайті настільки зручною, наскільки це можливо. Збирайте тільки ті дані, які дійсно необхідні, щоб зв'язатися з клієнтом. Всю іншу інформацію ви зможете запитати у клієнта пізніше.

Якщо в формі є поле для номера телефону, варто відмовитися від email і навпаки. Деякі форми (наприклад, форма зворотного дзвінка) можуть містити тільки одне поле з номером телефону. Мало хто заповнюватиме об'ємні форми. Крім того, занадто докладні питання (наприклад, прізвище, адреса, посада) можуть викликати недовіру.

Створюйте форму для генерації лідів максимально простою

Не змушуйте користувача думати, як заповнити форму. Все повинно бути зрозуміло з першого погляду. Якщо полів багато, їх краще розбити на кілька кроків (екранів). Важливо, щоб перехід до наступного кроку був очевидним. Кнопка «Далі» завжди повинна бути на першому екрані.

Поля, розміщені в 2-3 колонки, дуже ускладнюють заповнення. Коли користувач бачить одразу всі 10 полів, які потрібно заповнити, це може декому здатися занадто трудомістким. У результаті компанія не отримає лід.

Не дублюйте питання

Відмовтеся від повторного заповнення даних у перевірочних полях. Краще виберіть форму для сайту, яка сама буде перевіряти коректність введення даних (наприклад, чи вірно введена email-адреса або користувач забув дописати її частину).

Перевіряйте помилки і допомагайте заповнити веб-форму

При введенні номера телефону або емейла користувачі часто припускаються помилок. Налаштуйте форму так, щоб вона сама перевіряла коректність даних. Наприклад, для номера телефону краще задати можливість введення тільки певної кількості цифр, і виключити літери та інші символи.

Не забудьте про зрозумілі повідомлення про допущені помилки: повідомляйте не тільки про помилку, але й про те, як її виправити.

Не знущайтесь з користувачів, використовуючи ребуси

Деякі веб-форми для захисту від спаму використовують капчу, яка змушує користувачів розгадувати загадки. Досить часто виникають проблеми з її проходженням, у результаті чого люди відмовляються від спроб зрозуміти і переходять на інший сайт. Абсолютно ясно, що проблеми захисту від спаму не повинні вирішуватися за рахунок клієнтів. Тому капча — це однозначне табу в лідогенерації.

Використовуйте тільки одну форму для лідогенерації на одному екрані

«Замовте!», «Залиште заявку!», «Підпишіться на новини!», «Дізнайтеся про знижки!» — якщо всі ці повідомлення розміщені поруч, вони конкурують одне з одним. Суперечливі заклики викликають розгубленість і в результаті жодна форма не буде заповнена.

Щоб такого не відбувалося, для кожної сторінки потрібно визначити головну цільову дію і розмістити відповідну форму (або кнопку). Інші кнопки потрібно зробити менш помітними, щоб вони не відволікали.

Зробіть форму на сайті помітною

Користувач не стане шукати, як зв'язатися з компанією. Тому веб-форми варто розміщувати так, щоб вони були помітні клієнту. Стандартне розміщення цільової форми — на першому екрані праворуч від фото і опису продукту.

Створивши форму для генерації лідів, не забудьте переконатися, що вона відмінно працює на різних пристроях і браузерах.

Як самостійно створити веб-форму для сайту

Веб-форми — настільки популярний спосіб лідогенерації, що тепер їх з легкістю можна створювати без програмістів. Конструктори сайтів (наприклад, Wordpress, Tilda) мають вбудовані можливості для зручного створення веб-форм.

Існують і  самостійні конструктори форм для сайтів з широким набором можливостей — спливаючими формами, гейміфікованими опитуваннями та ін.

CRM-система NetHunt також дозволяє створювати форми для сайтів. Заявки через форми, створені в NetHunt, будуть надходити прямо в CRM-систему. Дані не доведеться переносити або передруковувати вручну.

Як створити форму для сайту в NetHunt за 5 кроків

Крок 1. Створіть нову автоматизацію

В панелі управління в інтерфейсі CRM знайдіть розділ «Автоматизація». Виберіть «Новий» у верхньому правому куті екрану. Дайте назву створеному робочому процесу.

Крок 2. Виберіть тригер для запуску процесу

Виберіть «Додати початковий тригер». У меню задайте умову, коли автоматизація буде спрацьовувати: «Відправлена веб-форма».

Крок 3. Створіть веб-форму

Після кроку 2 з'явиться вікно створення веб-форми. Тут ви зможете ввести її назву, опис та додати поля, які необхідні. Текст на кнопці відправки також можна редагувати.

Для кожного поля можна задати тип даних: текст, цифри, емейл-адресу та чекбокс. Не забудьте виділити обов'язкові для заповнення поля.

Крок 4. Виберіть стиль і налаштування форми для сайту

У правому верхньому кутку вікна створення форми знаходиться меню налаштувань. Тут можна вибрати колір форми, а також налаштувати повідомлення про успішну відправку форми або текст на сторінці подяки при відправленні даних.

Після того, як налаштування задані, натисніть кнопку «Назад», а потім збережіть їх.

Крок 5. Як додати форму на сайт

Коли все готово, подивіться, як буде виглядати форма для користувачів. Переконайтеся, що ви нічого не забули. Тепер можна розмістити форму на сайті, для цього є 3 варіанти:

  1. Посилання: додайте посилання на сторінку сайту і форма буде відкриватися в новій вкладці браузера.
  2. Код, який додається в кнопку (наприклад, «Купити»). Коли користувач натискає на кнопку, на цій же сторінці з'являється форма.
  3. Вбудована форма на сторінці сайту, додається за допомогою фрагмента коду.

От і все! Веб-форма готова!

Також є можливість налаштувати подальші автоматизовані дії після створення веб-форми. Витративши всього кілька хвилин, ви зможете отримувати заявки з сайту прямо в CRM-систему.

Як підвищити ефективність отримання лідів за допомогою веб-форм? Переконайтеся, що ви виконали всі базові правила створення форм для сайту. А далі експериментуйте і тестуйте різні варіанти: кількість полів, текст, колір, розмір, розташування форми і багато іншого. Це дозволить домогтися максимальної віддачі від форм на сайті.

Поділитися дописом з друзями та колегами!